Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor er folk så frekke?


~katrine~

Recommended Posts

Guest Jonna

Mine hunder har nå i en uke blitt kalt Ekorn :)

Trolig pga dem er røde, hopper på bakbena og prøver å "fange" folk med frambena. Når dem da når sitt mål så gjør dem alt dem kan for å klatre til toppen ;)

Forøvrig var det noen slike Schäfer mennesker som lagde dette navnet, og jeg tror det er ren missunelse.

Forøvrig så får jeg selv litt rare blikk når jeg jeg sier Det og/eller Dyret når jeg prater om hundene mine.

Men jeg klarer ikke se for meg ett Månedyr?? Hva er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

Månedyr = Bedlingtonterrier...

*ler* - de ser jo ut som om de kommer fra en annen planet - en slags mutasjon mellom puddel og whippet liksom..... Månedyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månedyr = Bedlingtonterrier...

*ler* - de ser jo ut som om de kommer fra en annen planet - en slags mutasjon mellom puddel og whippet liksom..... Månedyr

*knis*. ha ha ha. Den var ny. :) Blandingsforslaget ditt er vel ikke så langt unna sannheten, heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Månedyr = Bedlingtonterrier...

*ler* - de ser jo ut som om de kommer fra en annen planet - en slags mutasjon mellom puddel og whippet liksom..... Månedyr

*Flir*... også MÅNEDYR liksom !!! Det er jo nesten så jeg må bli litt fornærmet på salige Carlos sine vegne her :). Jeg så liksom for meg noe inntrykt og rart jeg, da du skrev det, men... hehehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri fått frekke eller ufine kommentarer, men man kan jo etter hvert bli litt lei av morsomheter av typen "hvor er de 100 andre?" og "har du lekt deg med malingspannet, du da?"... ;)

Men blir det ikke verre en det, skal jeg ikke klage... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får sjelden negative bemerkninger om mine hunder, utenom at de er Lassier i miniformat...

Det jeg syns er merkelig er det fenomenet at man ikke kan ha flere hunder uten at de er i slek? :) Det MÅ være mor far og barn.... og stakkars min blå Zima som ble så flekkete selv om begge foreldrene er brune :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Det jeg syns er merkelig er det fenomenet at man ikke kan ha flere hunder uten at de er i slek? :) Det MÅ være mor far og barn.... og stakkars min blå Zima som ble så flekkete selv om begge foreldrene er brune :rolleyes:

Ja, de er veldig merkelig!

Folk spekulerer stadig i det, fordi Vegas er jo ungen til tispa mi- Milo. Hvis jeg sier at det er en hannhund så må han jo være faren, om ikke onkelen..Nei, de må jo selvfølgelig være i slekt! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er veldig merkelig!

Folk spekulerer stadig i det, fordi Vegas er jo ungen til tispa mi- Milo. Hvis jeg sier at det er en hannhund så må han jo være faren, om ikke onkelen..Nei, de må jo selvfølgelig være i slekt! :rolleyes:

Hehehhee... der har jeg opplevd det stikk motsatte jeg. Jeg HADDE jo faktisk mor og datter - men DET var det ikke mange som trodde liksom, for mor var jo sort, mens datra var fawn (lys brun) - så DET gikk jo ikke an :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er veldig merkelig!

Folk spekulerer stadig i det, fordi Vegas er jo ungen til tispa mi- Milo. Hvis jeg sier at det er en hannhund så må han jo være faren, om ikke onkelen..Nei, de må jo selvfølgelig være i slekt! :rolleyes:

Hehe, svigers får det spørsmålet ganske ofte når de er i byen (der de bor kjenner "alle" dem), og de har en toller/bc-blanding og en MOPS! :) Så langt rakk rasekunnskpen ja ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehhee... der har jeg opplevd det stikk motsatte jeg. Jeg HADDE jo faktisk mor og datter - men DET var det ikke mange som trodde liksom, for mor var jo sort, mens datra var fawn (lys brun) - så DET gikk jo ikke an :).

