Gå til innhold
Hundesonen.no

ADHD


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Jeg har lest en del om ADHD i det siste, da særlig hos jenter. Sert at hos jenter er den noe annerledes enn hos gutter, sånn som vipsen sier, når det gjelder hyperaktivitet osv..

Men hvordan er det med adhd i familier? Om det er arvelig, har det seg slik at alle ungene kan få det? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest en del om ADHD i det siste, da særlig hos jenter. Sert at hos jenter er den noe annerledes enn hos gutter, sånn som vipsen sier, når det gjelder hyperaktivitet osv..

Men hvordan er det med adhd i familier? Om det er arvelig, har det seg slik at alle ungene kan få det? :)

Ja, det kan være forskjellig hos jenter.

De kan være sjenerte/stille ute hos folk/på skolen, men vill hjemme - eller motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan være forskjellig hos jenter.

De kan være sjenerte/stille ute hos folk/på skolen, men vill hjemme.

Slik er jeg :D Veldig ofte hvertfall...

Min mor har adhd og min bror har add. Jeg har søvnproblemer, og konsentrasjonsproblerer og er farlig lik min mor i væremåte, så jeg trodde jeg hadde adhd. Men jeg har vært hos ppt og tatt tester og slikt, men jeg har ikke adhd :lol: Er litt irreterenes egentlig, får nå kan jeg ikke få medisiner får det. Og dete r ganske plagsomt, spesielt på tanke med skiole/karakterer som ikke går helt strålende tross at jeg virkelig prøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...