Gå til innhold
Hundesonen.no

OT,men må ha svar nå! Angst

Inustaff

Recommended Posts

Skrevet

Gå til VG, dagbladet, eller ett eller annet. Jeg vil vite hva du har spist :rolleyes:

Dette med jordbær, jeg har ennå ikke blitt dårlig, og vasker dem ikke. Jeg har aldri lest at de driter i åkern, men at håndhygienen er for dårlig og derfor kan det finnes e-coli på dem.

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Jeg som er sååå glad i jordbær da! :) Æsj, det er jo ekkelt!

Samme her.. Må bare skrubbe og vaske dem litt:P Pytt om det smaker litt zalo av bæra! Hehe..

Går nok bra, bare skyll dem godt.

Skrevet
Samme her.. Må bare skrubbe og vaske dem litt:P Pytt om det smaker litt zalo av bæra! Hehe..

Går nok bra, bare skyll dem godt.

Hehe, ja! Skal nok skylde de godt heretter, tror meg :rolleyes: kanskje jeg til og med ikke kommer til å spise mere bær denne sommeren :)

Skrevet

ja du må ringe vg. De har sånn tips telefon står bak på vær vg. Jeg ville ha puttet dyret i kjøleskapet og spart på den til de kunna ta den i "mot".

Forresten franklærerinnen vi hadde før fortalte oss at hun jobbet på en skole i paris. HVor det var en kebab sjappe rett ved siden av skolen. Alle elevene spiste der og lærene var ett skikelig inn sted. Så en dag kom franske mattilsynet og informerte lærerne på skolen at kebab sjappen er stengt fordi maten de hadde puttet i kebabene var rotte kjøtt hele gjengen. de hadde spist av den i flere år! :ahappy: :ahappy: :) :)

Skrevet

jeg får ikke ringt en plass...har ikke penger på tlf...så irriterende!ikke kommer jeg meg til noe avis heller...men tenk om jeg tar feil?

eller kan det være feil med at jeg ser hår?Klinte hår i fettet og inntil skinnet på "kyllingen"

Usj...og jeg som kjøpte 2..!

Det er ikke Peders!Det er ei annen sjappe som har kebab og drit...

kan legge til at kameraet ikke vil vise hårene,har prøvd alt...

Skrevet

hvis oss selve dyret fra litt avstand jeg vil gjerne se utformingen på den. jeg mener jeg kjenner igjen om det er kylling eller rotte!

Guest Christine
Skrevet

Isj.. ekkelt! :S

Gi nummeret ditt til noen herfra, så ringer den personen VG og tipser de med nummeret ditt! :)

Skrevet

Ser det vel på fargen om det er kylling eller rotte?

Si for noens skyld fra til etellerannet om det hvert fall, så ikke flere ender opp med å spise, de fleste kan vel kontaktes på mail i disse dager?

Skrevet
Merker jeg er litt utenom det vanlige ond i dag... :ahappy:

Dem kommer opp om du ikke har skrubba dem skikkelig! Tro meg!

Jeg og samboern var på jordebærslang for snart ei uke siden.. Jeg koooosa meg m masse bær og melk.

På natta ble jeg litt kvalm. På morran var jeg helt ubrukelig,kasta opp bare rødt (trodde det var blod men var nok jordebæra). Var dårlig hele dagen. Nevnte dette på Pinschertreffet søndag, da nevnte Nina dette med polakkene som driter i jordebær-åkern.. Jeg hadde ikke vaska jordbæra. :ahappy::)

Pøh... Kom nok av at det nettopp var blitt sprøytet der :) Jeg ser mange i jordbæråkeren, men har aldri sett noen stå der ogdrite. Polakker er ikke noe annet enn mennsker de heller - HELT normale mennesker er de!

Skrevet
Pøh... Kom nok av at det nettopp var blitt sprøytet der :) Jeg ser mange i jordbæråkeren, men har aldri sett noen stå der ogdrite. Polakker er ikke noe annet enn mennsker de heller - HELT normale mennesker er de!

Ja jeg er helt enig. Man må tenke på at bare fordi de kommer fra polen driter de jo ikke akkurat i åkrene. Og det må også legges til at det er ikke så mange polakker som jobber som jordbær plukker lenger. Nå har de mulighet til å ta alle jobber som er ledige og ikke minst det de faktisk er kvalifisert for. Jeg synes det er fryktelig vondt at folk skall si såpass rasisitiske og stygge ting om folk som faktisk gjør alle jobbene som norske folk er for late eller rett og slett bare ikke gidder å gjøre. Ta dere sammen vær så snill!

Skrevet
Merker jeg er litt utenom det vanlige ond i dag... :ahappy:

Dem kommer opp om du ikke har skrubba dem skikkelig! Tro meg!

Jeg og samboern var på jordebærslang for snart ei uke siden.. Jeg koooosa meg m masse bær og melk.

På natta ble jeg litt kvalm. På morran var jeg helt ubrukelig,kasta opp bare rødt (trodde det var blod men var nok jordebæra). Var dårlig hele dagen. Nevnte dette på Pinschertreffet søndag, da nevnte Nina dette med polakkene som driter i jordebær-åkern.. Jeg hadde ikke vaska jordbæra. :ahappy::)

Hihihi, jeg måtte le når det ble snakket om dette i bilen på søndag :Laugh: Mulig det er jeg som har dårlig humor, men synet av et dritende menneske i jordbæråkeren skulle jeg gjerne sett!

