Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvis dette skjedde....:-O

Djervekvinnen

Recommended Posts

Øh.. Aner ikke jeg.. Tror liksom ikke det hadde gjort så stor forkskjell uansett :) Men hadde jeg blitt overfalt, og jeg hadde hylt og blitt redd, da tror jeg nok hun hadde reagert. På en eller annen måte i alle fall. Forhåpentligvis bjeffa himmelhøyt, så noen kom meg til unnsetning :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hadde sikkert overfalt han av glede.  :oops:

Akkurat samme her. Og hvis hun hadde kunnet, så hadde hun åpnet døra og hjulpet han av med jakka også, når hun først var igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo bare komme...hihih...-Odin er først til døren,og høres ut som fire ville hunder.. :wink:

Om han så hadde flydd på en uvelkommen,vet jeg ikke,men jeg tviler på han IKKE hadde gjort det.

tross alt er det en vakthund,med eller uten trening.

Vennene mine som har kjent ham fra han var liten, må avogtil be meg holde ham fast,pga de er litt usikker på ham.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De må jo bare komme...hihih...-Odin er først til døren,og høres ut som fire ville hunder.. :wink:  

Om han så hadde flydd på en uvelkommen,vet jeg ikke,men jeg tviler på han IKKE hadde gjort det.

tross alt er det en vakthund,med eller uten trening.

Må være litt godt og da, med en sånn hund. Føler deg nok ganske trygg med Odin i nærheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunah er veldig overbeskyttende på meg, så jeg tror (håper) at hu hadde beskytta meg på ett eller annet vis. Det er jo bra størrelse på henne også, så når hu knurrer er det ikke akkuratt så mange som ville kommet bort.

Jeg merker det når jeg går tur med henne i Oslo på kvelden, og jeg er litt nervøs, så går hu tett inn på beina mine :) Så jeg føler meg ganske sikker på det egentlig.

Det var jo engang, midt på dagen, som vi (jeg og lunah) satt i parken på Grønland. Det kom to karer bort til meg og begynnte å spørre om hunden min var farlig og om den beit. Jeg (som ikke hadde så veldig lyst å snakke med de) svarte at hun hadde jo tenner, så hu kunne bite ja. Da bare lo de og skulle til å sette seg ned ved meg, da hoppa bikkja frem og bjeffa og knurra!

Skal si de fikk fart på seg ja :D

Uff, det ble litt rotete sagt. Men jeg er trøtt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært litt interessant å prøvd ut litt for å se raksjonene til hunden. Jeg vet ihvertfall et en mann med bestemt og truende kroppspråk og holdning får hunden min til å løpe og gjemme seg rask. ja bjeffe en gang og skyte bust, og så løpe. hehe. så det hadde nok skjedd innendørs kanskje.. Tror ikke akkurat at ho hadde fløye på mannen..

Utendørs er jeg veldig usikker. Hadde vært litt spennede å se reaksjonen.. Tror ho hadde blitt like redd som meg ihvertfall, og løpt bak meg eller prøvd å komme seg unna situasjonen... Men det er jo netopp dette man ikke vet. Hunder kan jo føle frykt osv. og vet jo ikke hvor langt dem tøyes før de virkelig beskytter seg. osv.. Så jeg føler meg ikke akkurat bevoktet når jeg går tur med hunden om kvelden. Satser heller på at de lar seg skremme fordet, og tror ho kan være farlig hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo engang, midt på dagen, som vi (jeg og lunah) satt i parken på Grønland. Det kom to karer bort til meg og begynnte å spørre om hunden min var farlig og om den beit. Jeg (som ikke hadde så veldig lyst å snakke med de) svarte at hun hadde jo tenner, så hu kunne bite ja. Da bare lo de og skulle til å sette seg ned ved meg, da hoppa bikkja frem og bjeffa og knurra!  

Skal si de fikk fart på seg ja  :)  

Haha! Dritbra! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må være litt godt og da, med en sånn hund. Føler deg nok ganske trygg med Odin i nærheten :)

Jeg går hvor jeg vil, når jeg vil.... :wink: -fordelen med en kupert dobbis er at han og SER skarpere ut. -jeg slipper spørsmål om han er farlig,for folk går automatisk ut ifra det.

