Gå til innhold
Hundesonen.no

Fiskeolje i maten

AllStar

Recommended Posts

Var hos dyrlegen med alle 3 hundene i dag.. De fikk vaksine mot kennelhoste..

Litt lenge siden sist :whistle:

Alt gikk fint, helt til vi skulle ta Jämthunden..

Dyrlegen sa vi burde ha fiskeolje i maten, siden han har litt dårlig pels..

Den stinker sikkelig og er litt "rufsete"...

Så da bare lurte jeg, går det ann å bruke tran?

Eller må man ha en spesiel olje for hunder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke dem skal ha tran, men det finnes jo mangen fiskeoljer beregnet på dyr i dyrebutikker.

men du skriver at hunden stinker skikkelig og er litt rufsetet, hva med å gi den et bad og se om det hjelper? fiskeoljen fjerne ikke lukt i fra hundens pels, lukter den mye så er det kanskje skitten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bada han 100000 ganger, og lukta blir ikke borte.. Siden det er en Jämthund, så "produserer" den sin egen lukt eller noe sånt har jeg hørt.. Noe talg greier eller noe sånt.. Veit ikke om dette er 100% sikkert men..

Han er ikke skitten! Han blir bada ganske ofte...

Det med at han har rufsete pels, kommer av at han røter veldig mye...

Så det går ikke ann å bruke tran på hunden ?

Har det no bivirkninger?

Man må ha en som er lagd for hunder ?

Vil liksom ikke gi han noe som ikke er bra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å ha lest at Tran er farlig for hunder fordi det inneholder noe de ikke skal ha.

Jeg er veldig fornøyd med olje fra Omeganor - ikke er den dyr heller.

Kan bestilles på nettet og kommer fort hjem i postkassa.

Jeg ville brukt noe for hunder, slik at jeg vet at det ikke er noe farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig tran kan gi lever skade på hund pga for mye vitamin D leste jeg en plass

Det stemmer nok ja... Iallefall delen med for mye vitamin D.

Jeg abonnerer på olje fra www.omeganor.no, veldig fornøyd. Kommer i postkassa annenhver måned. (så glemmer jeg ikke å kjøpe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

jeg har hørt at man ikke skal bruke tran fordi det er feil ballanse av omega 3 og 6 fettsyrer.. de skal ha ett annet forhold enn mennesker tror jeg..

så hadde nok godt for "voffvoftran" :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...