Gå til innhold
Hundesonen.no

valpeshow

Sølvjenta

Recommended Posts

Skrevet

Vet dere når valpene kan delta i valpeshow, og når disse utstillingene er? Har kikket på NKKs sider, men det står ikke spesifikt noe om valpeshow.

Takker for svar..

Skrevet

Kan delta fra valpen har fylt 4 mnd. Det er to grupper 4-6 mnd og 6-9 mnd.

For å finne valpeshow må du nesten se i annonsene i Hundesport. For NKK avholder ikke valpeshow, og dette er helt uoffisielt. Så du vil ikke se på nkk sine sider om hvor det avholdes valpeshow.

EDIT. men noen klubber holder valpeshow på sine utstillinger (noen velger å utelukke noen raser, mens andre velger å ha med alle raser). Noen avholder også valpeshow selvom de ikke har utstilling, men kanskje bare LP eller AG.

Skrevet

Når det nærmer seg et valpeshow blir det ofte nevnt her på sonen også. Ellers kan du følge med i aviser og på raseklubbsider. Hvor i landet bor du? De valpeshowene jeg skal delta på framover er Trondheim hundefestival 25 og 26 august (Støren idrettspark), Steinkjer 1 september og Orkanger 10 og 11 november. (Bare si fra hvis noen vet om flere i Midtnorge!).

Skrevet

Det er valpeshow på Orre den 21. oktober, og uken etter er det dobbelt utstilling på samme sted med valpeshow, der og..

Det er de jeg kommer på i farten...

Skrevet

Om du sier hvor i landet du bor så er det nok mange som kan hjelpe deg med å finne :lol:

Har to valpeshow fremover som jeg skal på, og på det siste av de går påmeldingsfristen ut idag :D Men er flere fremover, men har ikke satt meg helt inn i det ennå, ettersom jeg vil se hvordan det går på de to først.

• 2 weeks later...
Skrevet
Det er valpeshow på Orre den 21. oktober, og uken etter er det dobbelt utstilling på samme sted med valpeshow, der og..

Det er de jeg kommer på i farten...

Hvem arrangerer disse ?

Skrevet
Hvem arrangerer disse ?

Nkk arrangerer det den 21. de som er helgen etterpå er kun gruppe 1 og 5 og arrangeres av Buhundklubben ene dagen og norsk japanskspisshundklubb andre dagen. (de to sistnevnte er i Nærbøhallen)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvordan ser deres morgenrutiner ut med valp/hund før dere skal på jobb? Ønsker å høre litt hva andre gjør. valpen vår våkner som regel mellom 06-06.30. Vi tar han da ut i ca 15 min slik at han får gått på do, når vi kommer inn igjen så leker vi litt og trener på kommandoer før han får frokosten sin, så er det litt ut på do igjen før vi går inn, får litt hjernetrim og så er det inn i valpebingen når vi reiser på jobb. Hvordan legger dere opp starten av dagen deres?
    • @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...