:oops: :roll: :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det hadde vært litt interessant å prøvd ut litt for å se raksjonene til hunden.  

Utendørs er jeg veldig usikker. Hadde vært litt spennede å se reaksjonen.. Tror ho hadde blitt like redd som meg ihvertfall, og løpt bak meg eller prøvd å komme seg unna situasjonen... Men det er jo netopp dette man ikke vet. Hunder kan jo føle frykt osv. og vet jo ikke hvor langt dem tøyes før de virkelig beskytter seg. osv.. Så jeg føler meg ikke akkurat bevoktet når jeg går tur med hunden om kvelden. Satser heller på at de lar seg skremme fordet, og tror ho kan være farlig hehe..

Om du vil vite hvordan hunden din reagerer i forskjellige situasjoner, så anbefaler jeg deg en MH test på det sterkeste! Da får du et ærlig bilde på hunden din,i kontrollerte omgivelser.

Du kan og ta en karaktertest,men denne er mye mindre og ikke på langt nær så omfattende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går hvor jeg vil, når jeg vil.... :wink: -fordelen med en kupert dobbis er at han og SER skarpere ut. -jeg slipper spørsmål om han er farlig,for folk går automatisk ut ifra det.

:oops: :roll: :D

Hmm, nesten så jeg fikk lyst på en nå :D Det er jo mange som spør om LiLi er farlig og men.. Hmm.. Tror kanskje ikke de er sååå redde for henne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har vurdert noen tester, men er nok redd for at ho stryker på dem. Ihvertfall slik jeg oppfatter ho nå.. Men kan jo hende det går bra. Men ville uansett vente til ho var fedig med spøkelsesaledern og ble mer stabil i hodet.. Er ikke så mange tester her i området, men har veldig lyst å prøve :) Har du gjort det med Odin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, hun hadde vel prøvd å leke dem ihjel! Lykkelig for selskap!

Du vet ikke det :) Lunah elsker mennesker til vanlig (du skal få erfare på fredag! MOAHAHA!), men jeg merker hu blir beskyttende om jeg er redd, eller med en gang jeg skvetter, så farer hu opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tror jeg ho er for gammel til K test uansett.. Men skjønte ikke helt hva de mener med føres i en minst 1,5 meter lang, løst hengende line. Skal den være løs da?

Blir de forgammel til det? Er ikke hunden mer stabil når spøkelsesalderen og hormonene har roa seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er netopp det jeg og oppdretter mente også. K-testen er fra 10 mnd alder til en viss alder (husker ikke helt i farta) Og det er jo midt i spøkelsesperioden og sånn, så litt synd og styke på en prøve og få stryken hengende over seg resten av tiden. Så bedre da og feks. prøve funksjonanalysen når hunden har blitt mer stabil i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tror jeg ho er for gammel til K test uansett.. Men skjønte ikke helt hva de mener med føres i en minst 1,5 meter lang, løst hengende line. Skal den være løs da?

K testen tror jeg de kan ta opp til 4 år.

Linen trenger ikke være løs,men du skal ha et vanlig halsbånd som ikke struper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir de forgammel til det? Er ikke hunden mer stabil når spøkelsesalderen og hormonene har roa seg?

Spøkelsesalderen har roet seg fint når hunden er 10 mndr.

Jo yngre hunden er på en test, jo mer ærlig test får du!

Oppdrettere som er redd for at bikkjene stryker, tester dem så sent som mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynner denne beryktede alderen jeg skjønner jeg skal passe meg for?

Når hunden er mellom 7 og 10 mndr, får den den såkalte spøkelsesalderen,hvor horomoner flyr og kjønnsmodningen trår til.

Hunder reagerer veldig forskjellig på dette - noen blir redd sin egen skygge,andre blir utagerende og umulig å ha i hus, andre igjen merker man nesten ingenting på... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...