Gå til innhold
Hundesonen.no

hvor mye koster en 120 liter

edlitam

Recommended Posts

Skrevet

Hvor mye betalte dere for akvariene deres? Vurderer et større kar men vet ikke helt om eg har nok penger for øyeblikket. ville gjerne vite prisen på en 120 liter elr noe i den størrelsen, hvor mye det kostet og hvor dere kjøpte det.

Skrevet

Prisene varierer noe enormt avhengig av hva du ønsker. Vil du kun ha akvariet eller ei startpakke, vil du ha med eller uten møbel, vil du ha helglass eller ramme og ikke minst hvor du kjøper det.

Men en god indikasjon på forventet pris er ca. kr. 100,- pr. 100 liter u/møbel for et startpakke kar. Ønsker du med møbel må du regne med å nesten dobble prisen.

Tropehagen og Dyrego er kjeder som har greie kar til rimelige priser er min erfaring.

Skrevet

På Tropehagen Zoo, hvor jeg jobber, har vi et 126 liters kar av merke Resun, med lysarmatur, pumpe og varmekolbe pluss bord til 1.999,- hvis jeg ikke husker feil. I allefall ikke mer enn 2.200,-. Har selv dette karet og er veldig fornøyd :lol:

Skrevet

men er det ordentlig trebord eller er det bare en sånn alimuniumsramme??? har sett på et juwel akvarie 125 liter. det liker jeg godt.

Skrevet
Hvis det er inkl. bord så er det et veldig, veldig godt kjøp!

Det er inkludert bord :lol: Men jeg skrev litt feil i forrige innlegg - jeg mener at det i allefall ikke er dyrere enn 2.200,- (ikke 1.200,- som jeg først skrev - *har endret det nå*)

Slik ser karet ut med bordet:

Men jeg tror du må betale litt ekstra for dette bordet da dette har skapdører. Det som følger med er et enkelt bord med en hylle. Jeg tror det er ordentlig trebord ;):P

Skrevet
Jeg betalte 1200 kr for 120l helglass uten ramme. Fulgte med heldekkende armatur (to lysrør), varmekolbe, Fluval4plus-pumpe. Merke Wromak.

Hvor kjøpte du det?

vil ha, vil ha....

Skrevet
Hvor kjøpte du det?

vil ha, vil ha....

TorZoo på Fanatorget :lol: Vet de har rimelige pakkeløsninger på Aquazoo på Kilden Senter også, men et annet merke. Utrolig flinke på fisk er de begge steder, handler bare der.

Skrevet

At det ikke er ramme i feks aluminium rundt alle kantene, men at det "bare" er limt med silikon. Karet til Showtime over her er helglass. Om du ser tråden min om 160litern er det et rammekar.

Skrevet
TorZoo på Fanatorget :lol: Vet de har rimelige pakkeløsninger på Aquazoo på Kilden Senter også, men et annet merke. Utrolig flinke på fisk er de begge steder, handler bare der.

Takk for tips :icon_fun:

Høres veldig bra ut, for jeg er helt grønn...

Skrevet
men er det noen som har juwel akvarie da ? og er fornøyd med det. eller er ferplast bedre?

Har både Juwel, Eheim og to andre som jeg ikke husker navnet på og er veldig fornøyd med de to førstnevnte vaffal.

Skrevet

jeg har sett på Cayman 80 Professional eller rio 125 liter. er dette greie akvarier begge to. i forhold til filteret og sånt

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...