Gå til innhold
Hundesonen.no

Antibiotika

Wanderlust

Recommended Posts

Jada, jeg føler meg skikkelig heldig her jeg sitter. Har ikke gjort noe spesielt i ferien, så vi (jeg og typen) bestilte oss et romantisk cruise til danmark ( :rolleyes: ). Og til søndag skal vi da egentlig reise. Men forri dagen så begynte jeg å bli litt tufs, og begynte med samme symptomer som det jeg fikk før jul (veldig høy senkning eller hva det heter, og kraftig halsbetennelse). Så i går dro jeg hjem og til legevakte (er hos typen nå). Turte jo ikke vente lenger. Men joda, jeg begynner å få halsbetennelse. Kom meg til legen ganske tidlig, og siden jeg skulle bort på søndag ville han at jeg skulle begynne på en antibiotikakur. Så begynte på denne i går kveld.

Så, hvor lang tid vil det ta før jeg begynner å bli bra? (er ganske så slapp, så er det noe håp for meg når det gjelder denne dansketuren?).

Også skal man jo egentlig (bør hvertfall) ta noe melkesyrebakterier for å unngå diarè. (dette tok jeg ikke sist, og magen var ikke stabil på flere uker etter jeg var ferdig med kuren). Men så lurer jeg da på, holder det å drikke biola? Er litt redd magen begynner å bli urolig igjen.

Skikkelig typisk at dette skulle komme akkurat nå da. Da jeg skal bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hvis du får riktig type antibiotika skal du føle deg bedre iløpet av ca 2 dager. Men du bør unngår alkohol og alt for store annstrengelser inntil kuren er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får riktig type antibiotika skal du føle deg bedre iløpet av ca 2 dager. Men du bør unngår alkohol og alt for store annstrengelser inntil kuren er ferdig.

Huff, hørtes ikke bra ut. Jeg som tenkte å kose meg med en drink, shoppe og virkelig kose meg. Kanskje like greit å avbestille?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Huff, hørtes ikke bra ut. Jeg som tenkte å kose meg med en drink, shoppe og virkelig kose meg. Kanskje like greit å avbestille?!

Ring legen du :D Da får du beskjed om hva du kan gjøre/ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Men kan ikke f.eks iola ha lik effekt?

Jepp, Biola med blåbær er bra. Biolaen regulerer magen og blåbær har en bindene effekt. Bruker det endel på sykehjemmet jeg jobber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, Biola med blåbær er bra. Biolaen regulerer magen og blåbær har en bindene effekt. Bruker det endel på sykehjemmet jeg jobber.

Kjøpte inn Biola med blåbær. Så vi får nå bare se. Og håper jeg blir frisk snart.

Hvor typisk er ikke det når man endelig skal reise bort og finne på noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Obs: Enkelte typer antibiotika ikke er forenelig med sol, dvs du må ikke sole deg/ta solarium før etter 14 dager etter avsluttet kur. Dette gjelder spesielt tetracyklider som er en bredspektret antibiotika. Slik antibiotika gir lysømfintlig hud som kan bli svært brent og blemmete i solen. Så det kan være lurt å sjekke pakningsvedlegget eller sjekke med legen nå om sommeren hvertfall.

En annet alternativ til Biola er Bio-dophiluskapsler, kjøpes på helsekosten. Da slipper du å bøtte inn på med Biola og de er greie å ta med på reise.

God bedring :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare magen som kommer i ulage av antibiotikakuren... bakteriefloraen din også i skjeden vil endre seg og du kan komme til å få sopp. Det får du nesten uten unntak etter en slik 10-dagers kur. Kjøp canesten krem og vagitorie 500 mg med det samme - så kan du behandle deg med en gang dersom du får symptomer.

Det er også lurt å unngå for mye søtsaker nettopp pga soppen. Du må tilstrebe et surt miljø (biola og appelsinjuice er fint).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som ikke har gått på sånt på mange mange år, skal begynne å få det hvert halvår nå ?! Skikkelig frustrerende. Men men.

I går begynte det ene øret også. Så nå går det i nesespray, paracet, antibiotika, biola og alt som måtte være. Og i morra skal jeg vel egentlig til danmark. Men vi får nå se. Spørs om det hjelper å si at man har fått halsbetennelse for å kunen avbestille?! (noen som vet?) har kjøpt med avbestillingsbeskyttelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...