Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase vil du møte?


Ingvild

Recommended Posts

Er ikke det en blodhund da?

Jepp :ahappy:

Det er en hund jeg ikke vet så mye om, og kunne tenkt meg å møte. Hvorfor finner jeg de ikke på canis? tenkte å surfe på oppdrettere. (kun se bilder, skal ikke ha en slik.hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar
Jepp :ahappy:

Det er en hund jeg ikke vet så mye om, og kunne tenkt meg å møte. Hvorfor finner jeg de ikke på canis? tenkte å surfe på oppdrettere. (kun se bilder, skal ikke ha en slik.hehe)

Kennel Ter-Abyrex på Svorkmo driver oppdrett av rasen. En av hennes blodhunder ble verdensvinner og BIR i Stockholm sist helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEg fikk hilse på veldig mange av mine drømmeraser på verdensutstillingen... OG hilste på masse mastiffer, men ble faktisk skuffet over de fleste...

Filan var jo ingenting, på bilder ser den jo ut som en enorm mastiff, med et stort hode- i virkeligheten så det ut som en mindre blodhund- skuffende.

Dogo Argentino var mye mindre enn jeg hadde trodd, nydelig kropp, men mye rosa på de fleste,og stygg pels- og et skummelt gemytt. Dommeren var rask ute med å si at hun ikke tolererte bråk i ringen, for det var det..

Ca de Bou- så to og begge gikk med munnkurv- gir ikke et godt inntrykk

Dogo Canario synes ikke de var så spesielle

Møtte en tjekkisk ulvehund og den var søt- ble litt paff da den hoppet opp og kysset meg i fjeset, er ikke vel ikke det gemyttet jeg har hørt. Og eieren sa at i Norge finnes denne rasen, som blir oppdrettet og soglt til nederland og lign land lyskys virksomhet, og dårlig gemytt.. Og hun likte ikke sarloosen, den var en drittrase sa hun...

Ellers så jeg diss russiske ovcharkane,og de er fine, men virker ikke helt stabile i gemyttet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Møtte en tjekkisk ulvehund og den var søt- ble litt paff da den hoppet opp og kysset meg i fjeset, er ikke vel ikke det gemyttet jeg har hørt. Og eieren sa at i Norge finnes denne rasen, som blir oppdrettet og soglt til nederland og lign land lyskys virksomhet, og dårlig gemytt.. Og hun likte ikke sarloosen, den var en drittrase sa hun...

Helt Off topic: Mente denne eieren at tsjekkoslovakisk ulvehund finns i Norge og ble eksportert herfra til Nederland og brukt i lyssky virksomhet der - sa hun hvilken lyssky virksomhet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun mente at det fantes hunder av denne rasen, som ble parret og avlet på for å selges videre nedover i europa, ulovlig, altså lyssky virksomhet, da det ikke er lov i norge...Og hun mumlet noe om hundekamp,og parring med andre raser, men vet ikke hva jeg skal tro...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Ja, hun mente at det fantes hunder av denne rasen, som ble parret og avlet på for å selges videre nedover i europa, ulovlig, altså lyssky virksomhet, da det ikke er lov i norge...Og hun mumlet noe om hundekamp,og parring med andre raser, men vet ikke hva jeg skal tro...

Takk for info. Det høres utrolig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chinese Crested, da jeg forhåpentligvis får drømmen min oppfylt og bli den stolte eier av en slik engang!

Ellers...Basenji (som så mange andre her på sonen), de virker som noen artige dyr :D

Grand Danois, Kooikerhund, Breton, Nova Scotia Duck Tollington Retriver, Alaskan Klee Kai, Shar-Pei, Akita, Bedlington Terrier, Caananhund, Pomeranian, Corgi og Weimaraner!

Det tror jeg var alt...

Den rasen som jeg har møtt som kanskje er den mest "sjeldne" er nok Lundehund...så såg jeg en veldig fin langhåret mynde i Hønefoss sentrum i dag :) fikk lyst å hilse på men, men...beskjeden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et par raser jeg kunne tenke meg å møte, bare for å ha sett dem, men så er det også de rasene jeg ønsker å bli kjent med et eksemplar av. F.eks. vil jeg gjerne bli kjent med en dalmantiner, og jeg vil vite hvordan en doberman er, jeg vil veldig gjerne blir kjent med en staff.terrier, og så må jeg innrømme at jeg er dritnyskjerrig på de minste selskapshundene og hva som gjør dem så umåtelige populære. Ja og engelsk mastiff, jeg lurer på om de er så vennlige som jeg innbiller meg. Kunne godt tenke meg å bli litt bedre kjent med en amerikansk bulldog også, men der har jeg jo en jeg har møtt en del, bare ikke en voksen hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Black and tan coonhound , rhodesian ridgeback, Riesen Schnauzer, amstaff, shæfer, alaskan malamute, pyreneehund

Disse hundene kunne jeg tenkt meg og bli bedre kjent med , gjerne i vante omgivelser, ikke på en utstilling.

Selv om jeg møtte en pyreneehund under sist NKK i Kristiansand som la seg til å kose på fanget mitt, når jeg egentlig stod å så på en helt annen rase. He he. Jeg snudde meg over skubbingen i meg og der stod en svær hanne og så på meg og spurte om jeg kunne hilse, og oppdretter sa ja. satt meg ned og der la hen seg så godt han kunne over fanget mitt. Vil så gjerne treffe de i hjemme miljø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...