Gå til innhold
Hundesonen.no

De små båndene du får i ringen

jaktlykke

Recommended Posts

Jeg hadde for vane å knyte dem på båndet før jeg for kort tid siden gjorde en liten bommert som resulterte i at det aldri vil gjenta seg. Det var en utstilling i Sverige, og jeg hadde vært inne i ringen med en hannhund, som fikk 1 i kval (rødt bånd), dette ble knyttet fast i båndet. Han fikk også CK og 3 BHK, men disse havnet i hånden på samboer, da jeg løp ut av ringen for å bytte til tispa. Jeg tok på tispa hannhundens bånd (med dette lille røde båndet fortsatt fastknytt), og rushet inn igjen. At tispa nå hadde hannhundens røde slufse knyttet til båndet tenkte jeg vitterlig ikke på en gang. Dommeren var ikke akuratt forståelsesfull, for å si det slik. Han ble virkerlig forbannet, og prøvde å rive av båndet selv. Jeg hadde virkerlig ikke lov til å vise ham hvilken bedømmelse bikkja hadde fått tidligere. Han har helt rett- dette er ikke lov, men det var en liten glipp fra min side. Båndet var jo ikke tispa sitt engang! Jeg prøvde å forklare, men han var ordentlig forbanna. Det hele endte opp med en SUPER kritikk, men ingen CK- kun HP- uten noen begrunnelse (Denne tispa hadde blitt BIM i en meget stor klasse dagen før).

To uker senere ville tilfeldighetene det slik at han dømte en utstilling vi stilte på i Norge. Han kjente meg tydelig igjen, og nå fikk ikke hahnnhunden min CK heller (hadde forandret seg mye på 2 uker, må skjønne).

Så- det med bånd er for meg blitt tabu å knytte på båndet.

Jeg har også snakket med flere ringsekretærer som sier at det er flere dommere som faktisk blir litt småsure over hunder som på død og liv skal vise fram slufsene sine i gruppebedømmelse. Dette gjelder spesielt ved 2 dagers utstilling, og i avl/ oppdretter/ veteran klasesene.

Men båndene, de tar jeg vare på! Jeg knyter dem rundt et gammelt utstillingsbånd, som henger sammen med noen av rosettene:

slyfer.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er ikke jeg så inn i dette med utstilling ennå. og ikke fått mange bånd (bare fra to ganger jeg stilte Rex og 1 gang med Bocca) og uansett hva disse båndene betyr så legger jeg de med kritikken (ja jeg tar vare på de i permen dems).

Må bare si at jeg håper jeg får masse rosetter, og ALLE skal henges opp ;) På veggen over burene dems skal de få plass. (kan da håpe på litt pokaler og sånne ting som besviser at du har deltat på noe), og de skal settes på hylle.

Her har vi planene klare ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...