Gå til innhold
Hundesonen.no

Trege dogweb...


MarieR

Recommended Posts

Det er over ett år siden Ask var på offesiell Karaktertest og selv om klubben har sendt inn resultatene for lengst er de enda ikke kommet ut. Flere som har opplevd at det tar så ufattelig lang tid?

Noe man kan gjøre med det? En K-test er lite å skryte av, men den er bestått, og da er det jo greit om man faktisk finner den opplysningen på dogweb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Intet nytt dette.. Ventet i evigheter på øyelysning til både Aris og tispa han ble parrert med, var vel ikke ute før valpene var solgt, da er poenget med at folk kan sjekke stort... :rolleyes:

Tålmodighet - evnt send en mail :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nirm sin K-test lå enda ikke da jeg sjekka for noen mnd tilbake siden. Og det er snakk om år siden han ble testa...

Æsj...de priotiterer visst ikke slike tester..utstillingsresultatene kommer jo ut mye kjappere... <_< Litt dårlig i grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Ringte til NKK for en tid tilbake vedr noe om K-test. Da var det tydeligvis mange som hadde etterlyst dette, for selv om det ikke var mitt spørsmål fikk jeg vite det allikevel: NKK sitt nye datasystem er ikke kompatibelt med det gamle, derfor får de ikke lagt ut nye K-tester på dogweb'en lengre. Kun de som testet før dataendringen blir fortsatt liggende der..

Sorry- dårlige nyheter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte til NKK for en tid tilbake vedr noe om K-test. Da var det tydeligvis mange som hadde etterlyst dette, for selv om det ikke var mitt spørsmål fikk jeg vite det allikevel: NKK sitt nye datasystem er ikke kompatibelt med det gamle, derfor får de ikke lagt ut nye K-tester på dogweb'en lengre. Kun de som testet før dataendringen blir fortsatt liggende der..

Sorry- dårlige nyheter!

Det er teit..hvertfall siden jeg går ut i fra at det gjelder de andre mentaltestene også? Eller? K-testen er jo uviktig i forhold til MH og funksjonsanalysen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte til NKK for en tid tilbake vedr noe om K-test. Da var det tydeligvis mange som hadde etterlyst dette, for selv om det ikke var mitt spørsmål fikk jeg vite det allikevel: NKK sitt nye datasystem er ikke kompatibelt med det gamle, derfor får de ikke lagt ut nye K-tester på dogweb'en lengre. Kun de som testet før dataendringen blir fortsatt liggende der..

Sorry- dårlige nyheter!

Nåja, jammen om jeg vet om det er helt sant heller (jeg tror ikke mer enn en millimeter på det folk i NKK sier lenger...)... Min hund ble k-testet i 2002 hun, men det resultatet ligger heller ikke inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Nåja, jammen om jeg vet om det er helt sant heller (jeg tror ikke mer enn en millimeter på det folk i NKK sier lenger...)... Min hund ble k-testet i 2002 hun, men det resultatet ligger heller ikke inne...

Det er litt snodig for min ble testet i 2004 og det ligger på dogweb'en.

Nytt data system ble vel innført for ca 1 1/2år siden, hvis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt snodig for min ble testet i 2004 og det ligger på dogweb'en.

Nytt data system ble vel innført for ca 1 1/2år siden, hvis jeg ikke husker feil.

Nirm ble testa i 2003, og hans resultat er manglende. Så han er ikke rammet under det nye systemet heller. **** hans ligger ute da, men den ble jo tatt 2 år etterpå, så skal jo ikke være "årsaken" til manglende K-test resultat.

K-testen til Vida ligger ikke ute, tatt mai 2006. Men utstillingsresultatet hennes fra i år ligger seffe ute...

Men det eneste sikre resultat som kommer ut, er jo utstilling. Resten gir vel NKK litt blaffen i egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe ligger hos arrangørene og mye ligger hos NKK...

Har selv etterlyst "Informasjonsark" siden nyttår.. Dette er opplysninger om aktuell hund og dens avkom. Sendt mail på mail - og blitt lovet at det skulle være i orden i vår!! Vel, nå er det straks høst og intet har skjedd .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
K-testen til Vida ligger ikke ute, tatt mai 2006. Men utstillingsresultatet hennes fra i år ligger seffe ute...

Men det eneste sikre resultat som kommer ut, er jo utstilling. Resten gir vel NKK litt blaffen i egentlig...

Er vi egentlig overrasket..??? Nei, ikke i det hele tatt!

OT igjen: Jeg sendte en mail til bruksavd i NKK vedr noen regler/ retningslinjer for RIK gruppe c trening i begynnelsen av mai, kan ikke se at noen har tatt seg bryet med å svare på det engang.. Fint med service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi egentlig overrasket..??? Nei, ikke i det hele tatt!

OT igjen: Jeg sendte en mail til bruksavd i NKK vedr noen regler/ retningslinjer for RIK gruppe c trening i begynnelsen av mai, kan ikke se at noen har tatt seg bryet med å svare på det engang.. Fint med service.

Nei. De overrasker ikke noe når det kommer til slikt...

Sendt en mail til de nå ang Vidas manglende resultater, og venter spent på svar. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skulle laget en underskriftkampanje eller noe for å vise at slike resultater er minst like viktige som utstillingsresultatene? Det er jo veldig synd om man kun kan sjekke utstillingsresultatene og ikke noe som helst mentale resultater!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skulle laget en underskriftkampanje eller noe for å vise at slike resultater er minst like viktige som utstillingsresultatene? Det er jo veldig synd om man kun kan sjekke utstillingsresultatene og ikke noe som helst mentale resultater!

Forhåpentligvis hadde de kanskje skjønt at selv om de gir beng i slike resultater, så er det andre som bryr seg.

I tillegg til mentaltester, så burde jo LP, bruks, RIK, AG, jakt resultater liggi der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis hadde de kanskje skjønt at selv om de gir beng i slike resultater, så er det andre som bryr seg.

I tillegg til mentaltester, så burde jo LP, bruks, RIK, AG, jakt resultater liggi der.

Helt enig! Jeg synes det er synd og frustrerende at ikke andre oppnådde resultater enn utstilling legges ut. Jeg har stor interesse av å kunne sjekke for eksempel foreldredyrs resultater innen konkurransegrener, utstillingsresultater har ofte veldig lite å si når man planlegger valp (spesielt en som faktisk skal brukes til noe). Fryktelig kronglete og omstendig å måtte google seg rundt etter alle resultater... Vi skulle hatt noe lignende Rasdata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...