Gå til innhold
Hundesonen.no

De små båndene du får i ringen


jaktlykke

Recommended Posts

Jeg ser det er ulik praksis med hensyn til hva man gjør med disse små båndene man får i ringen. Noen knytter dem på utstillingsbåndet før de skal inn i BIG-ringen mens andre igjen sier at "nei det må du ikke gjøre for det liker ikke dommerne".

Hva er det korrekte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig slenger jeg dem alltid i lomma av den enkle grunn at jeg nokså ofte har flere hunder enn bånd, så stress å ta dem av, dessuten syntes Aris de smaker nokså godt, hehe..

Men dette gjelder i raseringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var i Haugesund sist så fikk jo Amigo diverse småsløyfer som jeg knytta på utstillingsbåndet. For jeg trodde at det skulle man gjøre og slik hadde vi gjort på andre utstillinger.

Rett før vi skulle inn til BIG så sa ei dame på siden av meg at jeg måtte ta dem av. For mange dommere syntes ikke om at man kom annonserende med hva hunden hadde fått i raseringen. Derfor måtte jeg spørre hva dere mener - siden jeg har sett rene flaggskipa i ringen og andre som ikke har noenting. Som den utstillingsnovisen jeg er så vil jeg jo ikke gå på trynet heller :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg holder dem i lommen;) Forstår ikke poenget med å ha dem på i BIG?? Med mindre noen syns det er fint. Tar dem også i lommen i rasebedømmelsen, er det dumt av meg? Jeg er nemlig elendig på å knyte slike sløyfer på båndet, så det ender alltid at dem faller på bakken når jeg prøver å knyte dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før vi skulle inn til BIG så sa ei dame på siden av meg at jeg måtte ta dem av. For mange dommere syntes ikke om at man kom annonserende med hva hunden hadde fått i raseringen. Derfor måtte jeg spørre hva dere mener - siden jeg har sett rene flaggskipa i ringen og andre som ikke har noenting. Som den utstillingsnovisen jeg er så vil jeg jo ikke gå på trynet heller :lol:

Jeg skjønner ikke helt akkurat den problemstillinga jeg, det er vel rimelig opp i dagen HVA hunden fikk i raseringen hvis den er i BIG-bedømmingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg putter alltid båndene i lomma med en gang jeg. For det første fordi jeg ikke ser poenget med å ha dem på båndet, og for det andre fordi jeg ikke er så fryktelig rask eller flink til å knyte dem på :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg holder dem i lommen;) Forstår ikke poenget med å ha dem på i BIG?? Med mindre noen syns det er fint. Tar dem også i lommen i rasebedømmelsen, er det dumt av meg? Jeg er nemlig elendig på å knyte slike sløyfer på båndet, så det ender alltid at dem faller på bakken når jeg prøver å knyte dem

haha, noe av det samme her.. Skal vi melde oss på knytekurs? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den melder jeg meg i så fall inn i med en gang :Laugh: Knuter av alle slag har alltid vært vanskelig, selv etter en tid i speideren...

Strengt tatt burde man klarer dette like bra etter noen turer på utstilling som noen mnd i speidern, men den gang ei :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde Symra fått et cacibbånd skulle jeg knytta det øverst på min egen hårmanke og spankulert rundt med det i en måneds tid! :)

På første utstillinga jeg var på, så jeg en dame som gikk rundt med BIR rosetten festa til sin egen genser hele dagen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...