Gå til innhold
Hundesonen.no

Loke løsner sikkerhetsselen når vi kjører


Mud

Recommended Posts

Som enkelte vet totalvraket jeg hundebilen min for noen uker siden og kjører nå vanlig personbil. Det er ikke plass til bur i bilen så Loke bruker sikkerhetssele for hund. Problemet er at han tråkker på den røde knappen og løsner sikkerhetsselen.

Jeg har brått blitt enda mer opptatt av å sikre hund i bil så jeg blir dritstresset hver gang jeg ser han har løsnet seg. Det er noe med å komme til seg selv i en bil som ligger på siden (og med blod overalt) og vite at det sitter en hund bak i kassa som er mildt sagt ubehagelig. Lyra brukte bur og var den/det eneste som kom totalt uskadet (og like blid) fra kollisjonen heldigvis! Bilen og strømstolpen vi traff døde begge i smellet :wub: Loke var heldigvis ikke med, han er ikke like tøff hverken mentalt eller fysisk.

Har noen vært borti det problemet før? Jeg vet at Trygg trafikk (eller noe) tidligere har sagt at sikkerhetsele er det tryggeste for hunder i bilen, men ikke hvis de løsner den selv! Er det mulig å få en slags barnesikkring på greia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problemet i min gamle volvo med Odin. Jeg løste det med å bruke ca 400 kr på et gitter man får kjøpt på biltema, som kan reguleres i høyde/bredde, som jeg satt opp foran baksetet. Odin hadde fremdeles på seg sikkerhetsselen sin,men etter ti min når han tråkket på den røde knappen, var det hvertfall ikke hysteri for å få festet ham igjen.

Før jeg kjøpte gitteret hadde jeg et stort teppe som lå på setet. Dette stappet jeg godt rundt utløser, så han ikke løsnet den så fort...det hjalp litt da...men kun litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt en hanefot som jeg har festet ene foten "rundt" beltet og andre foten i selen på hunden (to hunder, lite baksete). Beltet ligger langs siden av setet som det gjør når det ikke er i bruk vanligvis. Ved et rykk vil beltet stoppes uansett om det er festet i låsen eller ikke. Om du ikke stoler på et kobbel kan sikkert klatretau med høy bruddstyrke brukes sammen med en likedan karabinkrok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk for svar! Teppet har jeg prøvd men Loke graver det vekk :glare: Tipper jeg prøver å kjøpe gitter jeg! Men holder de biltema greiene i et kræsj mon tro? :wub: Ikke at jeg har lyst til å gjenta det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...