Gå til innhold
Hundesonen.no

Øyegørr og kløende øre..


Recommended Posts

Heisann!

For litt under en uke siden var vi hos veten med Bono, pga det høyre øret som var fullt av sort ørevoks og han klødde sånn i øret. De trodde først det var øremidd, men det var det ikke og det var heller ikke sopp, men antagelig en begynnende ørebetennelse. VI fikk en ørerens vi skulle se om hjalp, og det synes jeg det har. Men vi fikk i tillegg en antibiotikaresept som vi kunne bruke om han ble værre i øret (noe jeg synes han ikke har blitt).

Men så, for to- tre dager siden begynte han å få så mye søvn/verk/øyebuser eller hva man kaller det.. i øynene sine. Særlig sår han har sovet. Men vi tar det bort med litt våt bomull, men det kommer tilbake i løpet av dagen, i mindre grad, men det er der fortsatt. Han er også litt rød i øynene sine, når man titter nedi og under øyeeplet.

Han har ikke feber, for den har vi mål, og han er ikke slapp eller noe slikt.

Er det noen som har noen erfaringer med dette, bør vi ta en tur til til veten? Eller tror dere det har noen sammenheng med ørebetennelsen han kanskje hadde/har? Bør vi bare begynne med antibiotikaen i øret, og håpe det tar knekken på øyegørra?

Legger ved to bilder av ham, på det ene ser det ut som om han ikke klarer å åpne øyet, men det er bare blitsen som får han til å lukke det..

2307.07027Small.jpg

2307.07026Small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke at jeg veit om det er noen sammenheng da. Men det med øynene ville jeg behandlet nå med å skylle øynene to ganger om dagen.

Du får sånne små pipetter med øyeskyllevann på apoteket. Skyll hver morgen og hver kveld og se om det bedrer seg iløpet av noen dager. Det virket her (men nå har det kommet tilbake igjen, så skulle fortsatt med skyllingen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...