Veit ikke om det har noe med fargen å gjøre jeg, det er forbausende mange som blir overrasket når jeg sier at mine to sorte frøkner er mor og datter.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ille nok at folk kan være frekke i kjeften, men jeg forbanna på de to idotene, som løftet hunden min etter hodet/nakkeskinnet da han var lille valpen.

Han har alltid vært litt forsiktig til folk fra valpetiden av, kommer ikke springende selv om de setter seg på huk. Den ene gangen var det en mann på Røros som satt lenge og vel på huk og lokket han til seg. Jeg sa at han er litt skeptisk til fremmede folk og at han hadde opplevd noe fælt som gjorde at han ikke likte menn særlig godt - så jeg sa at han bare kunne sitte litt på huk og vente. Han satt der lenge, i mellomtiden fortalte han om alle hundene han hadde hatt. Helt uten videre, tok han hånden frem og trakk Zorro inntil seg (holdte i nakkeskinnet) mens Zorro strittet i nokså godt imot.

Før det (noe som jeg fortalte denne mannen på røros) var det en annen fyr, som helt ut av ingensteds løftet Zorro etter nakkeskinnet (jeg stod å ordnet skolissa, og merket ikke engang at han stoppet)

"Sånt må du gjøre, for terriere tåler sånt" Sa han.........

Makan til frekke folk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ille nok at folk kan være frekke i kjeften, men jeg forbanna på de to idotene, som løftet hunden min etter hodet/nakkeskinnet da han var lille valpen.

Han har alltid vært litt forsiktig til folk fra valpetiden av, kommer ikke springende selv om de setter seg på huk. Den ene gangen var det en mann på Røros som satt lenge og vel på huk og lokket han til seg. Jeg sa at han er litt skeptisk til fremmede folk og at han hadde opplevd noe fælt som gjorde at han ikke likte menn særlig godt - så jeg sa at han bare kunne sitte litt på huk og vente. Han satt der lenge, i mellomtiden fortalte han om alle hundene han hadde hatt. Helt uten videre, tok han hånden frem og trakk Zorro inntil seg (holdte i nakkeskinnet) mens Zorro strittet i nokså godt imot.

Før det (noe som jeg fortalte denne mannen på røros) var det en annen fyr, som helt ut av ingensteds løftet Zorro etter nakkeskinnet (jeg stod å ordnet skolissa, og merket ikke engang at han stoppet)

"Sånt må du gjøre, for terriere tåler sånt" Sa han.........

Makan til frekke folk...

jeeeez! ;)

***** idioter er sånne folk! :)

skjønner godt at du ble forbanna da ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at han er skeptisk til mannfolk. Så jeg skal begynne å sosialisere han fra 'scratch' igjen (finne mannfolkhundfolk :)), slik at han sitter igjen med positive opplevelser.

Etter at han opplevde dette, så har han noen ganger bjeffet på menn. Og hvor morsomt er det ikke når de igjen bjeffer tilbake og gjør alt så mye bedre? :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, det er da tider hvor jeg har prøvd :)

Men ærlig talt, jeg blir litt sjokkert når jeg leser om enkelte episoder med noen av de minste hundene her. At folk bare løfter dem, drar i dem og slike ting? Det slår meg at man må være dødsoppmerksom slik at ingen får sjansen til slike ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må faktisk det. Mitt problem er alle ungene i nabolaget.. Jeg går med haukeøyne, og sist gang jeg hørte dem si "se, den lille hunden! vi går og hilser!" et stykke unna så skal jeg love deg jeg gikk fort opp stien til skogen. Kom akkurat unna! :rolleyes: Barn blir sendt bort av mødrene sine for å hilse på Emma og løfter henne opp, holder henne i hver labb og stikker ansiktene sine oppi hennes. Jeg er overrasket over hvor godt Emma tar det da, hun demper barna ved å snu hodet og se en annen vei men ellers er hun helt rolig og behersket. Men jeg syns det er så sinnsykt irriterende, så nå har de fått ordentlig beskjed endelig.

