Gå til innhold
Hundesonen.no

bestilt time til HD røntgen

Turnip

Recommended Posts

I dag skal Mike HD røntges, med vår flaks så blir det vel narkosedød eller utslag på hoftene hans... <_<

Gruer meg litt, men ser at ting ikke er som det skal bak der, så vi måtte få gjort det fortest mulig.. men hvor lang tid tar det før det blir lest av i NKK??

Gruer meg litt til å få resultater vet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
I dag skal Mike HD røntges, med vår flaks så blir det vel narkosedød eller utslag på hoftene hans... <_<

Gruer meg litt, men ser at ting ikke er som det skal bak der, så vi måtte få gjort det fortest mulig.. men hvor lang tid tar det før det blir lest av i NKK??

Gruer meg litt til å få resultater vet jeg...

Gå inn på dogweb og betal avlesning i dag, dvs. fyll ut skjema, betal og skriv ut kvitteringen du får fra NKK på mail og ta med til veterinæren når dere har time, da får du resultatet på dogweb i løpet av få dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk, da skal jeg prøve ¨på det. Men nå har ikke jeg passordet mitt til Dogweb på jobben da... hmm..

Kom så langt til at klinikken ikke står oppført der... ganske ny klinikk, kanskje derfor... æsj, da tar det vel en stund før jeg får resultatet opplest..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på dogweb og betal avlesning i dag, dvs. fyll ut skjema, betal og skriv ut kvitteringen du får fra NKK på mail og ta med til veterinæren når dere har time, da får du resultatet på dogweb i løpet av få dager...

Duuuu, har du peil på hvorfor i all verden jeg ikke får opp min egen hund når jeg søker etter ham? Altså, han er uregistrert- blanding må vite. Men jeg får opp andres hunder og kan jo seff bestille hd/ad røntging på dem men det er jo fryktelig lite interessant for meg :wub:

Jeg har kontaktet nkk via mail nå, siden de stengte telefonene kl. 15, men hvis du har en løsning på dette- så blir jeg hoppende glad!

EDIT:

Kan det være at jeg sliter med å "finne" pelsen fordi jeg ikke har fått registrert meg på DogWeb? Mangler den jæ**** pin koden nemlig.. men den har jeg også etterlyst... stønn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk svaret i posten fire dager etter røntging. Men det kommer sikkert an på hvor mye veterinærene hos NKK har å gjøre.

Hadde dere forhåndsbetalt lesingen da? Eller fikk dere tilsendt faktura med resultatet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde dere forhåndsbetalt lesingen da? Eller fikk dere tilsendt faktura med resultatet?

Vi forhåndsbetalte ikke. Kanskje vi betalte til NKK samtidig som vi betalte hos veterinæren? Vi hadde en veldig hyggelig og service innstilt veterinær, så det kan være hun sa vi burde gjøre det samtidig på kontoret der (om det er mulig). Det var ikke jeg som betalte så jeg husker ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var Mike ferdig røntget. Det som var litt synd er at den veternæren vi bruker nå har vi vært endel hos på besøk bare, Mike har fått masse godbiter og kos og masse ros, så han skal bli trygg på veterinærer igjen, vi parkerte bilen og han beiner inn og halen går som en propell mens han leter ett alle godbitene. Når hun skal stikke den sprøyten bak i muskelen han (så han får sove) så klikker han fullstendig, han er veldig VELDIG var for bakparten sin pga såpass mange operasjoner der og fordi han har litt vondt fra før, så han skriker og glefser rundt seg... Vi måtte ta på han munnkurv for sikkerhetensskyld da han måtte holdes for å få satt sprøyten. Veterinæren ble utrolig lei seg da han fikk en dårlig opplevelse her også... trit når vi har brukte veldig lang tid på å få han trygg på behandlingsbordet og alt...

Hun tittet på bildene og sa at hun ikke så noen grove feil der hvertfall, men det må leses av for å få nøyaktig riktig diagnose...

Så nå ligger Mike i sofaen passe borte enda.. han har fått en oppvåkningssprøyte for 1 time siden, men han har ikke store planene om å være oppe, så lar han få sove i fred, og regner med at han blir i knallform 3-4 tiden i natt.. jippi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...