Gå til innhold
Hundesonen.no

Irriterende Polakker som bjeffer


Inustaff

Recommended Posts

Ja som sagt...

Disse polakkmennene i 25-30 årene går meg på nervene.

De stopper bilen i gården,så står de å bjeffer mot hundene som leker i hagen.

Hundene bjeffet på dem den første uken,til de skjønte at de hørte til her,men nå som hundene har stoppet så begynner disse idiotene å bjeffe.De bjeffer sånn grovt og høyt,og gjerne 2-3 på en gang..

Er usikker på hvor mange dem egentlig er da vi ellers aldri ser dem...men da jeg spurte om de kunne engelsk,slik at jeg kunne eventuelt snakke og be dem slutte,så sa de nei med et sleskt flir.Det virket med andreord som de ville "kneble"/stenge munnen min ved å påstå at de ikke forstår.

Likevel sa jeg "You dont bark at my dogs,thats not polite,and the dogs and I dont like it!"

Han ene stod igjen,mens de to andre bare flirte å gikk...Han ba om unnskylding på engelsk og sa at det skulle ikke gjenta seg.

Veeeel...Ikke mange minuttene etterpå sitter de på Terrassen og bjeffer og mjauer i tillegg!

Sinnsykt barnslig,og i mitt hode ganske provoserende.

For å ha det på det rene så bjeffer ikke hundene mine hverken hele eller halve dagen,det er svært sjelden de bjeffer,og er jo ikke utehunder somstår å gneldrer.Så hvorfor holder de på sånn?

Sambo kom nettopp hjem,og da fortsatte de...det hadde jeg ikke trodd.Sambo spurte" Do you have a problem?"

"Nooo" kom det fra der oppe et sted,da de ikke lengre var på terassen,men gjemt bak et åpent vindu eller dør...

Jeg har ingenting imot utlendinger generelt,men blir varm av sånne...Jeg klarte ikke dy meg og sa "Retards" ganske høyt..

Noen somstemmerfor at jeg vandrer sporenstreks opp dit med et par hunder i bånd og spør:

"Do you have something you wanna say to my dogs? Want to comunicate with them a little? Please bark now!"

Haha...sier ikke at jeg gjør det altså,men litt ondskap kom over meg her...Lurer på om de hadde blitt paff...

Ser for meg flakkende blikk jeg for min del..

Møkka folk..heldigvis skal de bortom 2 mndr eller noe sånt...Jeg fikk lysst å spyle dem med vannslangen neste gang de kommer med bilen..Så kan jeg jo legge til "Barking Creatures often get watered!"

Grr...Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble plaget på jobben, av folk fra rusmiljøet som bjeffet og løpte frem og tilbake foran "hundegården" vi har der.

Egentlig et fint sted a la dyrene tulle på...

Men da jeg selv fikk se hva som skapte spetakkelet der, ropte jeg: BARE VENT TIL DE KOMMER PÅ AT DET ER HULL I GJÆRDET!

Hadde da Xena og en doberfyr, som etter den episoden fikk vandre i fred der inne.

Når det er sagt, så liker hun fortsatt ikke narkomane...

Kanskje dine søte små finner ut at polakker er ting som skal jages i fremtiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt gått opp med hundene å spurt om det var noe de ville fortelle hundene.. haha... da tror jeg de hadde blitt satt ut. Funker ikke den hadde jeg definitivt sprutet dem med vann med unnskyldningen at det er sånn du sier ifra når hundene dine bjeffer.. :wub: hihi...

litt barnslig oppførsel da. Virker som de har veldig lyst til at bikkjene dine skal svare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva det er med dem,men de er merkelige,og snakker og styrer å ler når jeg passerer dem.

Liker dem ikke,og aner ikke hva de sier,og det er ubehagelig.

Jeg tror de skal passe seg for vannslangen som er ved siden av bilen deres i all ettertid.Moahaha...

Jeg kan godt føre litt "stille krig" hvis de ikke vil oppføre seg.Jeg har allerede sunket på deres nivå dessverre,da jeg nylig sa "alerhm alerhm,rall rall,bla bla" til dem da de bjeffet IGJEN...Så hvis det er gøy de vil ha så er det gøy JEG skal få!

Folk er faktisk så utrolig dumme å bjeffer til hunder ser det ut for...Nei gjerdet er nok desverre solid,da det i dette øyeblikk blir bygget nytt og bedre og høyere.Sådet ser de jo.Men jeg skal bli dagmamma for en Jack Russell 2 dgr i uka...så kanskje jeg kan buse han på buksebenene deres om de ypper mere!

For det er litt "finsligere" og mer akseptert enn Mastiffer i buksebenet..moahahaha..Bare tuller såklart!Men fantasien løper løpsk.At jeg ikke skal få sitte i hagen å slappe av og ha hunder som koser seg uten at idioter på på nivå apekatt skal gire dem opp! De vifter jo med halen liksom,og er glade,men de svarer jo..og jeg vil ikke ha sånt tull!De prøver å skape gneldrebikkjer virker det som...

