Gå til innhold
Hundesonen.no

De små båndene du får i ringen

jaktlykke

Recommended Posts

Jeg hadde for vane å knyte dem på båndet før jeg for kort tid siden gjorde en liten bommert som resulterte i at det aldri vil gjenta seg. Det var en utstilling i Sverige, og jeg hadde vært inne i ringen med en hannhund, som fikk 1 i kval (rødt bånd), dette ble knyttet fast i båndet. Han fikk også CK og 3 BHK, men disse havnet i hånden på samboer, da jeg løp ut av ringen for å bytte til tispa. Jeg tok på tispa hannhundens bånd (med dette lille røde båndet fortsatt fastknytt), og rushet inn igjen. At tispa nå hadde hannhundens røde slufse knyttet til båndet tenkte jeg vitterlig ikke på en gang. Dommeren var ikke akuratt forståelsesfull, for å si det slik. Han ble virkerlig forbannet, og prøvde å rive av båndet selv. Jeg hadde virkerlig ikke lov til å vise ham hvilken bedømmelse bikkja hadde fått tidligere. Han har helt rett- dette er ikke lov, men det var en liten glipp fra min side. Båndet var jo ikke tispa sitt engang! Jeg prøvde å forklare, men han var ordentlig forbanna. Det hele endte opp med en SUPER kritikk, men ingen CK- kun HP- uten noen begrunnelse (Denne tispa hadde blitt BIM i en meget stor klasse dagen før).

To uker senere ville tilfeldighetene det slik at han dømte en utstilling vi stilte på i Norge. Han kjente meg tydelig igjen, og nå fikk ikke hahnnhunden min CK heller (hadde forandret seg mye på 2 uker, må skjønne).

Så- det med bånd er for meg blitt tabu å knytte på båndet.

Jeg har også snakket med flere ringsekretærer som sier at det er flere dommere som faktisk blir litt småsure over hunder som på død og liv skal vise fram slufsene sine i gruppebedømmelse. Dette gjelder spesielt ved 2 dagers utstilling, og i avl/ oppdretter/ veteran klasesene.

Men båndene, de tar jeg vare på! Jeg knyter dem rundt et gammelt utstillingsbånd, som henger sammen med noen av rosettene:

slyfer.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er ikke jeg så inn i dette med utstilling ennå. og ikke fått mange bånd (bare fra to ganger jeg stilte Rex og 1 gang med Bocca) og uansett hva disse båndene betyr så legger jeg de med kritikken (ja jeg tar vare på de i permen dems).

Må bare si at jeg håper jeg får masse rosetter, og ALLE skal henges opp ;) På veggen over burene dems skal de få plass. (kan da håpe på litt pokaler og sånne ting som besviser at du har deltat på noe), og de skal settes på hylle.

Her har vi planene klare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...