Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva kan man be om, hvis man passer et dyr?


Vala

Recommended Posts

Jada, nå gjelder dette en katt. Men det står ikke til liv inne på den delen av forumet, dessuten, mesteparten av hundefolk har gjerne hjulpet andre til tider. Så dermed, hvis man passer et dyr (jeg en katt) i ca. 8-9 mnd. og eieren sier "hva ønsker du å ha som takk for hjelpen", hva svarer man da?

Må ærlig talt si at det egentlig ikke har slått meg helt at jeg skulle ha noe for det. Eieren har betalt for veterinærutgifter og kattefôr/kattesand.

Oppholdet var til tider vært litt kronglete fordi katten i starten "tok over" datteren min sitt rom fordi den ikke kunne være med de andre kattene eller hunden :P I den prosessen klorte den i stykker teppedelen utenfor døren til dette rommet :P Samt spist endel på noen av lekene til datteren min :P

Den har videre skrapt opp dørene ved håndtakene fordi den har ønsket å besøke pelsen som er i stuen (ler høyt), ja.. så har den også spist opp sånn ca. 5 akvarie fisker.... Men utover dette, så har jeg hatt enormt mye kos med den merkelige katten *knis* (jeg er raaaaar)

Jeg hadde egentlig ikke noe issues ved dette. Dyr forårsaker skader liksom... Så når jeg ikke hadde planlagt å be om penger til dette, så ble jeg helt satt ut da eier ønsket å vite hva jeg ville ha for selve oppholdet...

Tror jeg er dumsnill eller noe jeg *ler*

Jeg aner ikke helt hva jeg skal svare eier jeg :P:wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg får 1000,- for å passe katten til naboen i to uker jeg...

Da slipper jeg den ut om morgenen, inn om kvelden, fyller på med mat når det er tomt, også gir jeg nytt vann hver dag. + at jeg vanner planter noen ganger.

Men det blir jo litt annerledes når den er hjemme hos deg, helt klart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får 1000,- for å passe katten til naboen i to uker jeg...

Da slipper jeg den ut om morgenen, inn om kvelden, fyller på med mat når det er tomt, også gir jeg nytt vann hver dag. + at jeg vanner planter noen ganger.

Men det blir jo litt annerledes når den er hjemme hos deg, helt klart!

Jøss, det syntes jeg var mye. Jeg hadde sikkert ønsket å betale det selv til en som kunne hjelpe. Men det synes å være veldig mye å be om synes jeg.. Jeg lurte på om 500 pr. mnd. ville være for mye liksom :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jøss, det syntes jeg var mye. Jeg hadde sikkert ønsket å betale det selv til en som kunne hjelpe. Men det synes å være veldig mye å be om synes jeg.. Jeg lurte på om 500 pr. mnd. ville være for mye liksom :D

Ja, jeg syns også det er mye lønn for lite arbeid, men naboen mener jeg fortjener såpass i og med at hu veit hu kan stole på meg, og slik at hu ikke føler at hu utnytter meg :whistle:

Syns iallefall du kan ta 500,- per mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...