Gå til innhold
Hundesonen.no

nervøs


linniogamy

Recommended Posts

hei.

jeg har en "nervøs" hund. hun er ikke nervøs når hun vet hvem hun er med eller de har hilst. men når hun ser noen bjeffer hun og INGEN får lov til og hilse på henne.

har prøvd og trene det bot. men det virker ikke som om jeg gjør noe fram skrtt. det er veldig iriterende når jeg skal stille henne også får ikke dommeren ta på henne. det begynner og bli litt flaut. hun bryr sg ikke hvis menneskene tar sg tid til og hilse på henne, men hun bjeffer UANSETT og det begynner og bli iriterende.noen forslag til hva jeg kan gjøre..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør i alle fall ikke stille henne før du er kvitt dette problemet.

Hvorfor har hunden blitt sånn i det hele tatt? Har du ikke hatt den fra den var valp? Høres ut som om h*n er veldig dårlig sosialisert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei;)

har hatt hun siden hunvar valp. men hun hadde en dårlig opplevelse med noen unger når hun var 9 uker gammel. har gått på mange kurs med henne og sosialisert henne godt m(ikke for mye eller for lite) jeg er aktiv innen hundeklubben med hennedet er bare de 2 siste gangene hun har verga sg for dommeren. på LP stevner bryr hun sg ikke om tannvisninga.

går på sosialkuurs med henen og det går fint. hun bryr sg ik om de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hørt om at det går an å sosialisere en hund for mye men..

Det er jo ganske merkelig at hun er sånn hvis hun er sosialisert godt. Men det er vel bare å trene da. Hvis du har mulighet, så kan du stille opp henne, og få en masse mennesker, gjerne hundevant, til å gå bort å kjenne på henne, kikke på tennet o.l. Uten at hun får hilse først, sånn at det blir som når dommeren kommer bort. Kanskje du kan få hjelp til dette på miljøtrening i hundeklubben eller noe? Alle bare kommer bort tur etter tur og kikker på henne, helt til hun ikke gidder å bry seg lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mhm..kan jo prøve. det jeg mente med sosialiser for mye var at hun hadde vert så mye sammen mennesker at hun ble nervøs, hvis u skjønner:P hehe

Må innrømme at jeg ikke skjønte den nei. Skal ikke bli nervøse av å være mye sammen med mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en hund kan jo bli nervøs hvis den er for mye sammen med mennesker, hvis den er utrygg på mennesker fra før av også tar men den med til ben der folk løper rundt og hyler og skriker, så kanman få en nervøs hund:P

men samme det:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vet det.

men hun er ikke nervøs over alle folk.

fek.s i LP ringen. hun bryr sg null når dommeren skal ta tannvisning på henne. men er det en ute på gata som vil hilse på henne kan hun bjeffe dem til døden:P eller hoppe opp i fanget dems:P det er veldig forskjellig. men somregel bjeffer hun på dem.

men syntes det er litt rart at hun ikke bryr sg om LP dommerene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg forstod det siste innlegget riktig så er det slik at det fungerer greit i LP-ringen, men kanskje ikke så godt ellers når det er ukjent i andre situasjoner???

I LP-ringer har du kanskje satt hilsingen i system, øvd mye og masse positivitet. Riktig?

Hvordan er kullsøsken? Hvordan er foreldrene? Hvis du har gjort en god jobb i forhold til sosialisering med mennesker, kan dette være rett og slett genetisk. Gentiske "feil" er vanskelig å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du tolka det siste innlegget riktig jah;) hehe

kan ha noe med at jeg har øvd mye på tannvisning ja..

har ikke kontakt med noen av de andre søskene. men har hørt at hun ene er litt nervøs. mora var ikke nervøs og faren har jeg ikke hilst på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...