Gå til innhold
Hundesonen.no

Er det verdt prisen ?


Red Merle

Recommended Posts

Jeg nå ærlig inrømme at jeg er litt små irritert på dette med kjøkken oppdrettere når det gjelder salg av balndings valper

( jeg er også irritert på at de avler uten mål og mening på blandingshunder, men det er ikke det jeg vil diskutere)

Det jeg er irritret på er prisen, nesten hverdag finner jeg en nye annonser om balndings valper/hunder som er til salgs, og se på prisen!

3500-6000 kr er vel mye å forlange for en blandings hund?

det dyreste jeg ahr funnet er 6000 kroner for Border collie blandinger.

Hvorfor selger de dem så dyrt?

Det er jo blandinger, hunder som egentlig ikke er laget for noe slags bruk.

Foreldrene er vanligbis ikke HD rønktet, øyelyst eller har noen perimeir for noe. Hva er vitsen?

Jeg hadde aldri kjøpt en blandings hund for så masse penger, da kunne jeg like gjerne han kjøpt en rasehund.

Jeg kan gladlig inrømme at for meg, er Geisha verdt sin vekt i gull.

Men det er noe annent.

Jeg synes ærlig talt at en balndings hun ikke er verdt mer en 500-1500 kroner.

Hva synes dere?

Hilsen en Oppgitt meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kjempeteit når folk skal tjene penger på å drive blandingshund oppdrett. Men det er endel folk som har hatt "uhell", som chip'er, vaksinerer og sender valpepakke med valpene, og som tar en ordentlig pris for å unngå impulskjøp. En valp til 500 kroner har alle råd til, og når den er "såååå søt" så er det lett å bare kjøpe den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikre kan de vel ikke være. Men jeg er enig I at der er færre useriøse, der vil slippe 6000 for hvalpen.

Nei såklart. Noen finnes det jo.

Og som aya sa, chiper de og sender med valpepakke osv, så er det greit da.

Men valper som gis bort gratis har lett for å¨havne i hendene på folk som ikke burde ha hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nå ærlig inrømme at jeg er litt små irritert på dette med kjøkken oppdrettere når det gjelder salg av balndings valper

( jeg er også irritert på at de avler uten mål og mening på blandingshunder, men det er ikke det jeg vil diskutere)

Det jeg er irritret på er prisen, nesten hverdag finner jeg en nye annonser om balndings valper/hunder som er til salgs, og se på prisen!

3500-6000 kr er vel mye å forlange for en blandings hund?

det dyreste jeg ahr funnet er 6000 kroner for Border collie blandinger.

Hvorfor selger de dem så dyrt?

Det er jo blandinger, hunder som egentlig ikke er laget for noe slags bruk.

Foreldrene er vanligbis ikke HD rønktet, øyelyst eller har noen perimeir for noe. Hva er vitsen?

Jeg hadde aldri kjøpt en blandings hund for så masse penger, da kunne jeg like gjerne han kjøpt en rasehund.

Jeg kan gladlig inrømme at for meg, er Geisha verdt sin vekt i gull.

Men det er noe annent.

Jeg synes ærlig talt at en balndings hun ikke er verdt mer en 500-1500 kroner.

Hva synes dere?

Hilsen en Oppgitt meg

Jeg er litt enig med Kristina, det er ikke mange useriøse som kjøper en blandingshund til 6000, og dessuten, når du sier du ikke synes de skulle vært solgt for mer enn 500- 1500, da er det jo mye større sjanse for å få useriøse kjøpere...

Ps. Se, nå har jeg fått tre stjerner! =D> :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikre kan de vel ikke være. Men jeg er enig I at der er færre useriøse, der vil slippe 6000 for hvalpen.

det er det sikkert men det er også mangen useriøse folk som ser lett tjente penger i valper desverre.

og når folk tar 6000,- for en blandingsvalp (uansett hvor mye valpepakker vaksiner og id-merkinger de får) så begynner det å bli en smule drøyt når en rasehund ligger på 6000,- og oppover i prisen og da får du med stamtavlen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er på ja. Jeg ga 6000kr for Wilma pga alder. En st.bernhard med skjønhetsfeil blir solgt for 5000kr, også kommer folk og skal ha 3500-6000.- for de blandingshunder. Jeg hadde heller kjøpt renrasset ja. Folk selger jo hunder på over to år for 3500.- og da er de renrasset. Ser folk i avisa selger hundene sine en etter en for tiden og da går det på hunder over 2år schæfere og rotwailer. Jeg mener blandingshunder ikke skule ha kostet noe jeg da, enest valpevaksinen vis de har fått den da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil bare si at blandings hunder og rase hunder har like mye rett til å leve, så jeg synes ikke man skal gi dem bort, men jeg synes ikke de skal være så dyre som 6000 kr. 2-3-4000 holder... :D Synes jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...