Gå til innhold
Hundesonen.no

Dekken til hund

Ina

Bruker du dekken på hunden din?  

24 stemmer

1. 1.

• Ja
      10
    • Nei
      14

Recommended Posts

husk å sjekke med butikken om du får bestille fra sverige da..  

jeg måtte bare gi opp pga noe moms greier...

Jeg har sendt mail å snakket med de, der fikk jeg prisliste over portoen og sånt, så det virka ikke som det skulle bli det helt store problemet :)

Men får vel finne meg et dekken som jeg får prøve først, så jeg ikke risikerer et bomkjøp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg har refleksdekken og redningsvest hvis det teller :)

Ellers så kjøpte jeg et regndekken i nesbyen som jeg ser lang vei at hun hater. Men når vi har gått lenge i regnet så går hun bare saktere og saktere for pelsen blir så tung av alt vannet så hvis det pøsregner så MÅ jeg ha noe over henne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men blir han så utrolig mye lengre da? Målte en gang til nå, viste 62 cm.. Kjøper jeg 70 cm så er det 8 cm til overs, det er ganske mye!

Arg, det er umulig å handle sånt over nett vettu! Skulle fått prøvd begge størrelsene ja.. Spørs om jeg må dra han med inn til Trondheim for å prøve dekken der før jeg evt kjøper gjennom nettet.

Mål hunden fra halsbånd til halerot. da får du lengden du må ha på dekken. Odin bruker 70 cm i mange av sine. er de små i str, må jeg opp i 75.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har refleks dekken til Tequila men vurderer å kjøpe et regndekken eller noe til vinteren, for pelsen hennes er som en borrelås for snø... :roll: Hun ser ut som den avskylige snømannen m svæææære snøballer hengene overalt, hun klarer nesten ikke gå noen ganger når snøen er klumpete og våt.. Helt håpløst!!!!! :) Hjelper litt å klippe henne kort, men da fryser hun lett.... Det er som å velge mellom pest eller kolera liksom...! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...