Gå til innhold
Hundesonen.no

forsikringsselskapet dekket ikke innleggelsen av Mike


Turnip

Recommended Posts

Fikk brev fra advokaten nå, der hvor sykehistorien til Mike ble meget godt pyntet på syns jeg.

Og til slutt sto det at veterinæren ikke hadde grunn til å dekke dette, tok da kontakt med veterinæren hennes og gav henne huden full... Sa at hun kune få betale de kostnadene jeg måtte ut med da Mike var dårlig, eller så får media saken i sine hender.

Så klarer hun å si at "han hadde jo overlevd" Hvorfor har han da ligget på akuttovervåking i 12 døgn på drypp og hatt en operasjon til og han var i faresonen store deler av oppholdet her???? Han hadde ikke klart seg!! jeg er så sint nå at det sprudler i hele kroppen min. Veterinæren skulle kontakte sin økonomidame eller noe og ringe meg på tirsdag, gav hun en ukes frist til å betlae pengene tilbake.

Blir så frustrert nå...

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge dette innlegget her :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Hva er grunnen til at forsikringsselskapet ikke dekker utgiftene?

Hvilket forsikringsselskap har du? (Agria?)

Hele denne saken er jo et makkverk fra ende til annen! Utrolig trist at du må gjennom alt dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vet ikke om jeg forstod deg rett. I overskriften står det at forsikringsselskapet ikke dekket innleggelsen av Mike mens i svaret til Mari skriver du at Agria dekker innleggelsen.

Jeg syns og at veterinæren burde kunne dekke noe her, men du skal vel være glad for at Mike er forsikret slik at du ikke ruineres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener vel at forsikringsselskapet til veterinæren ikke dekker den videre behandlinga av Mike.. Altså, det som ble rettet opp av denne veterinærens gedigne flause..

Jeg hadde gått til media jeg. tv2 hjelper deg, forbrukerombudet, whatever - hun hadde ikke sluppet unna med "han overlevde jo", da hadde jeg faktisk eksplodert, om veterinæren som nesten tok livet av hunden min hadde sagt noe sånt. Det er ikke akkurat hennes feil at han fortsatt lever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er netopp det, er hennes tabbeforsikring som dekker dette. Hun tror at Mike hadde overlevd med 2 plaster, og halvbrukt flakse med smertestillende som var til en annen hund som var 1 år gammelt.

Og han hadde faktisk ikke klart det, hadde han vært gelt fin,så hadde ikke Oslo dyreklinikk tatt han inn i 12 døgn og på akuttovervåking og drypp og det hele + en operasjon til. Så hun har fristen på en uke på seg til jeg skal ha pengene, eller så får dere se det på forsider og på internett overalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er netopp det, er hennes tabbeforsikring som dekker dette. Hun tror at Mike hadde overlevd med 2 plaster, og halvbrukt flakse med smertestillende som var til en annen hund som var 1 år gammelt.

Og han hadde faktisk ikke klart det, hadde han vært gelt fin,så hadde ikke Oslo dyreklinikk tatt han inn i 12 døgn og på akuttovervåking og drypp og det hele + en operasjon til. Så hun har fristen på en uke på seg til jeg skal ha pengene, eller så får dere se det på forsider og på internett overalt...

Syns fortsatt det er en sak for Mattilsynet og/eller forbrukerombudet.. Jeg hadde samlet alt jeg hadde av beviser og papirer og medisiner og sendt avgårde, for sånn behandling hadde jeg ikke funnet meg i! Da får hun betale det av egen lomme da, om ikke forsikringa hennes dekker det, det er HUN som har gjort feil, og det bør hun pokker ta meg få svi for, særlig når hun er så arrogant at hun sier noe så ****** kørka som "han overlevde jo" - JA! Det provoserte meg, skikkelig! (Litt OT, men tanta mi ble lagt inn for et enkelt inngrep, holdt på å stryke med fordi kirurgen rota litt for mye med skalpellen, og hun ble tilkjent en mill i erstatning, selv om "hun overlevde jo".. Da bør en veterinær som tuller med skapellen i det minste betale for behandlinga pasienten må ha for å overleve.. Siden hun gjorde det til et poeng)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ville ta det på sin tabbeforsikring, og det ble sendt til hennes forsikringselskap, etter dette s¨ble det sendt til advokater fpor juridisk vurdering, det som står på de arkene som er argumentene for at de ikke skal dekket ¨beløpet er nesten beskrevet som en solskinshistorie for en hund som har vært litt uheldig... Er så forbannet og fortvilet at jeg virkelig ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å få veterinærene fra Oslo Dyreklinikk på banen da, få de til å bekrefte at han ikke nødvendigvis hadde overlevd uten videre behandling?

