Gå til innhold
Hundesonen.no

rabiesvaksine...

Recommended Posts

Hey begge mine er rabiesvaksinert, har bare igjen blodprøven på Cairnen om et par uker :)

Begge fikk en sprøyte med en måneds mellomrom (egentlig er det bare påkrevd med en sprøyte, men de fleste tar 2 slik at man er ganske sikker på at blodprøven går i orden)

4 måneder etter siste sprøyte så kan man ta blodprøven, nivået må være høyere enn 0,5 er ganske uvanlig at den ikke blir godkjent, spesielt etter 2 sprøyter.

Tar ca 2 uker å få svar på blodprøven.

Tispa mi hadde faktisk hele 7, 9 i blodet så hun er ganske beskyttet, hehe.

Jeg betalte ca 310 per vaksine, ingenting for passa og ca 700 for blodprøven.

Prisene varierer veldig så du burde ringe litt rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj.. Heldig du som fikk det så billig. Her koster det nesten det dobbelte! Har sjekket prisene hos de fleste

klinikker i nærheten, ingen tar mindre enn 400,- per vaksine. Blodprøven ligger på alt fra 600 til 900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte får en det billigere om en betaler pakkepris for alt:) Her ligger vel pakkeprisen for to vaksiner, pass og blodprøve på ca 1100-1300kr tror jeg.

Huskyen fikk en sprøyte, blodprøven og passet, og jeg betalte vel ca 800kr for alt (Kirkenes). Aussien hadde fått en vaksine og passet når han var rundt 6uker gammel (skulle egt til Finland), og da betalte jeg vel 300kr for neste vaksine og 700kr for blodprøven. Billigere enn pakkeprisen som de prøvde å selge meg, men hadde jeg måttet tatt alt hadde pakkeprisen blitt billigere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig mye fra dyrlege til dyrlege, rundt 2000-2500kr er ikke unormalt og det kan bli så dyrt som 4000kr(!). Vaksiner kan man regne med rundt 400kr per, pass rundt 500+-, blodprøve 900kr, også får man etter en god stund et brev fra dyreidentitet om krav på 325kr eller noe i den duren for et eller annet (Ikke chip) som de vil ha betalt for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...