Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjettingstrup i Rosa

Recommended Posts

Skrevet

Ser ut som jeg må gå til anskaffelse av kjettinglenke til Vida. Hu må visst ha det på seg på RIK prøver har jeg blitt fortalt (sjekket det opp med reglene nå, og der står det også).

Men. Jeg vil da ikke ha et alminnelig, kjedelig et til hu. Det skal jo ikke være til noen annen nytte enn å ha noe henge sporlina fast i. Så jeg vil ha et fancy et, som gjerne ser helt ubrukelig ut også. :) Bare det tåler å bli brukt i sporet en sjelden gang. Gjerne knasj rosa et. Så hvor finner jeg slikt i ca str 55 cm?

Guest Jonna
Skrevet
Ser ut som jeg må gå til anskaffelse av kjettinglenke til Vida. Hu må visst ha det på seg på RIK prøver har jeg blitt fortalt (sjekket det opp med reglene nå, og der står det også).

Men. Jeg vil da ikke ha et alminnelig, kjedelig et til hu. Det skal jo ikke være til noen annen nytte enn å ha noe henge sporlina fast i. Så jeg vil ha et fancy et, som gjerne ser helt ubrukelig ut også. :ahappy: Bare det tåler å bli brukt i sporet en sjelden gang. Gjerne knasj rosa et. Så hvor finner jeg slikt i ca str 55 cm?

Må dem det?? Er ikke bare i IPO delen dem må ha det? Trener med en som går RSP III og hun bruker nå spor sele :)

edit: skal sende en sms å høre

Skrevet
Må dem det?? Er ikke bare i IPO delen dem må ha det? Trener med en som går RSP III og hun bruker nå spor sele :)

Det står i generelle regler at de måtte ha det. Ikke alle dommere er like strenge på det, men det er jo litt kipt om vi treffer på en som er det, og ikke får avlagt prøva... Så da må jeg jo ha et slengende med i det minste.

Guest Jonna
Skrevet

Ingen bikkjer dauer av det liksom. :)

Fikk forresten svar:

Hvis det er IPO m/bite arbeid så stemmer det, men RSP og RRP må du bare har kjetting på lydigheten. Du kan bruke sele på spor.

Skrevet
Herre min hatt! Ingen bikkjer dauer av det liksom.

Fikk forresten svar:

Hvis det er IPO m/bite arbeid så stemmer det, men RSP og RRP må du bare har kjetting på lydigheten. Du kan bruke sele på spor.

Takker. SL dømmes jo etter IPO reglene, så da må jeg vel ha et til det? Men må vel ha på LPen. Så da trenger jeg et fancy, ubrukelig rosa et. :)

Guest lijenta
Skrevet

Har ikke sett noen rosa men vet at det finnes lakk på sprai boks. Og hvorfor ikke når du først skal ha et. :)

Skrevet

Har leitet på mange nettbutikker nå.

Dette var det beste jeg fant det var ikke rosa da men ubrukelig og rødt i 45-70cm

Klikk her for å se

Enda en rød en

Klikk her, du må rulle ned litt for å finne den

Det eneste rosa+strup jeg fant var utstillings bånd spør om det er tillatt å bruke :)

Klikk her om du vil se noe som du ikke trenger å se

Humoren min er dårlig nå men her er det altså endelig rosa strup

Klikk her vis du vil se noe som ikke har med saken å gjøre i det hele tatt, det står bare rosa strup i teksten vis du vil leite

Altså du må leite veldig lenge(lengre en hva jeg gjorde) om du skal finne et rosa halv strup hals bånd.

Skrevet

Rota rundt på noen amerikanske nettbutikker, og fant minst 10 forskjellige "strollers" for hund da, og enorme kleskolleksjoner. :Laugh:

Tru om jeg kan starte med dette båndet. :)

Skrevet

Om du går til Collarmania og ser på "chain style martingale" og "loop style martingale"? Er det noe sånt du er ute etter? Du kan velge hvilket som helst stoff/mønster du vil. :)

Jeg har selv et halsbånd fra Collarmania, og kvaliteten er god. Det holder en Amerikansk Bulldog i rullegardina-nede-jegvilspisedeg!-kattejakt, og det er er test det! :ahappy: Mitt halsbånd er riktignok ikke strup, men jeg kan gå god for produktene.

Send meg en pm om det blir aktuelt så skal jeg se om jeg ikke får ordnet litt rabatt til deg. :ahappy:

Edit:

Hva med noe sånt?

A42_PINK_RED_DOT.jpg

eller dette? :)

A199_PINK_DOT.jpg

Skrevet

Takker. Men det må være ren kjetting helt rundt visst.

Hunden dør sikkert ikke av det, med eier gjør det garantert :Laugh: Søte jenta mi med kjettingstrup!!

Skrevet

Enkleste er sikkert å spraylakkere en vanlig lenke med et eller annet, blir sikkert billigst også, så får du den så puse- eller sjokkrosa du bare vil ;p

Skrevet
Rota rundt på noen amerikanske nettbutikker, og fant minst 10 forskjellige "strollers" for hund da, og enorme kleskolleksjoner. :Laugh:

Tru om jeg kan starte med dette båndet. :ahappy:

Jeg syntes dette var kult da, ser for meg Vida i råååsa bling bling :ahappy::)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...