Gå til innhold
Hundesonen.no

OT,men må ha svar nå! Angst


Inustaff

Recommended Posts

Gå til VG, dagbladet, eller ett eller annet. Jeg vil vite hva du har spist :rolleyes:

Dette med jordbær, jeg har ennå ikke blitt dårlig, og vasker dem ikke. Jeg har aldri lest at de driter i åkern, men at håndhygienen er for dårlig og derfor kan det finnes e-coli på dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Samme her.. Må bare skrubbe og vaske dem litt:P Pytt om det smaker litt zalo av bæra! Hehe..

Går nok bra, bare skyll dem godt.

Hehe, ja! Skal nok skylde de godt heretter, tror meg :rolleyes: kanskje jeg til og med ikke kommer til å spise mere bær denne sommeren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du må ringe vg. De har sånn tips telefon står bak på vær vg. Jeg ville ha puttet dyret i kjøleskapet og spart på den til de kunna ta den i "mot".

Forresten franklærerinnen vi hadde før fortalte oss at hun jobbet på en skole i paris. HVor det var en kebab sjappe rett ved siden av skolen. Alle elevene spiste der og lærene var ett skikelig inn sted. Så en dag kom franske mattilsynet og informerte lærerne på skolen at kebab sjappen er stengt fordi maten de hadde puttet i kebabene var rotte kjøtt hele gjengen. de hadde spist av den i flere år! :ahappy: :ahappy: :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare vær forsiktig for ei jeg vet hvem er havna på sykehus pga jordbær.. så det er egentlig ganske alvorlig

http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article474163.ece

legevakten sendte henne hjem to ganger å sa det var omgangssyken.. så hun måtte til sandnes å der ble hun sendt til sykehuset med en gang! :) veldig OT så skal gi meg på denne saken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg får ikke ringt en plass...har ikke penger på tlf...så irriterende!ikke kommer jeg meg til noe avis heller...men tenk om jeg tar feil?

eller kan det være feil med at jeg ser hår?Klinte hår i fettet og inntil skinnet på "kyllingen"

Usj...og jeg som kjøpte 2..!

Det er ikke Peders!Det er ei annen sjappe som har kebab og drit...

kan legge til at kameraet ikke vil vise hårene,har prøvd alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er litt utenom det vanlige ond i dag... :ahappy:

Dem kommer opp om du ikke har skrubba dem skikkelig! Tro meg!

Jeg og samboern var på jordebærslang for snart ei uke siden.. Jeg koooosa meg m masse bær og melk.

På natta ble jeg litt kvalm. På morran var jeg helt ubrukelig,kasta opp bare rødt (trodde det var blod men var nok jordebæra). Var dårlig hele dagen. Nevnte dette på Pinschertreffet søndag, da nevnte Nina dette med polakkene som driter i jordebær-åkern.. Jeg hadde ikke vaska jordbæra. :ahappy::)

Pøh... Kom nok av at det nettopp var blitt sprøytet der :) Jeg ser mange i jordbæråkeren, men har aldri sett noen stå der ogdrite. Polakker er ikke noe annet enn mennsker de heller - HELT normale mennesker er de!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pøh... Kom nok av at det nettopp var blitt sprøytet der :) Jeg ser mange i jordbæråkeren, men har aldri sett noen stå der ogdrite. Polakker er ikke noe annet enn mennsker de heller - HELT normale mennesker er de!

Ja jeg er helt enig. Man må tenke på at bare fordi de kommer fra polen driter de jo ikke akkurat i åkrene. Og det må også legges til at det er ikke så mange polakker som jobber som jordbær plukker lenger. Nå har de mulighet til å ta alle jobber som er ledige og ikke minst det de faktisk er kvalifisert for. Jeg synes det er fryktelig vondt at folk skall si såpass rasisitiske og stygge ting om folk som faktisk gjør alle jobbene som norske folk er for late eller rett og slett bare ikke gidder å gjøre. Ta dere sammen vær så snill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er litt utenom det vanlige ond i dag... :ahappy:

Dem kommer opp om du ikke har skrubba dem skikkelig! Tro meg!

Jeg og samboern var på jordebærslang for snart ei uke siden.. Jeg koooosa meg m masse bær og melk.

På natta ble jeg litt kvalm. På morran var jeg helt ubrukelig,kasta opp bare rødt (trodde det var blod men var nok jordebæra). Var dårlig hele dagen. Nevnte dette på Pinschertreffet søndag, da nevnte Nina dette med polakkene som driter i jordebær-åkern.. Jeg hadde ikke vaska jordbæra. :ahappy::)

Hihihi, jeg måtte le når det ble snakket om dette i bilen på søndag :Laugh: Mulig det er jeg som har dårlig humor, men synet av et dritende menneske i jordbæråkeren skulle jeg gjerne sett!

