Gå til innhold
Hundesonen.no

blanding for 10000 kr?!


monica_n

Recommended Posts

De mener vel at pga det er chihuahua i den så trekker det opp prisen fordi chihuahua prisene er så sykt høye fra før  [-X

Det er det jeg også tror men hallo en chihuahua liger jo på 10 000- 16 000.- og da er de renraset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er egentlig disse hundene da??

Jeg husker for 9månder tilbake da hadde hun fortsat slike anonser. Tror hun setter ut anonser i hyt og pine jeg.

Mange av dem er aggressive, og de er ekstremt voktende.. ikke en koselig familiehund hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris på renrasede og blandinger avhenger jo av etterspørsel/marked.

Nå er det skikkelig poppis å ha små selskapshunder på armen og i veska. Samtidig er det vanskelig å få tak i Chiuahua da de ofte får få valper og det er relativt få oppdrettere.

Stemmer det. Men du syns ikke at 20 000 er litt i drøyeste laget for en hund? Folk tar opp til 25 000 for en her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til IW:

Nå har ikke jeg sagt at det var en grei pris, har jeg vel?? Jeg bare poengterte mulige årsaker til at folk tar slike priser på renrasede/blandinger...

Du oppgir priser på 20.000/25.000,-. Hva slags hunder er det?

Renrasede og godt trenede hunder kan fort koste 100.000,- Særlig til avl og tjeneste eksempelvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til IW:

Nå har ikke jeg sagt at det var en grei pris, har jeg vel?? Jeg bare poengterte mulige årsaker til at folk tar slike priser på renrasede/blandinger...

Du oppgir priser på 20.000/25.000,-. Hva slags hunder er det?

Renrasede og godt trenede hunder kan fort koste 100.000,- Særlig til avl og tjeneste eksempelvis.

Hehe, ja :D Men du er alltid så veldig saklig så jeg bare lurte på din personlige mening :)

De prisene på 20-25 000 var for chihuahua :-o

Jeg syns at en hund til 100.000 uansett bragder/avl/tjeneste er en syk pris.. Helt vilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he... Ja, er nok veldig saklig ja!

Det legges ned ufattlig mye penger og tid på å trene hunder særlig i forhold til tjenestehund/politihund. For de som da har trent sin hund målrettet i 2-3 år, så er nok ikke dette urimelig. Tenk deg selv: spor 5 dager i uken, lydighet tilsvarende, og bitearbeid 3 ganger i uken. I tillegg skogsrundering, kondisjon osv.

Prisen forutsetter jo at den er sinnsykt bra og kan gi gode avkom. For de som ønsker en ferdig trent hund er jo dette ikke urimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Ja, det skjønner jeg... Men da skulle bikkja søren meg være 100% i alle situasjoner før jeg vurderte å i det hele tatt gi mer enn 30 000 for den! Det skal være en sykt god hund til den prisen.

Men jeg skjønner jo at såpass mye trening og arbeid som det er lagt ned så skal treneren også ha noe igjen for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...