Gå til innhold
Hundesonen.no

Røde arr


Nirm

Recommended Posts

:unsure: Ummm, det er mulig det kan hjelpe med kakaokrem på arrene, det funker i hvertfall på en del røde arr hos meg... Du får kjøpt det på f.eks. BodyShop. Skal du bruke den kan det være greit å være oppmerksom på at det kan sette en lukt som ikke går bort av seg selv (altså bør man ikke ta det på seg rett før man skal ut, eller legge seg).

Mulig aloe vera gel også kan hjelpe :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker. Får prøve den kremen, og håpe det hjelper.

Fleste andre jeg har er blekna, men disse er både brede og lange. Og veldig synlig "plassert". Så tenkte om man kunne hjelpe naturen litt også. Er begrensa hvor mange ganger man skal drive og korrigere på det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arr er macho! :|

Jeg har hørt, har på ingenmåte testet ut selv, at man kan bruke sitronsaft på arr og pigmentflekker. De vil da etterhvert bli svakere. Skal smøres på hver morgen og kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brant meg skikkelig på et vaffelhjern for en mnd tid siden, først var det rødt,så ble det brunt og skorpe på og nå er det hvitt...tror de fleste årr blir hvitaktige i fargen etterhvert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer har mange små røde arr på armene, og nå etter noen uker med sol, har arrene blitt mye midre synlige. Så sol /bruning hjelper. :|

Jeg har blitt fortalt det motsatte, vil man at røde arr skal bli mindre synlig så skal man holde de borte fra sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva slags arrvev man snakker om og, gjør det ikke? Strekkmerker - som først kan være røde - har lett for å bli hvite etterhvert. Om det hjelper å sole seg, veit jeg ikke, jeg har ikke prøvd det, mine har bare blitt lysere etterhvert.. Men det gjelder mest små strekkmerker, større strekkmerker er stygge, selv ved soling..

Arrvev etter operasjon eller skader derimot, trenger ikke nødvendigvis å bli bleket, og kan bli styggere av soling. Jo "reinere" arret er - som i at er det et enkelt snitt som er sydd sammen igjen, fremfor noe som har "revnet" (litt klønete forklart) og blitt sydd sammen igjen - jo raskere vil det bli mindre "synlig".. Tror jeg?

Har det vært en grei heling av såret, uten betennelser og andre komplikasjoner, så vil arret også være "penere".. Så det kommer litt an på hva slags arr man snakker om, hvor mye arrvev det er snakk om, og hvor "gamle" arrene er, sånne ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arret som jeg har på kneet er rosa.. og det ha jeg hatt siden i fjor. (Det er et syarr). Hmm.. Av og til blir det lilla :| (Som oftest når jeg fryser). Men alle de andre er hvite...Okei da.. De aller aller fleste er hvite, men har også noen små rosa :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Tja, for femten år siden skar jeg meg stygt på glassskår, måtte sy 26 + 7 sting på skinka, det var store røde stygge arr, som jeg syns var veldig skjemmende. Min løsning var å dekke det med en tatovering.. Nå ser jeg også at arrene har trekt seg mer sammen i årenes løp og fargen ble mer dempet etterhvert, men hvis man ikke orker å vente på at naturen går sin gang, så er det ikke å forakte med litt ink. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for mange gode tips. :D

Tja, for femten år siden skar jeg meg stygt på glassskår, måtte sy 26 + 7 sting på skinka, det var store røde stygge arr, som jeg syns var veldig skjemmende. Min løsning var å dekke det med en tatovering.. Nå ser jeg også at arrene har trekt seg mer sammen i årenes løp og fargen ble mer dempet etterhvert, men hvis man ikke orker å vente på at naturen går sin gang, så er det ikke å forakte med litt ink. :whistle:

He he. Jeg har faktisk tenkt tanken på å gjøre det om det ikke blir bra denne gangen (det er en korreksjon av en mindre pen opreasjon). :ahappy: (

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...