Gå til innhold
Hundesonen.no

HJELP! Tika har svelget et plaster!

Recommended Posts

Willy har svelget plasten fra en pølsepose når vi åpnet den. Sikkert fordi bikkja er så vanvittig glupsk og at det luktet pølse. Han har også svelget sånn papirlokk på de små yoghurtboksene. Jeg trodde han skulle slikke det rent som hun andre her gjør, men svelget det visst helt.

Begge deler kom ut igjen på kvelden. Bare kikk i bæsjen de nærmeste dagene og forsikre deg om at det har kommet ut :ahappy:

Oppstår det forstoppelse er det bare å skynde seg fort fort fort til dyrlegen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare følg med på henne, så merker du jo om hun begynner å oppføre seg annerledes, eller sliter med å bæsje :ahappy: Det går nok bra. Mona spiste en sånn porsjonsleverposteiboks av aliminium en gang, men den kom ut den også gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona spiste en sånn porsjonsleverposteiboks av aliminium en gang, men den kom ut den også gitt.

Hvordan i all verdens land og rike klarte hun å spise aluminium!?! :Laugh: Mona får det virkelig til altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verdens land og rike klarte hun å spise aluminium!?! :Laugh: Mona får det virkelig til altså.....

Jeg gav den til henne og trodde jo ikke hun skulle svelge hele greia <_< bare spise leverposteien. Men så tygde hun den kjempliten og svelget den, jeg hadde ikke sjans til å stoppe henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav den til henne og trodde jo ikke hun skulle svelge hele greia <_< bare spise leverposteien. Men så tygde hun den kjempliten og svelget den, jeg hadde ikke sjans til å stoppe henne.

Jeg har et lite inntrykk av et ulvehundene kan fungere som kvern :ahappy: Naboene til besteforeldrene mine driver oppdrett av rasen, og de spiser MYE rart uten problem altså. Kan kanskje sammenlignes med geiter? :)

Ser forresten for meg at hun spiste den boksen *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som noe veeldig kjent... passer alltid på å holde veeeldig godt i alt av bokser, beger osv videre som Willy skal få spise av... :ahappy:

Kvern ja... :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvern ja, det passet bra :o Mye rart som bare går gjennom der. Marius kjøpte en sånn svæær rødvinsmorrpølse som vi spiste. Og de har jo sånn seigt skall man må ta av før man spiser dem. Det spiste Mona og bæsjet ikke på et døgn, før jeg måtte dra det ut av rumpa på henne neste dag. Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten her har både spist tapeten på veggen og teppebiter, alt kom ut igjen...men ikke nødvendigvis uten at det ble hengende litt fast i enden.... :o

Plaster er så mykt og lite at det kommer nok lett ut igjen ja.... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekla var i søpla på badet og fant seg et truseinnlegg her en dag mens mamma passet henne, og jeg har ikke sett noe til det siden, men hun oppfører seg som før og bæsjer uten problemer, så regner med det har kommet ut, uten at jeg har sett det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flat-tomsingen var ram til å spise skinnsofaen vår da han var liten.. Først så spiste han opp skinnet (lær er fra ku = mat, helt opplagt det). Jeg fikk virkelig erfare at skinnsofaen var fyllt med rosa skumgummi.. Når Kakkelakken bæsjet, så så det ut som vanlig.. ehm... vel .. vanlig dritt rett og slett sånn i "utfartsøyeblikket", men så snart det var helt ute i "fri dressur" så spratt den rosa skumgummien tilbake til all sin fordums store, luftige rosa herlighet - gjerne med et lite "ploff". Skremte livet av meg første gangen - alle disse ploffende brune klumpene som spratt ut til rosa skumgummi-biter! Rene tegnefilmen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flat-tomsingen var ram til å spise skinnsofaen vår da han var liten.. Først så spiste han opp skinnet (lær er fra ku = mat, helt opplagt det). Jeg fikk virkelig erfare at skinnsofaen var fyllt med rosa skumgummi.. Når Kakkelakken bæsjet, så så det ut som vanlig.. ehm... vel .. vanlig dritt rett og slett sånn i "utfartsøyeblikket", men så snart det var helt ute i "fri dressur" så spratt den rosa skumgummien tilbake til all sin fordums store, luftige rosa herlighet - gjerne med et lite "ploff". Skremte livet av meg første gangen - alle disse ploffende brune klumpene som spratt ut til rosa skumgummi-biter! Rene tegnefilmen..

Hahahahahahaha! Måtte bare kommentere hvor mye jeg lo nå ;) Skulle jeg (faktisk) likt å sett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dette er veldig seint, men som et tips jeg fikk (av dyrlegen) kan man altså gi asparges på glass til hunden. Det kapsler inn hva det nå er hunden har spist, og får det ut igjen på en skånsom måte. Brukes fx når hunden har fått i seg sprøytespisser, og er mer vanlig å bruke i USA enn her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dette er veldig seint, men som et tips jeg fikk (av dyrlegen) kan man altså gi asparges på glass til hunden. Det kapsler inn hva det nå er hunden har spist, og får det ut igjen på en skånsom måte. Brukes fx når hunden har fått i seg sprøytespisser, og er mer vanlig å bruke i USA enn her.

Jepp, signerer dette rådet her. Problemet melder seg derimot når ikke hunden synes asparges er noe særlig fristende!

:closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...