Gå til innhold
Hundesonen.no

Antibiotika

Wanderlust

Recommended Posts

Skrevet

Jada, jeg føler meg skikkelig heldig her jeg sitter. Har ikke gjort noe spesielt i ferien, så vi (jeg og typen) bestilte oss et romantisk cruise til danmark ( :rolleyes: ). Og til søndag skal vi da egentlig reise. Men forri dagen så begynte jeg å bli litt tufs, og begynte med samme symptomer som det jeg fikk før jul (veldig høy senkning eller hva det heter, og kraftig halsbetennelse). Så i går dro jeg hjem og til legevakte (er hos typen nå). Turte jo ikke vente lenger. Men joda, jeg begynner å få halsbetennelse. Kom meg til legen ganske tidlig, og siden jeg skulle bort på søndag ville han at jeg skulle begynne på en antibiotikakur. Så begynte på denne i går kveld.

Så, hvor lang tid vil det ta før jeg begynner å bli bra? (er ganske så slapp, så er det noe håp for meg når det gjelder denne dansketuren?).

Også skal man jo egentlig (bør hvertfall) ta noe melkesyrebakterier for å unngå diarè. (dette tok jeg ikke sist, og magen var ikke stabil på flere uker etter jeg var ferdig med kuren). Men så lurer jeg da på, holder det å drikke biola? Er litt redd magen begynner å bli urolig igjen.

Skikkelig typisk at dette skulle komme akkurat nå da. Da jeg skal bort.

Guest Jonna
Skrevet

Hvis du får riktig type antibiotika skal du føle deg bedre iløpet av ca 2 dager. Men du bør unngår alkohol og alt for store annstrengelser inntil kuren er ferdig.

Skrevet
Hvis du får riktig type antibiotika skal du føle deg bedre iløpet av ca 2 dager. Men du bør unngår alkohol og alt for store annstrengelser inntil kuren er ferdig.

Huff, hørtes ikke bra ut. Jeg som tenkte å kose meg med en drink, shoppe og virkelig kose meg. Kanskje like greit å avbestille?!

Guest Jonna
Skrevet
Huff, hørtes ikke bra ut. Jeg som tenkte å kose meg med en drink, shoppe og virkelig kose meg. Kanskje like greit å avbestille?!

Ring legen du :D Da får du beskjed om hva du kan gjøre/ikke gjøre.

Skrevet
For å regulere magen (unngå løs og treg mage) kan du ta idoform. Utrolig kjedelig å være syk når man skal på tur. God bedring.

Men kan ikke f.eks iola ha lik effekt?

Guest Jonna
Skrevet
Men kan ikke f.eks iola ha lik effekt?

Jepp, Biola med blåbær er bra. Biolaen regulerer magen og blåbær har en bindene effekt. Bruker det endel på sykehjemmet jeg jobber.

Skrevet
Jepp, Biola med blåbær er bra. Biolaen regulerer magen og blåbær har en bindene effekt. Bruker det endel på sykehjemmet jeg jobber.

Kjøpte inn Biola med blåbær. Så vi får nå bare se. Og håper jeg blir frisk snart.

Hvor typisk er ikke det når man endelig skal reise bort og finne på noe.

Skrevet

Obs: Enkelte typer antibiotika ikke er forenelig med sol, dvs du må ikke sole deg/ta solarium før etter 14 dager etter avsluttet kur. Dette gjelder spesielt tetracyklider som er en bredspektret antibiotika. Slik antibiotika gir lysømfintlig hud som kan bli svært brent og blemmete i solen. Så det kan være lurt å sjekke pakningsvedlegget eller sjekke med legen nå om sommeren hvertfall.

En annet alternativ til Biola er Bio-dophiluskapsler, kjøpes på helsekosten. Da slipper du å bøtte inn på med Biola og de er greie å ta med på reise.

God bedring :D

Skrevet

Det er ikke bare magen som kommer i ulage av antibiotikakuren... bakteriefloraen din også i skjeden vil endre seg og du kan komme til å få sopp. Det får du nesten uten unntak etter en slik 10-dagers kur. Kjøp canesten krem og vagitorie 500 mg med det samme - så kan du behandle deg med en gang dersom du får symptomer.

Det er også lurt å unngå for mye søtsaker nettopp pga soppen. Du må tilstrebe et surt miljø (biola og appelsinjuice er fint).

Skrevet

Jeg som ikke har gått på sånt på mange mange år, skal begynne å få det hvert halvår nå ?! Skikkelig frustrerende. Men men.

I går begynte det ene øret også. Så nå går det i nesespray, paracet, antibiotika, biola og alt som måtte være. Og i morra skal jeg vel egentlig til danmark. Men vi får nå se. Spørs om det hjelper å si at man har fått halsbetennelse for å kunen avbestille?! (noen som vet?) har kjøpt med avbestillingsbeskyttelse.

Skrevet

Det var et virus, (var der igjen idag for å få legeerklæring siden jeg ikke reiste på ferie). Og i dag tok de prøver, og ikke bare så i halsen min. Så her har jeg tatt antibiotika for ingen ting <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...