Gå til innhold
Hundesonen.no

Nettdating


Guest Gråtass

Recommended Posts

Guest Gråtass

Hva sier dere til nettdating. Tenker på f.eks møteplassen på finn.no. Er det seriøse folk som er der på jakt etter den "rette" eller er det bare fleip og vas? Noen som har ikke nødvendigvis personlige eller veldig alvorlige hensikter, men rett og slett erfaringer.

(Det jeg egentlig spør om er : finns det skikkelige mannfolk sånne steder eller er det bare lykkejegere)

BM: Venter spent på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg flyttet til Stavanger for tre år siden og satt derfor mye på nettet for å bli kjent med byen. (aldri vært der før). da kom jeg i snakk med mange, både gutter og jenter. Og den ene ble jeg ekstra god kjent med, og vi har snart vært kjærester i 3 år og samboere i over 2. Så det kan fungere. ^_^ En annen jeg kjenner gjorde det samme som meg når hun flyttet til Tromsø, og hun er nå lykkelig gift og har to unger med mannen fra internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min fant kjæreste på nettet, og nå har de hatt en gård sammen i 2 - 3 år :)

Tror du kan føle deg trygg hvis du har visse forholdsregler når du chatter. Sier magefølelsen at dette er en person du ikke bør fortsette å prate med, så gjør du ikke det. Tror du merker ganske fort hvem som ikke er seriøse(sexprat, personlige spm ol)..

Veldig OT, men litt morsomt at vi tre første som har svart, alle har Tibbe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd nettdating siden jeg bare er 16 år liksom :)

Men har hørt mange forskjellige opplevelser av det..

Noen finner kjærligheten, mens andre ikke..

Ei venninne av meg prøvde det, hun er like gammal som meg, og hun kom i kontakt med en mann i 20 åra..

Heldigvis fikk vi banka litt vett inn i skallen på a, at hun ikke måtte møte han.. Han kunne jo vært voldtekts mann... :shocked: (hehe, kan hende man overdriver litt når man sier voldtekstmann, men man veit jo aldri)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Det jeg egentlig spør om er : finns det skikkelige mannfolk sånne steder eller er det bare lykkejegere)

BM: Venter spent på svar

Det finnes både seriøse, useriøse, psykopater, lystløgnere, trivelige, ærlige, tøffelhelter, mannsjåvinister, voldsforbrytere og svigermors drøm på nett på samme måte som de finnes på utesteder, på arbeidsplasser, i idrettsmiljø - og i hundemiljøene :)

Etter flere år i utlendighet brukte jeg nettet for å utvide omgangskretsen min igjen når jeg kom hjem. Har fått både venninner og kompiser og også endel bortkastede lunsjer og møter som det eneste positive med var vinen. Blandede erfaringer mao.

Men - den 25 august gifter jeg meg faktisk med en jeg møtte via nett, så det finnes skikkelige mannfolk på sånne steder også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg har ikke prøvd nettdating siden jeg bare er 16 år liksom :whistle:

Men har hørt mange forskjellige opplevelser av det..

Noen finner kjærligheten, mens andre ikke..

Ei venninne av meg prøvde det, hun er like gammal som meg, og hun kom i kontakt med en mann i 20 åra..

Heldigvis fikk vi banka litt vett inn i skallen på a, at hun ikke måtte møte han.. Han kunne jo vært voldtekts mann... :shocked: (hehe, kan hende man overdriver litt når man sier voldtekstmann, men man veit jo aldri)

Om hu er 16 så er jo ikke en mann i 20-åra no ille?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Kommer vel an på hvor i 20-åra han er også da..

Syns ikke det er no problem om han er rundt 23-25 jeg..

Jeg skal ikke si noe mer jeg, tror jeg.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er STOR forskjell om hun er 16 og han er 20, enn hvis hun hadde vært 18 og han 25...

Akkurat det er jeg ikke helt enig i... Jeg har en kompis på 25 som har en kjæreste på 17, og det er ekkelt. Mulig jeg synes det er fordi denne aktuelle 17-åringen er veldig umoden, men jeg synes det blir litt drøyt.