Utrolig trist at du må gjennom dette, og jeg er helt enig med Tone, strekk dette så langt det overhodet er mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på Oslo dyreklinikk har taushetsplikt over behandling av dyr (utenom sin eier selvfølgelig) men har ringt dem i sta og sa at de kunne fortelle alt Mike har vært gjennom og hvorfor han måtte ha denne type behandling og hvorfor han var så lenge inne. men hun har fristen på en uke på seg, til å få inn pengene, eller så ville det stå overalt om dette, for dette vil jeg spre så godt som jeg klarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De på Oslo dyreklinikk har taushetsplikt over behandling av dyr (utenom sin eier selvfølgelig) men har ringt dem i sta og sa at de kunne fortelle alt Mike har vært gjennom og hvorfor han måtte ha denne type behandling og hvorfor han var så lenge inne. men hun har fristen på en uke på seg, til å få inn pengene, eller så ville det stå overalt om dette, for dette vil jeg spre så godt som jeg klarer.

Oslo dyreklinikk har selvsagt ikke taushetsplikt overfor eier som ber om en uttalelse om hundens tilstand da den ble innbragt til dem! Skaff dokumentasjon - få ut Mikes journal fra Oslo Dyreklinikk (der vil det jo stå hva som feilte ham og hvor sjuk han var!) - og send det til Agria. DE er selvsagt interesserte i å få den første veterinæren til å betale (så slipper de jo selv!!).

Lykke til

"Lotta"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Lotta. Det er ikke du som burde ta dette oppgjøret, men forsikringsselskapene seg imellom. Men selvsagt skal du framvise dokumentasjon som støtter din sak.

Kanskje du skal sende kopier av all kommunikasjon til Veterinærforeningen også? (link)

De burde være interessert i hvordan enkelte veterinærer fraskriver seg ansvar.

Edit: fikset til klikkbar link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veterinærforeningen har formodentlig også et etisk råd eller en klageinstans som behandler klager på egne medlemmer. Kopi til dem også! Sørg for å være ryddig, nøyaktig og å ha alle detaljer dokumentert - noter ned alt du husker fra telefonsamtaler, etc (du har jo endel "minner" i tråden din her...) - og send avgårde!

Vær saklig og ordentlig og ikke gi deg på tørre møkka! (Dessverre vil jeg tro at mye av denne kommunikasjonen allerede er skakkjørt siden du fra starten av truet med å "go public" om hun ikke betalte.)...

Lykke til,

"Lotta"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ville ta det på sin tabbeforsikring, og det ble sendt til hennes forsikringselskap, etter dette s¨ble det sendt til advokater fpor juridisk vurdering, det som står på de arkene som er argumentene for at de ikke skal dekket ¨beløpet er nesten beskrevet som en solskinshistorie for en hund som har vært litt uheldig... Er så forbannet og fortvilet at jeg virkelig ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg nå...

Hmmm.. hvorfor sender du ikke saken inn til Vetrinærmedisinsk råd?

Mine foreldre hadde samme problemet med en vetrinær som mente han ikke hadde gjort noe som helst galt ( dette her gjaldt en ben operasjon som blei feil utført og måtte inn på oslo og ta ny operasjon etc etc. og det endte i det hele med at hunden døde - sånn kort fortalt)

vi også var som deg, og tenkte helsikke hva gjør vi nå, skyldte oslo dyreklinikk for masse penger, etter to operasjoner. Og da sa den vanlige dyrlegen vår ( som ikke opererte henne) at send saken inn til veterinærmedisinsk råd, og der vant vi, og han dyrlege fyren fikk det rådet på nakken, og da skal jeg hilse og si at pengene kom fort.

For om han ikke betalte kunne han riskikere å miste lisensen sin eller noe, om jeg forsto mamma rett.

Hjalp dette noe i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det ingenting som heter Veterinærmedisinsk Råd. :wacko: Derimot er det noe som heter Yrkesetisk Råd som ligger under nettopp Veterinærforeningen.

Lotta: Tror du trusselen om offentliggjøring kan forklares under formildende omstendigheter? En desperat og fortvilet hundeeier som føler seg svært urettferdig behandlet, eller noe sånt. Det er naturlig å bli opprørt i en slik situasjon, liksom. Det bør iallefall være rom for følelsesutbrudd i en slik konflikt, men jeg vet ikke om det i praksis er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Tja.... det er kanskje ikke så rart Oslo Dyreklinikk ikke kan uttale seg om Mike siden han var lagt inn på Veterinærhøyskolen?

