Gå til innhold
Hundesonen.no

Blue Dobermann

Red Merle

Recommended Posts

Skrevet

Dette har blitt diskutert opp og ned i mente her inne - bare til å søke etter emnet.

-og har DU mye smerter etter et skrubbsår..?? -halene har hundene ikke følelse i når de er så liten som de er når halene blir kupert,da nervene ikke er utviklet ennå.

ørene da?

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Det var hovedsakelig Ørene jeg tenkte på.

Uansett hvor vodt eller ikke det gjør for hundene å bli halekuperte ser jeg ikke vitsen. Hvis folk skal skaffe seg en hund uten hale kan de holde seg til en rase som blir født med stumphale.(min mening)

Skrevet

ørene da?

Hva mener du? Les andre emner om dette,og du vil få svar på alt du lurer på vedrørende kupering og årsaker.

Med skrubbsår siktet jeg imidlertid nettopp til ørene.

Skrevet
ikke for mye. Hun passer ikke til eksteriør, men ikke farlig mye hvitt. I genene ligger det mye mørkt. F.eks etter Mistrettas

men tror du at du kan få en blå sløyfe sånn at hun kan bli N LCH?

Skrevet

jeg fikk en eksteriør dommer til å kikke på henne, og hun får en blå sløyfe :D Hun er ikke så dårlig. :D det er store sjanser for at hun kan få cert og, men jeg satser kun på blå jeg :D

Skrevet
jeg fikk en eksteriør dommer til å kikke på henne, og hun får en blå sløyfe :D Hun er ikke så dårlig. :D det er store sjanser for at hun kan få cert og, men jeg satser kun på blå jeg :D

Hun får en blå sløyfe? Du kan ikke vite det da ;) Uansett om hunden egentlig er bra nok til en blå sløyfe, så kommer det jo an på mye annet. Dommerens personlige mening, hvordan hun viser seg, hvilket humør hun er i akkurat den dagen. Men men.. Du får det sikkert, men man kan ikke gå ut fra at man får det. Drar man på nok utstillinger får man som regel noe bra, men det nytter ikke å bare dra på en å si at nå skal jeg ha den blåsløyfa jeg trenger. Ikke for å syte altså :P

Skrevet

Hun får en blå sløyfe? Du kan ikke vite det da :P Uansett om hunden egentlig er bra nok til en blå sløyfe, så kommer det jo an på mye annet. Dommerens personlige mening, hvordan hun viser seg, hvilket humør hun er i akkurat den dagen. Men men.. Du får det sikkert, men man kan ikke gå ut fra at man får det. Drar man på nok utstillinger får man som regel noe bra, men det nytter ikke å bare dra på en å si at nå skal jeg ha den blåsløyfa jeg trenger. Ikke for å syte altså ;)

sant det :D

Julie: blå sløyfe er 2 plass :P

Skrevet

blå sløyfe og mentalitets test er kravet på aussie for å kunne bruke den i avl :D

Skrevet
Er ikke blå bare ingenting a? :?

:oops:

blå er 2 premie og det er jo ikke så gale det da(godkjent å avle på hunder med blått :wink: )

KIP er brunt det. KIP= Kan Ikke Premieres.

Ingen som håper på det da men har sett en som fikk det for dommeren fikk ikke sett på hunden verken på bordet eller på gulvet(hunden bare krøp sammen og gjemte seg) og da prøvde dommeren med alle triks jeg selv ville ha prøvd med en så redd hund(til og med godbiter) men ingenting nyttet. stakkers jenten som stilte hunden hun kom gråtende ut igjen av ringen(var ikke gammle jenten) :)

Skrevet

Gadd ikke å lese alle sidene men...

En venninne av meg hadde en blå dobber tispe, Birka het hun. Utrolig vakker og kjempe fin i hodet, selv på tross av en kjempe tøff start på livet stakkars.. (Død over alle useriøse oppdrettere... :evil: )

En av greiene m de blå dobberene er at de er utsattfor hud problemer og kreft.. Noe som desverre Birka fikk, alt for tidlig.. Hun hadde en helt sinnsyk smerteterskel så det syntes ikke på henne at hun hadde det vondt før det var for sent.. Hun døde av den første sprøyten til dyrlegen... :)

Hun var kjempe liten (pga bl.a underernæring) og bestandig lykkelig :D Skjønningen assa...!!!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...