Når det gjelder denne tråden, så er jeg veldig nysgjerrig på du egentlig har spist? Legg ut bilde uansett? :)

Skrevet

bcAmira og Dora01 : http://www.aftenposten.no/helse/article1854140.ece

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafje...kerud/1.2790979

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.2790307

DET er årsaken til jordbær-pratet. Men er enig - man behøver jo ikke å anta at alle bærplukkere nødvendigvis er polakker.

Så over til "matretten" her, da.. Hvis du ikke får gjort noe som helst med den i dag, så bør du legge den i fryseren (samt den andre du har kjøpt), til du har anledning til å ta en tur nedom en avisredaksjon.

HVIS det er noe annet enn kylling, så får du i alle fall dine "15 minutes of fame" i avisen!

Og, ikke minst, kanskje forhindrer at noen annen får dette og med større konsekvenser.

Susanne

Skrevet
Ja jeg er helt enig. Man må tenke på at bare fordi de kommer fra polen driter de jo ikke akkurat i åkrene. Og det må også legges til at det er ikke så mange polakker som jobber som jordbær plukker lenger. Nå har de mulighet til å ta alle jobber som er ledige og ikke minst det de faktisk er kvalifisert for. Jeg synes det er fryktelig vondt at folk skall si såpass rasisitiske og stygge ting om folk som faktisk gjør alle jobbene som norske folk er for late eller rett og slett bare ikke gidder å gjøre. Ta dere sammen vær så snill!

Gevelten (han som har åkerne her) har 15 polakker hos seg hver sommer, de bor i stabburene.

Så ikke si de ikke flyr rundt i åkerne. I lier også er det mange polakker som plukker.

Har plukka jordbær selv jeg for å tjene penger.

Var det SÅ rasistisk og styggt det jeg skreiv?!?

Skrevet
Gevelten (han som har åkerne her) har 15 polakker hos seg hver sommer, de bor i stabburene.

Så ikke si de ikke flyr rundt i åkerne. I lier også er det mange polakker som plukker.

Har plukka jordbær selv jeg for å tjene penger.

Var det SÅ rasistisk og styggt det jeg skreiv?!?

nei det er ikke det det er bare det at jeg gikk i klassen til en som var fra polen helt fra første til tiende klasse. Den gangen jeg gikk på skole var øst europeer ikke så vanlig som de er i dag i norge. Og den stakkars gutten ble mobbet hele tiden blant norske (ikke på skolen siden vi ikke gikk på norsk skole) og kalt j**** jordbær plukker det er jo bare det dere kan. Dra hjem!

Og det sitter ennå dypt selv om det er mange år siden nå. Og ja jeg blir såret for selv om jeg ikke er polsk så gjør det jo litt vondt. Og jeg klandrer selvfølgelig også alle fra østeropa som ikke klarer å oppføre seg som folk når de er i norge, Har hatt en del heftige diskusjoner med ungarske (lykkegjegere) . For jeg synes man burde rette opp det synet norge har på øst europa. For det er jo ikke akkuratt positivt desverre <_<

Skrevet

Da skjønner jeg det forsåvidt.

Jeg veit jeg tåler ganske mye selv så er vandt til å si akuratt det jeg mener og syns. Leste over i stad det jeg skreiv og skjønte ikke hva du gjorde så mye ut av. :P

Men nok om det, er ganske OT nå.. :P

Hvordan smakte rotta(jeg tror det er det) Inustaff? Litt mer salt enn til vanlig? :wacko:

Kommer bilde snart?!?

Skrevet

HVOR har dere hørt at de DRITER i åkern?

De har gått ut å sagt det kan være tarmbakterier, men det er IKKE fordi dem driter der da. Det kommer av at de har for dårlig håndhygiene. (vasker seg ikke på hendene ETTER de har hvert på do).

Blir å dra det litt langt at de faktisk sitter å driter i åkeren.

Skrevet

Nå har ikke jeg gadd og lest hele tråden jeg da, men jeg bare lurer, smakte det kylling det du spiste da? :rolleyes:

For om det ikke er kylling, er det mulig det er kaninkjøtt, for det smaker nesten det samme :wacko:

Skrevet

Vg har har mail også så du trenger ikke ringe! Sannsynligvis ringer de deg opp igjen når de kan få kloa i en slik sak! Legg kjøttet i fryseren så får de dokumentert hva slags kjøtt det er!

Så slipper andre å spise rottekjøtt senere :wacko:

Skrevet

De har gått ut å sagt det kan være tarmbakterier, men det er IKKE fordi dem driter der da. Det kommer av at de har for dårlig håndhygiene. (vasker seg ikke på hendene ETTER de har hvert på do).

Tror jeg har hørt det på radio.. Nina sa det når vi satt i bilen hvertfall. Peers er vitne! Hehe :wacko:

Skrevet

De driter tidvis i busker da. Der det mangler doer. Men nå reises det jo rundt for å sjekke at det er både do og vaskevann (og papirhandklær...) på jordbæråkerne.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...