Sånn sett så er det veldig irriterende å ha en liten søt hund... Hun faller liksom i smak hos alle, og hun er jo så glad i folk også, så når folk tar kontakt med henne får de jo som oftest noe tilbake. Men nå har hun en periode hvor hun bare går bort til folk og sier "hei" liksom før hun raser videre :) Haha, ser ut som folk blir snurt, skal til å ta henne opp og kosemose henne også løper hun bare rett forbi og videre ;) Kanskje hun er lei av å bli løftet på hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man så må man. :closedeyes: Noen dager må jeg bare tenke at "idag har vi hilsefri dag" og da unngår jeg all hilsing på Emma. Enten ved å si ifra til folk eller legge turene til plasser hvor det ikke er så ofte man treffer folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg har hørt om Willy er unger som peker å sier: næh! (kjenner han vel ikke igjen fra en viss film....??? :rolleyes: ).

Ellers så har jeg ofte hørt ovnsrør om Titti da.. Men det kan vel ha noe å gjøre med en viss bok.. :) (kan det være mormor og de åtte ungene mån tro...??)

Men hadde blitt skikkelig forbannet hvis noen hadde kalt dyra mine noe av det jeg hører her.. Hadde nok prøvd å heve meg over det, men grr... at det går an å kalle hunder sånne ting. Greit, jeg kaller mine for rotter pg hybelkaniner og støvtørkere selv, men hadde andre gjort det så hadde det vært noe annet...

Egentlig føler jeg ikke at dachser blir noe mobbet. Selvsagt noen kommentarer om ovnsrøret og "lavinehund/lav innehund", men veldig lite egentlig her i landet. Noen utlendinger vi treffer på snakker om wienerdog, men det tror jeg har mest med at dachser i unaiten er noe litt annet enn i Europa. De fleste her tillands har til og med fått med seg at de er jakthunder og ikke (bare) kosemose-hunder. Tror nok folk med miniatyrhunder og de virkelig store hundene har det langt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur jeg hadde blitt rimelig forbanna om noen hadde kommet og løfta på bikkja mi...

Men en ting som irriterer meg litt sånn grenseløst for tiden, er at enkelte bare MÅ drive og fortelle hvor fantastisk deres hund er, og hvor elendig andres hunder er... Hva er liksom vitsen med det? Prøver å overhøre slike ting, men enkelte ganger er det ikke lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel egentlig aldri fått noen særlig frekke kommentarer på Orry. Eneste må være en mann som lurte på hvorfor jeg ikke hadde klippet av ørene hans på midten eller høyere, hunder skal visstnok ikke ha så lange ører :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått huden full av ei dame som skulle anmelde meg siden det ikke var lov å ha Ulvehybrider i Norge :icon_redface:

Chicka stod stille og rolig ved siden av meg og kikket rart opp på damen så var så sinna på matmor, og damen klarte da og si at hun var en utrolig farlig hund med sine blå øyne.

Jeg ble litt skuffet, men mest forbannet når hun prøvde å sparke etter Chicka når hun gikk og snuste på bakken (i kobbel), da holdt det på å sprekke for meg, så jeg måtte ta hunden og gå der fra.

Hun kom etter og da måtte jeg advare hun om at jeg var litt over gjennomsnittet sinna på hun så hun gjorde det best i å "back out" :lærer: :angry2:

Så tok jeg min flat/bc/sib husky blanding med blåe øyne og fortsatte på turen.

DUSTE DAME!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått huden full av ei dame som skulle anmelde meg siden det ikke var lov å ha Ulvehybrider i Norge :icon_redface:

Chicka stod stille og rolig ved siden av meg og kikket rart opp på damen så var så sinna på matmor, og damen klarte da og si at hun var en utrolig farlig hund med sine blå øyne.

Jeg ble litt skuffet, men mest forbannet når hun prøvde å sparke etter Chicka når hun gikk og snuste på bakken (i kobbel), da holdt det på å sprekke for meg, så jeg måtte ta hunden og gå der fra.

Hun kom etter og da måtte jeg advare hun om at jeg var litt over gjennomsnittet sinna på hun så hun gjorde det best i å "back out" :lærer: :angry2:

Så tok jeg min flat/bc/sib husky blanding med blåe øyne og fortsatte på turen.

DUSTE DAME!! :)

Utrolig.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...