Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundens papirer


Guest Christine

Recommended Posts

Har en ringperm til hver hund, utenpå er det bilde og navn av hunden og bilde og navn av foreldrene pluss navnet til oppdretteren. Inni ligger stamtavle, vaksinasjonskort, forsikringspapirer, veterinærkviteringer og egentlig det meste som har med hundene å gjøre. I tillegg har jeg en egen ringperm til utstillingskritikker, har skilleark for hver hund, står hundens navn på skillearket og inni ligger kritikkene i riktig rekkefølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når en har 6 hunder, må en ha litt system i sysakene, særlig når alle blir med utenlads/ på utstilling til stadighet.

Samtlige pass ligger oppslått med vaksinasjonssiden opp etter den respektive hunds stamtavle. Disse er alle samlet i Agrias perm, der jeg også har PM/ visitt kort osv.

Alle kritikker har jeg i en egen "kritikk- perm" som er er delt inn i seksjoner på forskjellige hunder.

Samtlige andre papirer er oversiktlig delt inn i en annen ringperm, delt opp i sekjoner pr. hund.

Valpekjøpere får med seg en egen ringperm med informasjon osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i slike Agria-mapper/permer?

det lurer jeg og på.

Her har jeg hundepapirer sammen med alle andre viktige papirer jeg ikke må miste. Nemlig i et salig kaos i en eske og i en boks. Men jeg vet i det minste hvor det er til enhver tid. Tar bare litt tid å rote det frem når jeg trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Hvor får man tak i slike Agria-mapper/permer?

Mener de som har Agria som forsikring fikk permene tilsendt når de hadde tegnet forsikringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får man tak i slike Agria-mapper/permer?

Selv har jeg vunnet den på utstilling. Tror ikke de selges?? Men vet at de deles ut som innmeldingsgave til nye kunder på enklete stands de har på de større utstillingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det i en ringperm med skilleark. Og har til begge hundene inne der. Rex har eget skilleark, Bocca har ett, også har de en felles. I den som de har felles legger jeg dyrlegekviteringer der de begge står på samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Kritikker, kontrakter, Cacib bevis o.l som jeg ikke trenger på utstilling/stevner har jeg i en egen mappe.

Også har jeg en Agria mappe som jeg har MH-tester, startbok, startkort stamtavle, vaksinasjoner og id papirer i. Inn på utstillinger tar jeg alltid bare med med vaksinasjones papirene, men på bruks så er det litt mer papirer som må vises fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll?? Jeg leter alltid etter vaksinasjonskortene dems dagen før vi skal noe og - som Helene - finner jeg de stort sett i bilen eller i sekken vi brukte sist. Pm legger jeg på premiebordet til Loke (jada, jeg vet..) så de har jeg så noenlunde kontroll på.

Papirene på hundene prøver jeg å holde samlet i en skuff men jeg var mildt sagt overasket når det bare tok meg 10min å finne alle papirene, inkl importillatelsen på Lyra. (hun er enda ikke norskregistrert så de vil kanskje komme godt med inn i Belgia)

Kritikkene kaster jeg faktisk... burde vel tatt vare på de, men vi stiller jo ikke akkurat ofte, jeg husker hva dommeren sa..(hva dommeren het derimot..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke tilsendt agria mappe da jeg tegnet forsikringen. På NKK bergen i år så hadde agria stend hvor man kunne tegne forsikring, jeg spurte om jeg kunne få en slik pga jeg hadde tegnet forsikringen en mnd før, men nei det var bare for dem som tegnet der og da. Jeg ble drit sint og "sladret" til oppdretter, og da gikk en an oppdretter bort og sa "jeg har 13 hunder forsikret hos dere, så bare gi meg en perm!" og dermed fikk jeg agria perm :):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpekontrakt, stamtavle, eldre kritikker osv. ligger i egen perm for hver hund. Vaksinasjonskort og nyeste kritikkene ligger i egen perm som ligger fast i stelleveska til hundene, som alltod er med på utstilling. Så slipper jeg å glemme vaksinasjonskort osv. PM osv. blir alltid lagt rett i den mappa og tilbake i veska. Her prøver vi å ha orden i papirene ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...