Målegge til at jeg ikke vanner hundene da de somsagt ikke gneldrer,men flere gjør det jo,spess på kenneler...så det er jo en god unnskyldning..."Act like a dog and be treated like one" kan jeg bare si..Spiller ingen rolle om jeg ikke vanner hunder som bjeffer,jeg vanner mennesker i stedet...Har forresten funnet en helt sinnsyk spruteflaskemed en sterk sprut somgår ca 5meter.Den er ganske momentant gitt...Jeg prøvde den på gjerdet da jeg stod langt fra,og vannet smalt nesten i veggen!

Hihihi..Litt mer hendig og overasskende enn vannslangen kanskje...hihihihihihihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler godt... Du får nå ha lykke til med de der idiotene.

Om ikke annet så kan du fortelle dem at hunder pleier å huske hvem som ikke er snill, og om de da skulle møte dem på utsiden av hagen, så er det ikke sikkert du klarer å holde dem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så si i fra til de da vel!! Jeg blir veldig provosert av emnebeskrivelsen/overskiften. Folk fra polen er ikke forskjellige fra andre mennesker. Det kunne like gjerne vært noen dustete nordmenn som bjeffet. Jeg kjenner til flere - særlig eldre, som bjeffer til hundene mine + en del rusmisbrukere i drammen-området. Altså kan hvem som helst gjøre det, så jeg ser ingen grunn til å måtte skrive hvilket land disse persjonene er fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så si i fra til de da vel! Jeg blir veldig provosert av emnebeskrivelsen/overskiften. Folk fra polen er ikke forskjellige fra andre mennesker. Det kunne like gjerne vært noen dustete nordmenn som bjeffet. Jeg kjenner til flere - særlig eldre, som bjeffer til hundene mine + en del rusmisbrukere i drammen-området. Altså kan hvem som helst gjøre det, så jeg ser ingen grunn til å måtte skrive hvilket land disse persjonene er fra!

Akkurat det må jeg si meg enig i - idioter finnes i alle farger og fasonger.. Har opplevd nordmenn gjøre det samme mot mine hunder (og faktisk kun det også, både voksne og barn). Jeg pleier bare å glo på dem med et "hva pokker er du du driver med" blikk, da pleier flertallet å føle seg som de idiotene de er og snu seg vekk ihvertfall :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde "polakker" var kallenavnet på en eller annen hunderase, siden de bjeffet mener jeg :wub:

Uansett, så syns jeg dette er dårlig oppførsel, jeg syns du skal si i fra til de, høyt og tydelig, hører de ikke etter på det, så er jo hageslangen et effektivt middel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg men å henge seg opp i at det står polakker der er vel litt drøyt?

Det er JO POLAKKER!So what..Står det noe sted at de er de eneste i verden som er dumme i hodet?

Jeg hadde sagt Negere,eller Tyrkere eller Dansker eller Svensker eller hva som helst om det var det.

Blir provosert av overskriften?

Jaja..

Det bryr jeg meg lite om da det ikke er rasistisk ment,og det må da være lov å si hva det er uten å bli beskyldt for å være rasistisk?

Dette er ingen sånn rasediskusjon..Jeg har farfar som er Russisk/Polsk/Baltisk opplegg(aner ikke helt,er vel mix han og),så det gjør jo meg helt mix egentlig.

Og jeg har etter andres mening et utseende som minner om de folkene i Litauen området.

Jeg skriver det det er..og her er det snakk om umodne polakkgutter som påstår de ikke kan engelsk...og skaper seg..

Det må bli slutt på det der rasisme hysteriet her i verden altså...Klart jeg blir irritert over at folk kommer her å messer.Vi har god kontakt med huseier og styrer det meste her på plassen..Så sånt finner jeg meg ikke i hverken fra Ola Nordmann eller besøkende polakker,som oppfører seg som om de var 14.

Det er for meg like dumt som om jeg skulle ikke kunne si at jeg ble stukket av veps,fordi det var rasistisk mot vepsen..

I stedet skulle jeg bruke en"fellesbetegnelse" ..hva skulle jeg bruke..Flyvedyr?

Nå har de hvertfall sluttet for idag...

Jeg har tenkt og overse de lengst mulig,til jeg sprekker sikkert...Måtte bare få det ut.Fint at de ikke blir fastboende..

Forresten så holdt en gammel nabo på nøyaktig likt i fylla da han kom inn på eiendommen midt på natta..så hvis jeg skrev den gamle naboen plager bikkjene,så er jeg negativ mot eldre?Han er jo gammel...det er beskrivende..

Heldigvis har han tatt til vett da jeg sa til ham at om han ikke sluttet og komme strenende inn på eiendommen,midt på natta etter byturen og klapse hundene på hodet(meningen var vel å klappe/stryke).Så kunne jeg vri saken og besøke hans hage.

Han var sur og ekkel da jeg pent ville forklare han at han ikke hadde noe på denne eiendommen å gjøre midt på natta,og at jeg ikke var interessert i fulle folk som klapser på hundene mine og at jeg selv ikke liker fulle menn som kommer snøvlende.

Dette ble diskusjon utav,og mannen fant seg visst ikke i restriksjoner med hunder i nabolaget.

Da svarte jeg at neste gang han hadde familie sammenkomst i hagen sin med barnebarn,så kunne da jeg komme vraltene og snøvlende og dikke dikke med barna,og klapse dem på hodet og klype dem i kinnene.Siden det var så passendeog jeg hadde all rett tilå være der...eller??

Da ble det stillt og mannen gikk...

Aldri sett ham mer..tross fro at det er nabo..Så Ola nordmann,og JA,gammel som ung,kan være skikkelig plagsomme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynte jeg å lure med den overskriften altså :wub: hehe

Jeg hadde nok sakt i fra. Hadde de ikke lystret så hadde jeg tatt hagaslangen for det er virkelig riktig medesin. OG husk å si atte det er slik du gjør med dine hunder (bare mindre vann da) når de bjeffer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt gått opp med hundene å spurt om det var noe de ville fortelle hundene.. haha... da tror jeg de hadde blitt satt ut. Funker ikke den hadde jeg definitivt sprutet dem med vann med unnskyldningen at det er sånn du sier ifra når hundene dine bjeffer.. :wub: hihi...

litt barnslig oppførsel da. Virker som de har veldig lyst til at bikkjene dine skal svare...

Litt barnslig å ta igjen ja, men er det ikke litt barnslig å stå å bjeffe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å melde det til politiet?

Høre med dem om de kan sjekke om arbeidstillatelse, etc?

Mulig jeg har sett litt for mye på am. TV, men man må da ha en godkjenning (eller noe slikt) for å arbeide her i Norge også??

OM den anmeldelsen så koster nabo'n billig (og "svart") arbeidskraft - Who cares??

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg ikke akkurat reagerte på tittelen.. So what om det var polakker? Som inustaff sier, jeg hadde skrevet "tysker" om det var en tysker som bjeffa på hundene mine.. Det er liksom bare "forklarende" ..

Her har det bare vært kompiser av typen som har prøvd seg med bjeffing.. Og de får beskjed med EN gang om å klappe igjen munnen hvis de ikke vil sitte på verandaen resten av besøks"tiden" :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, det er vel noen som leier ut til disse folka?

Evt. gjør de arbeid der de bor?

Hva med å si ifra til den som eier det huset?

Skal du først være ondsinnet så kan du jo begynne å tappe lufta ut av dekkene deres :wub:

Men vannslangen burde virke.. til de tar igjen.. ;)

Ah, en annen ting.. når de er borte.. stikk en fyrstikk inn i låsen på huset de bor i og brekk den av sånn at de ikke får den ut ;)

Gode minner fra barndommen strømmer på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,de bor i samme huset,men de har ikke tilgang til hagen,da den er vårt område etter huseiers ord.

De har liksom ikke rett på mer en parkeringen og så har de jo egen terasse...Jeg skal nok gjøre noe morsomt og litt slemt om de ikke slutter!Men håper at de slutter av seg selv ved ignorering.Ja det erlitt barnslig å ta igjen,men det blir jo en katt og mus lek på en måte..og det er ikke ment å være annet enn morsomt og irettesettende..en sprut er nok tror jeg!

Det er nesten så jeg håper på litt til nå,sånn at jeg kan tulle litt!Men noe herværk blir det ikke..

De er visst lovlige tror jeg...De har sine egne biler her og arb. tilatelse i 3 mndr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig jeg er veldig ond - eller har stor tiltro til egne hunder - men jeg hadde gått bort til de med bikkjene jeg (muligens i bånd? :rolleyes: ) og spurt om de virkelig ville "snakke" med de, så var det fullt mulig å få til det.. Eller hva med å "tilfeldigvis" plutselig ha et hull i gjerdet?

Det er vel heller ikke verre enn at man tar inn hundene når de kommer hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå bort med hundene, og snakk norsk (siden de insisterer jo på å snakke polsk til deg). Så bare babler du i vei på norsk om hvor snille og folkevennlige hundene dine er, mens du har hundene gå i enden av båndet og klenge på folka så mye de vil. Får se hvor lyst de har til å bjeffe mot hundene da.

Du vet, det er din naboplikt å gå dit for å hilse naboene dine velkommen, og ingen nekter deg å ta med hundene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..2ne..jeg skulle gjerne gått inn,men jeg er liksom "fanget i hagen" da jeg uansett ville møtt dem på vei runt huset og inn..fordi porten ut av hagen er der de går inn.

De har forresten møtt en hoppende glad Napolitaner som skulle ned å møte pappaen sin ved postkassen.

De ble livredde og hoppet inn i bilen !Hunden var ikkepå vei til dem engang...Så hvis de er redde,hvorfor terge?

Jeg tror kanskje de slutter etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...