Gå til innhold
Hundesonen.no

Nye bilder av Phoebe (sheltie)

PhoNuLi

Recommended Posts

• Svar 129
  • Created
  • Siste svar

Nå har vi hatt Phoebe i 5 dager, og hun er en drøm..så utrolig lett å ha med å gjøre! ;)

Bilturen hjem da vi hentet henne gikk ganske greit, men hun var litt urolig og redd. Når vi kom hjem slo hun seg utrolig fort til rette, hun lekte og var helt i hundre med en gang, ikke skeptisk i det hele tatt. Hu la seg til og med i buret allerede den første dagen, og jeg som trodde dette var en tilvenningssak som kunne ta lang tid. De første 2 dagene spiste og drakk hun svært lite, så jeg ble litt beskymret og ringte oppdretteren. Jeg fikk beskjed om å gi henne litt konkurranse om maten, da skulle jeg være konkurrenten og fjerne maten så fort hun stoppet å spise..dette gjorde susen, for hun spiste da all maten opp med en gang de andre gangene ;)

Den første natten lå hun på rommet mitt, og det gikk faktisk utrolig mye bedre enn jeg hadde ventet. Jeg ble bare vekket 2 ganger i løpet av natten, men hun sovnet igjen etter bare noen minutter.

Egentlig var planen å ha henne på rommet de første ukene, men vi fikk beskjed av oppdretteren å ha henne på et eget rom med en gang. Dette var jeg egentlig i mot, men det gikk jo greit. Det var litt sutring den første natten, men så gikk alt bedre etterhvert.

Jeg har allerede begynt å venne henne til kaninene, og det går faktisk ganske bra. Kaninene er ikke så skeptiske til henne som jeg trodde de skulle være, selv om hun er litt leken og skremmer de litt av og til.

Og, tro det eller ei, men hun er allerede på veldig god vei til å bli stueren, så det tok ikke lang tid! Vi har veldig få uhell inne nå, og hun gir beskjed når hun må på do ved å gå bort til døra :grin:

Navnet sitt kan hun utrolig bra, og kommer nesten alltid når vi roper. Vi har begynt å venne henne til å bli håndtert når hun spiser, og ellers, og så vi har begynt litt med å ha henne i bånd. Hun kan også en "stå øvelse" som hun må kunne på utstilling!

Det er tydelig at hun er en smart hund, jeg er helt imponert, hehe!

Ellers har hun en helt fantastisk personlighet. Hun er veldig tillitsfull til oss (men jeg merker allerede nå at hun som de aller fleste sheltier er litt reservert ovenfor fremmede, vi jobber me dette), hun er utrolig leken og vilter til tider men også en skikkelig kosejente [smilie=wub.gif] Så sover hun en del da. Det eneste vi "sliter" litt med er bitinga, men det er jo helt normalt! Hun har ikke ødelagt noe, og biter ikke så mye på møbler, men er fæl med å bite oss..spesielt under lek.

Masse bilder :D

lillevenne51.jpg

"Blir kjent med huset"

lillevenne63.jpg

Phoebe angriper sengen sin

lillevenne52.jpg

"sleeps like an angel [smilie=angel2.gif] "

lillevenne57.jpg

Venter på mat.

lillevenne44.jpg

Maasse kos får hun!

lillevenne42.jpg

Det var litt skummelt å hulse på den store nabohunden, men hun var utrolig flink, og de er gode venner nå! Hun er fortsatt litt skeptisk til Chilli..

lillevenne47.jpg

Den første turen i hagen

lillevenne27.jpg

I full fart..

lillevenne25.jpg

<3

lillevenne23.jpg

hun er så herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevenne15.jpg

Se så flinke de er, begge to [smilie=wub.gif]

lillevenne8.jpg

lillevenne4.jpg

Se så flinkk hun er til å kommer når jeg roper på henne [smilie=b020.gif]

huemestgladiTonje.jpg

Det båndet var ikke like populært i begynnelsen, hehe.

100_0003.jpg

Etter en lang dag er Phoebe sliten, og trenger å slappe av med favoritt snopet hennes.

100_0005.jpg

Såå trøtt..

100_0004.jpg

sovner snart..

100_0006.jpg

ZzZzZzZzZzZz...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...