Gå til innhold
Hundesonen.no

Hjelp til å finne ny hund...

tm100021

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har jo litt lyst til å si Dansk svensk gårdshund. men denne har ikke lang pels, og ikke reg i FCI, men i NKK (de jobber med saken ang FCI). Og den faller kanskje litt under terrier, selvom det ikke er en terrier.

Ellers kan den brukes til det meste, og tåler fint å være med store hunder. Tøffe av seg der. (nå har jeg gærningen Rex og Bocca lever i beste velgående foreløpig hehe). De har en stor personlighet i liten kropp.

Men det er nok en rase man absolut liker eller ikke liker (virker hvertfall sånn).

EDIT: så nå at det var tre raser det sto mellom

• 4 weeks later...
Skrevet

Hmm, du kunne kanskje brukt rasevelgeren på Canis.no?

kanskje en Cavalier kunne hvert noe?

Eller en liten tøff terrier?

Skrevet

Det er jo ikke jeg som skal ha bikkja, og den canis testen er ikke akkurat til å skryte... En liten "tøff terrier" er absolut ikke noe jeg kommer til å anbefalle... Hun har bestemt seg for å vente litt til med ny hund, siden hun er så usikker.

Skrevet
Klippingen gjør ingen ting, hun har bestandig synes de var råtøffe.... Vi satt og snakket litt, og det står mellom Sheltie, Løwchen og Hananais :)

Det første jeg tenkte da jeg leste kriteriene var sheltie! Men den er ikke så fryktelig tøff når det gjelder andre hunder, spesielt ikke store. De har en tendens til ¨å være litt "rasistiske". Men ellers passer de strålende til hennes ønsker :D

Jeg vet ingenting om de to andre rasene, så jeg skal ikke si noe i mot de, men personlig ville jeg uten tvil valgt sheltien!

Skrevet
Det er jo ikke jeg som skal ha bikkja, og den canis testen er ikke akkurat til å skryte... En liten "tøff terrier" er absolut ikke noe jeg kommer til å anbefalle... Hun har bestemt seg for å vente litt til med ny hund, siden hun er så usikker.

Hmm, litt vanskeligt å hjelpe andre med en rase som passer akkurat den.

Skrevet
Hmm, litt vanskeligt å hjelpe andre med en rase som passer akkurat den.

Er jo ikke så vanskelig? Kriterier og en del andre kommentarer ligger jo tidligere i denne tråden.

Skrevet

Høres ut som hun beskriver en sheltie ja!

Min Sheltie fungerer veldig bra sammen med store hunder, han er verken redd eller yppende...så jeg er ikke helt enig når det gjelder at de ikke er tøffe. Det har nok med individ å gjøre.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...