16 og 20 synes jeg ikke er så altfor galt. Generelt synes jeg forskjellene blir mindre viktig når begge er over 18-20 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er tallet i seg selv som gjør at et forhold mellom to med stor aldersfoskjell, høres feil ut. Det er heller det at en 16 - åring er i en helt annen "verden" og tenker helt annerledes enn det en 23 åring f.eks ville gjort. Det kan være vanskelig å forestille seg at et forhold vil funke når de lever i så ulike "verdener" og har så ulike liv. Men så klart, det finnes alltid noen som er mer eller mindre modne enn andre på sin alder, og da vil det kunne funke. Det har jeg selv et eksempel på. En venninne av meg, har nå vært sammen med typen sin i over 5 år, og de har en aldersforskjell på 6 år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Da forstår jeg det slik at du selv ikke er særlig eldre enn 16. :whistle:

15...

Men altså, jeg tror ikke jeg ville vært sammen med noen som har vært 23 år.. Men syns ikke det er ille med sånne aldersforskjeller så lenge det er ekte kjærlighet i lufta liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldersforskjeller har ikke så mye å si når man blir litt eldre... Men som Karina&Chica sa så er en 16 åring og en 20+ på forskjellige stadier i livet... Og da blir forskjellen ganske stor! Jeg hadde ihvertfall begynt å lure på hva slags fyr han hadde vært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det sikkert er veldig stas å være sammen med en eldre gutt når man er 16. Men gutter som er 23 som er sammen med en 15 er det som regel noe galt med. Det må da være en grunn til at han ikke klarer å finne seg noen på sin egen alder. Når man er 23 så gammel at man kan ha fullført en høgskoleutdanning, mens en på 16 akkuratt er ferdig på ungsomsskolen... En 23 åring som er sammen med en 16 åring driver vel mest sannsynlig bare dank like vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Skjønner at det sikkert er veldig stas å være sammen med en eldre gutt når man er 16. Men gutter som er 23 som er sammen med en 15 er det som regel noe galt med. Det må da være en grunn til at han ikke klarer å finne seg noen på sin egen alder. Når man er 23 så gammel at man kan ha fullført en høgskoleutdanning, mens en på 16 akkuratt er ferdig på ungsomsskolen... En 23 åring som er sammen med en 16 åring driver vel mest sannsynlig bare dank like vel..

Tror ikke det er derfor man blir sammen med eldre.. Fordi det er stas liksom... Da blir jo iallefall alt på helt feil grunnlag. Veninna mi som ble 16 i år er sammen med en på 23, og jeg ser ikke noe problem i det jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte at alder har noe med saken og gjøre??

Det kommer vel heller ann på hvor gammel man er "i hodet"..

Da jeg var 14 var jeg sammen med en på 19 og det varte til jeg ble 17.Vi bodde tilogmed sammen. :shocked::P

Nei, man får kose seg med den man vil(så lenge man følger loven seff.. :P ) , så lenge det klaffer mentalt er det ingen problemer. :P

EDIT: Litt på topic også.. ehe..

Nettdating er nok på samme måte som vanlig dating. det finnes rasshøl begge steder. Av begge kjønn..

MEN, jeg har en feeeling av at det kanskje er litt mer mannfolk som er ute etter elskerinner på nett?Og da gjerne dekker det under av at de egentlig vil ha ett fast fohold.

Jeg vet ikke, har ikke truffet noen jeg har snakket med på nett siden jeg var 14. (ikke han jeg flytta inn med) vet bare at siste gangen jeg møtte noen fra nett gikk det nesten veldig veldig galt.

Har man med seg hodet og bruker sunn fornuft så går det vel stort sett bra. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg kan ikke fatte at alder har noe med saken og gjøre??

Det kommer vel heller ann på hvor gammel man er "i hodet"..

Da jeg var 14 var jeg sammen med en på 19 og det varte til jeg ble 17.Vi bodde tilogmed sammen. :shocked::P

Nei, man får kose seg med den man vil(så lenge man følger loven seff.. :P ) , så lenge det klaffer mentalt er det ingen problemer. :whistle:

Amen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...