Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur...

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Noen som blir med på tur en dag inen Fredag? :D

Jeanette og Phoebe er jo i byen, så da synes jeg at vi kan ta et treff/tur før hu drar :)

Guest Christine
Skrevet

Forslag til tid og sted?

Mulig jeg kommer uten hundene.. Begge to tar nok vaksine i mårra, så usikker på karantene osv...

Skrevet

Pf, jeg har aldri brydd meg om karantene etter vaksine - og jeg tror ikke det er verre for Vegassøtingen ift smittefare en dag etter at han har blitt vaksinert i forhold til dagen før... :D

Tid og sted... Tja, jeg kan vel egentlig hele tiden jeg, bortsett fra etter ca halv åtte i morgen kveld. Det er meldt fint vær på torsdag. Sted - der har jeg ikke noen andre forslag enn Ladestien og Stokkbekkdalen egentlig. Stokkbekkdalen ligger rett ved siden av meg, tar ca en og en halv time å rusle opp og ned. Sånn/bedre sti hele veien:

IMG_8030.jpg

Bekk langs stien hele veien, få folk der (i alle fall i forhold til på Ladestien!). Man kan ta buss nr 36/66 til Kongleveien, det blir vel nærmest. Går ok å parkere på veien ved der hvor stien starter.

Skrevet

Buss 36 og 66 går fra sentrum? Mulig å møtes på bussholderplassen på Kongleveien? :D

Og vurderer å ta med begge hundene. Men får se litt. Bademuligheter eller lignende på det stedet du tenker på?

Skrevet

Begge går fra sentrum og bruker ca like lang tid til Kongleveien. Nr 66 kjører opp forbi Lerkendal, Moholt og Dragvoll mens nr 36 kjører forbi Strindheim og Travbanen.

Overhodet ikke noe bademuligheter med mindre du har lyst til å bade i en tredve cm dyp, grumsete bekk. :D Sånn sett er det bedre å gå langs Ladestien - vi kunne evt tatt en sånn tur som Christine og jeg hadde i fjor, hvor vi stoppet tilfeldige steder og badet.

Ellers så går det jo an å gå opp til Estenstaddammen (evt Tømmerholtdammen), der er det nokså fint å bade også.

Guest Christine
Skrevet

Tror iallefall været ikke blir varmt nok til bading..

Hva med Torsdag klokken 12.00? Sted?

Guest Christine
Skrevet

Femten grader er ingenting! Som å bo på Island det...

Okei, flere som støtter opp klokken 12.00 i morgen en eller annen plass?

Skrevet

Åh! haha, tenkte helt feil.

Ladestien er vel kanskje greiest - fint å gå og bademuligheter for både folk og dyr ( :) ). Kanskje litt folk der da, men vi tåler det eller?

I Stokkbekkdalen er det så å si folketomt, men der er det heller ikke de store mulighetene for bading.

Dere bestemmer - jeg blir borte resten av kvelden og stikker bare innom seint i kveld for å se hvor det blir vi skal møtes. :D

Guest Christine
Skrevet

Gikk på ladestien her ved meg i dag og møtte bare 3 stk..

Men samma for oss hvor vi tar det, kan godt ta buss jeg liksom..

Vi bør så og si finne det ut nå!

Skrevet
Skal vi si Ladestien, da? Ja, det gjør vi. Haha... Vi kan møtes ved Christine, altså i Ringvebukta klokka tolv i morgen?

Buss? :)

Skrevet
Buss? :)

Buss nr 3 og 4 som går fra sentrum, stopper på holdeplassen Østmarkveien. Der er det bare å gå ned den veien som går mot sjøen - Christine og jeg kan sikkert stå og vinke så du finner fram. :)

Buss nr tre går fra nederst i Munkegata klokka 1135 og er framme tolv minutter seinere, mens buss nr 4 går fra nederst i Munkegata 1125 og er framme elleve minutter seinere. Buss nr 3 passer vel best da - den går over Bakke bru, bort til Graaemølna og svinger ned mot Dora og Ladehammeren og sånn.

Skrevet
Buss nr 3 og 4 som går fra sentrum, stopper på holdeplassen Østmarkveien. Der er det bare å gå ned den veien som går mot sjøen - Christine og jeg kan sikkert stå og vinke så du finner fram. :)

Buss nr tre går fra nederst i Munkegata klokka 1135 og er framme tolv minutter seinere, mens buss nr 4 går fra nederst i Munkegata 1125 og er framme elleve minutter seinere. Buss nr 3 passer vel best da - den går over Bakke bru, bort til Graaemølna og svinger ned mot Dora og Ladehammeren og sånn.

Ok :) Bussen skal jeg greie. Etter det er jeg blank :) Så gjerne vink litt. hehe

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...