Guest Jonna Skrevet 21. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2007 Nå står det helt still for meg (og jeg finner ikke kynologi bøkene mine). Hvordan ser en overbygget hund ut?? Noen som har ett bilde eller kan beskrive det for meg slik at hjernecellene mine begynner å virke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miriam Skrevet 21. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2007 Ermm... Nå finner ikke jeg min kynologibok heller, men jeg prøvde å gjøre et bildesøk på google og fikk bl.a. opp denne: http://www.123hjemmeside.dk/picture.aspx?id=3104499. Vet ikke om det hjelper deg noe særlig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 21. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2007 Overbygget betyr at hunden er høyere bak enn fram.. Dvs hoftene kontra resten av ryggen. Susanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jaktlykke Skrevet 21. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 21. Juli 2007 .... da er Amigo et meget godt eksempel på dette. Merk. han er 6 måneder på bildet og han vokser i rykk og napp og ser fryktelig ut! Hunden var jo bare RUMPE I dag ser han helt normal ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Jonna Skrevet 22. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2007 Takk takk Jeg hadde en følese av at det var det ja, men ble litt usikker.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SusanneL Skrevet 22. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 22. Juli 2007 Veldig god illustrasjon på hva overbygget er, jaktlykke. Og veldig typisk for alderen til Amigo - min egen Moses (nå 7 mnd) varierer nærmest fra uke til uke nå, og ja - "mest rumpe"... Susanne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miriam Skrevet 30. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 30. Juli 2007 Vil dere si at Josie er overbygget her (bare overse den flotte stilen min :ph34r: )? Eller er det bare noe jeg tror? Kanskje et dårlig bilde å se det på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 30. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 30. Juli 2007 Hun står såpass understilt bak at det blir vanskelig å se helt, men jeg synes ikke hun ser videre overbygd ut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miriam Skrevet 30. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 30. Juli 2007 Understilt? Jeg er skrekkelig dårlig på å stille henne opp og på utstillingsuttrykk, i tillegg til at hun hater å bli stilt opp... Har tatt noen nye, men jeg vet jo ikke om de viser det noe bedre? Beklager den elendige bildekvaliteten, har bare mobilkamera om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Caroline Skrevet 30. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 30. Juli 2007 Understilt vil si at bakbeina ikke er nok strukket ut, altså at de står innunder kroppen Da ser ofte hunden mer overbygd ut enn den faktisk er også. Når hunden står korrekt skal hasene stå 90 grader ned mot bakken, så vinklene kommer til sin rett. Josie står på bildene dine understilt, som min Saeta gjør her (beste eksemplet jeg fant); De kan også stå overstilt, som her; Der er bakbeina for langt strukket ut, og vinklene "forsvinner" Her står samme hund korrekt; Som valp Og som voksen Håper det hjalp litt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Miriam Skrevet 30. Juli 2007 Rapporter Share Skrevet 30. Juli 2007 Aahh! Nå skjønte jeg det faktisk! *Bøyer seg i støvet for Caroline* Tusen tusen takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar