Jump to content
Hundesonen.no

Kontakt

MariJ

Recommended Posts

Jeg sitter å funderer på hvordan min valp skal lære kontakt. Det mest logiske for meg er jo å belønne nettopp når hun tar kontakt, og også lokke henne til det, lage en smattelyd el. og belønne når hun tar kontakt. Men har forstått at det er flere måter å gjøre dette på. Hvordan trente dere inn dette? Og hvor tidlig startet dere med det?

Jeg belønnet frivillige kontakter ja. Etterhvert satt jeg også på en kommando slik at jeg kan be om kontakt i situasjoner jeg ønsker det:) Jeg ville ikke smattet for å få kontakt for så å belønne henne,det blir ofte bare mas og hunden blir avhengig av smattelyden. kontaktrening var noe av det første jeg startet med. Begynte å belønne frivillige kontakter så fort hun begynte å bli varm i trøya..

Jeg belønnet frivillige kontakter ja. Etterhvert satt jeg også på en kommando slik at jeg kan be om kontakt i situasjoner jeg ønsker det:) Jeg ville ikke smattet for å få kontakt for så å belønne henne,det blir ofte bare mas og hunden blir avhengig av smattelyden. kontaktrening var noe av det første jeg startet med. Begynte å belønne frivillige kontakter så fort hun begynte å bli varm i trøya..

Ja, det er kanskje ikke så smart å bruke smattelyd. Logisk når jeg tenker etter :wub: Man behøver jo ikke gjøre det vanskeligere enn det det er ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Create New...