Gå til innhold
Hundesonen.no

Godbiter


IM

Recommended Posts

Er sikkert fler her inne som har gjort det samme som meg, men er litt stolt nå, så må bare skrive det.

Willy reagerte med eksem på tørket lever, så å lage godbiter av det var helt uaktuelt. På Bjerke i helgen hadde jeg kokt en kyllingfilè som jeg hadde med meg oppskåret i en pose. Veeldig klissete ja!

I går kokte jeg en til for å dra på ringtrening, fortsatt klissete, men til morgene i dag kom jeg på at jeg skulle prøve å tørke resten av bitene.

La dem utover bakepapir på en plate, og satte dem inn i ovnen på 100grader og varmluft! Har stått i ca 3 t nå, og er knusk tørre. Måtte spørre bikkjene om de var godkjent, og de kastet seg over og ville ha mer! :wub: jippi!

Så nå skal jeg på butikken og kjøpe hel høne, siden det er myyye billigere enn kyllingfilè, og koke og lage godbiter!

Genialt! :D

skikkelig fornøyd jeg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Takk for supert tips!

Skal absolutt prøve det, Willyen min er utrolig kresen så alle nye ting taes i mot med takk.. :console:

Har tørket blodpudding i ovnen, det var godkjent, og kan anbefales.. :)

Da er det jo bare å kutte blodpuddingen i små biter, og inn i ovnen på 50-70 grader over natten.. :P

Eneste er at det lukter litt... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var fine tips! Her var det ungene som kom på en kjempeide synes jeg. Kremtopping! Det var igjen litt på en boks etter et selskap og både ungene og bikkja sto som tente lys for å få smake. Da har jeg med hell brukt den under trening etterpå. Må ha litt store lommer på jakka da, men hunden jobber veldig bra for en liten sprut :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

føler det enkleste og minst grisete er tuber med leverpostei og bacon/skinkeost. Tar tuben i lommen og så bare trykker en ut litt belønning ved behov. :console: (kanskje ikke så godt for intensiv trening, men på turer er det ypperlig for ymse ting vi trener på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjærer opp både blodpudding og fiskepudding i terninger og tørker i ovnen (kan selvsagt brukes uten å tørke de først, men det blir klissete). Jeg har erfaring med at hunden liker de best hvis de fremdeles er litt myke inni, så jeg tørker de bare slik at de er tørre på utsiden, ca ti-femten min på 175 grader. Fiskepudding skal man følge godt med, for de blåser seg opp og blir helt hule og fyllt av luft hvis de ligger for lenge, og da smaker de lite og ingenting. Pølsebiter kan også gjøres mindre klissete på denne måten, men de skrumper godt inn etterhvert, så skjær litt større biter enn du har tenkt å belønne med, så krymper de til passende størrelse. Alt dette setter jeg på ca 175 grader i 10-15 min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjærer opp både blodpudding og fiskepudding i terninger og tørker i ovnen (kan selvsagt brukes uten å tørke de først, men det blir klissete). Jeg har erfaring med at hunden liker de best hvis de fremdeles er litt myke inni, så jeg tørker de bare slik at de er tørre på utsiden, ca ti-femten min på 175 grader. Fiskepudding skal man følge godt med, for de blåser seg opp og blir helt hule og fyllt av luft hvis de ligger for lenge, og da smaker de lite og ingenting. Pølsebiter kan også gjøres mindre klissete på denne måten, men de skrumper godt inn etterhvert, så skjær litt større biter enn du har tenkt å belønne med, så krymper de til passende størrelse. Alt dette setter jeg på ca 175 grader i 10-15 min.

Dæven, nå forsto jeg plutselig hvorfor Sofus mistet interessen så fort jeg hadde hatt fiskepuddingen i ovnen.. Hehe.. har ikke slått meg engang dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg steker kyllingkjøtt/hønsekjøtt i ovnen i en ildfast form til den er gjennomstekt. Har hvitløk i formen samtidig, det er nok til en liten smakforsterker på kjøttet som hundene går ville etter. Kjøttet blir ikke klissete når det stekes synes jeg. Tørker jeg de er hundene langt fra like ivrige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om dette var vellykket 'a!?!! Tørket pølsebiter i ovnen, og bikkja gikk ved siden av meg som om han aldri hadde gjort annet! Dette var skikkelig moro! (Vi øver på å gå pent i bånd). Hadde kontakt med ham mer nå enn siste 7 dager tilsammen tror jeg! :P

Takk for supert tips! Gjett hvem som skal kjøpe høne i morra? Pølse var suksess, høne blir sikkert enda bedre!

Klem til deg! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...