Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur...

Guest Christine

Recommended Posts

Pf, jeg har aldri brydd meg om karantene etter vaksine - og jeg tror ikke det er verre for Vegassøtingen ift smittefare en dag etter at han har blitt vaksinert i forhold til dagen før... :D

Tid og sted... Tja, jeg kan vel egentlig hele tiden jeg, bortsett fra etter ca halv åtte i morgen kveld. Det er meldt fint vær på torsdag. Sted - der har jeg ikke noen andre forslag enn Ladestien og Stokkbekkdalen egentlig. Stokkbekkdalen ligger rett ved siden av meg, tar ca en og en halv time å rusle opp og ned. Sånn/bedre sti hele veien:

IMG_8030.jpg

Bekk langs stien hele veien, få folk der (i alle fall i forhold til på Ladestien!). Man kan ta buss nr 36/66 til Kongleveien, det blir vel nærmest. Går ok å parkere på veien ved der hvor stien starter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss 36 og 66 går fra sentrum? Mulig å møtes på bussholderplassen på Kongleveien? :D

Og vurderer å ta med begge hundene. Men får se litt. Bademuligheter eller lignende på det stedet du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge går fra sentrum og bruker ca like lang tid til Kongleveien. Nr 66 kjører opp forbi Lerkendal, Moholt og Dragvoll mens nr 36 kjører forbi Strindheim og Travbanen.

Overhodet ikke noe bademuligheter med mindre du har lyst til å bade i en tredve cm dyp, grumsete bekk. :D Sånn sett er det bedre å gå langs Ladestien - vi kunne evt tatt en sånn tur som Christine og jeg hadde i fjor, hvor vi stoppet tilfeldige steder og badet.

Ellers så går det jo an å gå opp til Estenstaddammen (evt Tømmerholtdammen), der er det nokså fint å bade også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh! haha, tenkte helt feil.

Ladestien er vel kanskje greiest - fint å gå og bademuligheter for både folk og dyr ( :) ). Kanskje litt folk der da, men vi tåler det eller?

I Stokkbekkdalen er det så å si folketomt, men der er det heller ikke de store mulighetene for bading.

Dere bestemmer - jeg blir borte resten av kvelden og stikker bare innom seint i kveld for å se hvor det blir vi skal møtes. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Gikk på ladestien her ved meg i dag og møtte bare 3 stk..

Men samma for oss hvor vi tar det, kan godt ta buss jeg liksom..

Vi bør så og si finne det ut nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss? :)

Buss nr 3 og 4 som går fra sentrum, stopper på holdeplassen Østmarkveien. Der er det bare å gå ned den veien som går mot sjøen - Christine og jeg kan sikkert stå og vinke så du finner fram. :)

Buss nr tre går fra nederst i Munkegata klokka 1135 og er framme tolv minutter seinere, mens buss nr 4 går fra nederst i Munkegata 1125 og er framme elleve minutter seinere. Buss nr 3 passer vel best da - den går over Bakke bru, bort til Graaemølna og svinger ned mot Dora og Ladehammeren og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buss nr 3 og 4 som går fra sentrum, stopper på holdeplassen Østmarkveien. Der er det bare å gå ned den veien som går mot sjøen - Christine og jeg kan sikkert stå og vinke så du finner fram. :)

Buss nr tre går fra nederst i Munkegata klokka 1135 og er framme tolv minutter seinere, mens buss nr 4 går fra nederst i Munkegata 1125 og er framme elleve minutter seinere. Buss nr 3 passer vel best da - den går over Bakke bru, bort til Graaemølna og svinger ned mot Dora og Ladehammeren og sånn.

Ok :) Bussen skal jeg greie. Etter det er jeg blank :) Så gjerne vink litt. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...