Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjettingstrup i Rosa

Recommended Posts

Skrevet

Ser ut som jeg må gå til anskaffelse av kjettinglenke til Vida. Hu må visst ha det på seg på RIK prøver har jeg blitt fortalt (sjekket det opp med reglene nå, og der står det også).

Men. Jeg vil da ikke ha et alminnelig, kjedelig et til hu. Det skal jo ikke være til noen annen nytte enn å ha noe henge sporlina fast i. Så jeg vil ha et fancy et, som gjerne ser helt ubrukelig ut også. :) Bare det tåler å bli brukt i sporet en sjelden gang. Gjerne knasj rosa et. Så hvor finner jeg slikt i ca str 55 cm?

Guest Jonna
Skrevet
Ser ut som jeg må gå til anskaffelse av kjettinglenke til Vida. Hu må visst ha det på seg på RIK prøver har jeg blitt fortalt (sjekket det opp med reglene nå, og der står det også).

Men. Jeg vil da ikke ha et alminnelig, kjedelig et til hu. Det skal jo ikke være til noen annen nytte enn å ha noe henge sporlina fast i. Så jeg vil ha et fancy et, som gjerne ser helt ubrukelig ut også. :ahappy: Bare det tåler å bli brukt i sporet en sjelden gang. Gjerne knasj rosa et. Så hvor finner jeg slikt i ca str 55 cm?

Må dem det?? Er ikke bare i IPO delen dem må ha det? Trener med en som går RSP III og hun bruker nå spor sele :)

edit: skal sende en sms å høre

Skrevet
Må dem det?? Er ikke bare i IPO delen dem må ha det? Trener med en som går RSP III og hun bruker nå spor sele :)

Det står i generelle regler at de måtte ha det. Ikke alle dommere er like strenge på det, men det er jo litt kipt om vi treffer på en som er det, og ikke får avlagt prøva... Så da må jeg jo ha et slengende med i det minste.

Guest Jonna
Skrevet

Ingen bikkjer dauer av det liksom. :)

Fikk forresten svar:

Hvis det er IPO m/bite arbeid så stemmer det, men RSP og RRP må du bare har kjetting på lydigheten. Du kan bruke sele på spor.

Skrevet
Herre min hatt! Ingen bikkjer dauer av det liksom.

Fikk forresten svar:

Hvis det er IPO m/bite arbeid så stemmer det, men RSP og RRP må du bare har kjetting på lydigheten. Du kan bruke sele på spor.

Takker. SL dømmes jo etter IPO reglene, så da må jeg vel ha et til det? Men må vel ha på LPen. Så da trenger jeg et fancy, ubrukelig rosa et. :)

Guest lijenta
Skrevet

Har ikke sett noen rosa men vet at det finnes lakk på sprai boks. Og hvorfor ikke når du først skal ha et. :)

Skrevet

Har leitet på mange nettbutikker nå.

Dette var det beste jeg fant det var ikke rosa da men ubrukelig og rødt i 45-70cm

Klikk her for å se

Enda en rød en

Klikk her, du må rulle ned litt for å finne den

Det eneste rosa+strup jeg fant var utstillings bånd spør om det er tillatt å bruke :)

Klikk her om du vil se noe som du ikke trenger å se

Humoren min er dårlig nå men her er det altså endelig rosa strup

Klikk her vis du vil se noe som ikke har med saken å gjøre i det hele tatt, det står bare rosa strup i teksten vis du vil leite

Altså du må leite veldig lenge(lengre en hva jeg gjorde) om du skal finne et rosa halv strup hals bånd.

Skrevet

Rota rundt på noen amerikanske nettbutikker, og fant minst 10 forskjellige "strollers" for hund da, og enorme kleskolleksjoner. :Laugh:

Tru om jeg kan starte med dette båndet. :)

Skrevet

Om du går til Collarmania og ser på "chain style martingale" og "loop style martingale"? Er det noe sånt du er ute etter? Du kan velge hvilket som helst stoff/mønster du vil. :)

Jeg har selv et halsbånd fra Collarmania, og kvaliteten er god. Det holder en Amerikansk Bulldog i rullegardina-nede-jegvilspisedeg!-kattejakt, og det er er test det! :ahappy: Mitt halsbånd er riktignok ikke strup, men jeg kan gå god for produktene.

Send meg en pm om det blir aktuelt så skal jeg se om jeg ikke får ordnet litt rabatt til deg. :ahappy:

Edit:

Hva med noe sånt?

A42_PINK_RED_DOT.jpg

eller dette? :)

A199_PINK_DOT.jpg

Skrevet

Takker. Men det må være ren kjetting helt rundt visst.

Hunden dør sikkert ikke av det, med eier gjør det garantert :Laugh: Søte jenta mi med kjettingstrup!!

Skrevet

Enkleste er sikkert å spraylakkere en vanlig lenke med et eller annet, blir sikkert billigst også, så får du den så puse- eller sjokkrosa du bare vil ;p

Skrevet
Rota rundt på noen amerikanske nettbutikker, og fant minst 10 forskjellige "strollers" for hund da, og enorme kleskolleksjoner. :Laugh:

Tru om jeg kan starte med dette båndet. :ahappy:

Jeg syntes dette var kult da, ser for meg Vida i råååsa bling bling :ahappy::)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...