Mike ble veldig dårlig rundt 20:00 i dag, fikk en ny sjekk på han og måtte reise på veterinærhøyskolen snarest, han er nå under full overvåkning og skal opereres igjen i morgen. Det var litt mer kritisk enn vi trodde. Den værste beskjeden var at det ikke er sikkert han vil klare seg

Han gav helt opp på slutten... Han er i de beste hender nå...

Jeg er helt knust og vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. De ville ha han hvertfall til søndag.

Det er så tomt her hjemme nå...Jeg bare gråter hele tiden

.....gjentas i mange innlegg i den tråden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en annen tråd. :wacko:

OT: Han var faktisk lagt inn på Oslo dyreklinikk i ensjøveien der, jeg fikk en haug med telefon nr den kvelden Mike var dårlig og det rant blod av han, så jeg ringte det første nummeret og de ba meg komme snarest med han, trodde det var vet. høyskolen, men var oslo dyreklinikk. Ting var litt vanskelig den kvelden og surret endel, man kommer litt i sjokk når du får hjem en hund som holder på å dø av blodmangel <_<
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte damen som feilkastererte Mike meg og sa at hun ikke ville dekke beløpet, og at jeg ikke skulle kontakte henne mer fremover. Nå lar jeg media ta saken i sine hender, men hvordan burde jeg går frem for at de ikke overdriver en haug med ting og er litt rett for å få et slag i trynet tilbale fra hun veterinæren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg vet er det ingenting som heter Veterinærmedisinsk Råd. :whistle: Derimot er det noe som heter Yrkesetisk Råd som ligger under nettopp Veterinærforeningen.

Lotta: Tror du trusselen om offentliggjøring kan forklares under formildende omstendigheter? En desperat og fortvilet hundeeier som føler seg svært urettferdig behandlet, eller noe sånt. Det er naturlig å bli opprørt i en slik situasjon, liksom. Det bør iallefall være rom for følelsesutbrudd i en slik konflikt, men jeg vet ikke om det i praksis er det.

Var de vi var i kontakt med i alle fall, og var det dyrlegen som henviste oss dit sa det het :D mer enn det vet ikke jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.... det er kanskje ikke så rart Oslo Dyreklinikk ikke kan uttale seg om Mike siden han var lagt inn på Veterinærhøyskolen?

.....gjentas i mange innlegg i den tråden

Mike var på Oslo Dyreklinikk til tross for at eieren har skrevet Veterinærhøyskolen mange ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte damen som feilkastererte Mike meg og sa at hun ikke ville dekke beløpet, og at jeg ikke skulle kontakte henne mer fremover. Nå lar jeg media ta saken i sine hender, men hvordan burde jeg går frem for at de ikke overdriver en haug med ting og er litt rett for å få et slag i trynet tilbale fra hun veterinæren...

Først så forlanger du en epikrise av denne veterinæren, samt kopi av hva hennes forsikringsselskap svarte - skriftlig! Det kan hende du ikke får de, men da har du en kopi av brevet du sendte, og forhåpentligvis det hun svarte skriftlig..

Så ber du om epikrise hos Oslo Dyreklinikk..

Så tar du kopi av alle resepter, og skriver en kortfattet sykdomshistorie sånn du opplevde og husker den (bruk gjerne tråden her på sonen som huskeliste) - helst så saklig og nøktern som du klarer - også sender du kopier av dette til Mattilsynet OG tv2 hjelper deg.

Hvorfor skulle du få et slag i trynet tilbake fra hun veterinæren? Du har ikke vært annet enn en bekymra hundeeier, har du vel? Hva får hun sagt som setter deg i et dårlig lys, liksom? At du var bekymra? Skjønte ikke den jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har vel alltid krav på epikrisen til hunden man står som eier på av veterinæren, jeg tror ikke hun har lov til å nekte det.

Nå slår ikke denne veterinæren meg som veldig imøtekommende, og hun skjønner vel såpass som at epikrisen kan og vil bli brukt mot henne, så at man har KRAV på epikrisen, er ikke det samme som at Silje kommer til å få den sånn helt uten videre.. Og etter hva jeg forsto, så var den visst også tonet ned når den ble sendt til forsikringsselskapet til veterinæren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...