Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg er så glad!


JailyTina

Recommended Posts

For et par uker siden tok vi kontakt med den lokale hundeklubben og dro samme kveld opp for å møte noen av medlemmene og se om de kanskje kunne hjelpe oss litt med treningen av Mikey. Jeg hadde egentlig ikke store forhåpningene om å få noe særlig respons, men nå er jeg lei av at treninga vår ikke ga noe resultat i det hele tatt (vi har ikke fått trent nok på andre hunder siden alle som har meldt seg frivillig har trukket seg igjen) og følte det var på tide å høre om klubben her kunne være aktuell for oss.

Fyren vi skulle møte er særdeles god på schæfer. Driver oppdrett av bruksschæfer og er godt kjent i miljøet. Han bruker riktignok ikke samme treningsmetoder som vi har holdt oss til, men å få Mikey "små-evaluert" av en så kunnskapsrik mann er uansett nyttig. Han så jo med en gang at det er mye galt med Mikey i forhold til reaksjon på andre hunder, men han gå oss noen tips og litt veiledning og mente Mikey burdte kunne klare å lære seg dette med andre hunder om vi bare fortsatte å trene. Vi ble der oppe 1-2 timer og bare i løpet av den tiden så vi tydelig endring på Mikey! Bare av å være i nærheten av andre hunder...

Bestemte oss for å melde oss inn i klubben og fortsette å trene der. I dag var tredje gangen vi var der. Broren til samboer'n var med med sin 8 måneder gamle Rottisvalp for de ønsker også å begynne å trene litt ordentlig. Mikey og vesle Cæsar (rottisen) har aldri møtt hverandre før så i forkant var jeg veldig spent på hvordan det ville gå.

Det gikk over all forventning! Mikey bjeffa litt når han så Cæsar, men ikke noe ekstremt og han hilste pent! I bånd! Uten å hoppe frem, knurre, glefse eller gjøre andre lignende ting! Han sto rett og slett og snuste og hilste høflig på! :icon_redface: Det samme var resultatet da en av de andre medlemmene kom. Han klarte å være rolig i andre hunders nærvær i over 1 time! Da begynte han å bli sliten og bøllete. (Skulle selvsagt gitt oss med treninga før det punktet, men noen feil må en vel gjøre så en kan lære av dem og gjøre det annerledes neste gang)

Jeg sitter her nå og er så happy! Glad for at jeg endelig tok skrittet og tok kontakt med klubben her. Aktivt og fint miljø som vi håper på å bli en del av etterhvert som tiden går.

Det gjennstår selvsagt sinnsykt mye arbeid i forhold til å møte hunder utenom klubben, men det er et skritt i riktig retning! Og det er så deilig å endelig ha litt fremgang! banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut :icon_redface: Vet selv hvor deilig det føles når hunden begynner å hilse pent! Selv om det virker som noe lett for mange, er det ikke alle hunder som er like flinke til det. Regner med dere fortsetter med den treningen siden du virker kjempefornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk! :icon_redface: Treningen skal vi fortsette med ja! Skal også øke med en treningsdag til i uka. På tirsdager trener de lydighet, og onsdager er det bruks så vi har tenkt å bli med hovedsaklig på de to dagene. I tillegg har vi tenkt å ta en lydighetsgrunnkurs der neste gang de arrangerer det. Kanskje han kan bli enda roligere i forhold til andre hunder etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med så godt valg av hundeklubb, og god jobb med hunden:-))

Et godt og kunnskapsrikt miljø å trene i er alfa og omega for framgang med treningen.

Jeg hadde nok ikke orket å være såpass aktiv med mine hunder, om jeg ikke hadde hatt alle de supre treningskompisene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...