Når det gjelder denne tråden, så er jeg veldig nysgjerrig på du egentlig har spist? Legg ut bilde uansett? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bcAmira og Dora01 : http://www.aftenposten.no/helse/article1854140.ece

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafje...kerud/1.2790979

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/1.2790307

DET er årsaken til jordbær-pratet. Men er enig - man behøver jo ikke å anta at alle bærplukkere nødvendigvis er polakker.

Så over til "matretten" her, da.. Hvis du ikke får gjort noe som helst med den i dag, så bør du legge den i fryseren (samt den andre du har kjøpt), til du har anledning til å ta en tur nedom en avisredaksjon.

HVIS det er noe annet enn kylling, så får du i alle fall dine "15 minutes of fame" i avisen!

Og, ikke minst, kanskje forhindrer at noen annen får dette og med større konsekvenser.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er helt enig. Man må tenke på at bare fordi de kommer fra polen driter de jo ikke akkurat i åkrene. Og det må også legges til at det er ikke så mange polakker som jobber som jordbær plukker lenger. Nå har de mulighet til å ta alle jobber som er ledige og ikke minst det de faktisk er kvalifisert for. Jeg synes det er fryktelig vondt at folk skall si såpass rasisitiske og stygge ting om folk som faktisk gjør alle jobbene som norske folk er for late eller rett og slett bare ikke gidder å gjøre. Ta dere sammen vær så snill!

Gevelten (han som har åkerne her) har 15 polakker hos seg hver sommer, de bor i stabburene.

Så ikke si de ikke flyr rundt i åkerne. I lier også er det mange polakker som plukker.

Har plukka jordbær selv jeg for å tjene penger.

Var det SÅ rasistisk og styggt det jeg skreiv?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gevelten (han som har åkerne her) har 15 polakker hos seg hver sommer, de bor i stabburene.

Så ikke si de ikke flyr rundt i åkerne. I lier også er det mange polakker som plukker.

Har plukka jordbær selv jeg for å tjene penger.

Var det SÅ rasistisk og styggt det jeg skreiv?!?

nei det er ikke det det er bare det at jeg gikk i klassen til en som var fra polen helt fra første til tiende klasse. Den gangen jeg gikk på skole var øst europeer ikke så vanlig som de er i dag i norge. Og den stakkars gutten ble mobbet hele tiden blant norske (ikke på skolen siden vi ikke gikk på norsk skole) og kalt j**** jordbær plukker det er jo bare det dere kan. Dra hjem!

Og det sitter ennå dypt selv om det er mange år siden nå. Og ja jeg blir såret for selv om jeg ikke er polsk så gjør det jo litt vondt. Og jeg klandrer selvfølgelig også alle fra østeropa som ikke klarer å oppføre seg som folk når de er i norge, Har hatt en del heftige diskusjoner med ungarske (lykkegjegere) . For jeg synes man burde rette opp det synet norge har på øst europa. For det er jo ikke akkuratt positivt desverre <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg det forsåvidt.

Jeg veit jeg tåler ganske mye selv så er vandt til å si akuratt det jeg mener og syns. Leste over i stad det jeg skreiv og skjønte ikke hva du gjorde så mye ut av. :P

Men nok om det, er ganske OT nå.. :P

Hvordan smakte rotta(jeg tror det er det) Inustaff? Litt mer salt enn til vanlig? :wacko:

Kommer bilde snart?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR har dere hørt at de DRITER i åkern?

De har gått ut å sagt det kan være tarmbakterier, men det er IKKE fordi dem driter der da. Det kommer av at de har for dårlig håndhygiene. (vasker seg ikke på hendene ETTER de har hvert på do).

Blir å dra det litt langt at de faktisk sitter å driter i åkeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vg har har mail også så du trenger ikke ringe! Sannsynligvis ringer de deg opp igjen når de kan få kloa i en slik sak! Legg kjøttet i fryseren så får de dokumentert hva slags kjøtt det er!

Så slipper andre å spise rottekjøtt senere :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR har dere hørt at de DRITER i åkern?

De har gått ut å sagt det kan være tarmbakterier, men det er IKKE fordi dem driter der da. Det kommer av at de har for dårlig håndhygiene. (vasker seg ikke på hendene ETTER de har hvert på do).

Blir å dra det litt langt at de faktisk sitter å driter i åkeren.

Tror jeg har hørt det på radio.. Nina sa det når vi satt i bilen hvertfall. Peers er vitne! Hehe :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR har dere hørt at de DRITER i åkern?

De har gått ut å sagt det kan være tarmbakterier, men det er IKKE fordi dem driter der da. Det kommer av at de har for dårlig håndhygiene. (vasker seg ikke på hendene ETTER de har hvert på do).

Blir å dra det litt langt at de faktisk sitter å driter i åkeren.

De driter tidvis i busker da. Der det mangler doer. Men nå reises det jo rundt for å sjekke at det er både do og vaskevann (og papirhandklær...) på jordbæråkerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...