Gå til innhold
Hundesonen.no

hva synes dere er det passende for meg å få meg en hund til?


dorab01

Recommended Posts

Ja jeg er kjempe i tvil. harfått tilbud om å kjøpe en nå 6 måneder gammel hannhund. Han skulle egentlig til israel men dro ikke da eiern ikke ville ha 3 hunder av samme blod (tok begge søstrene hans) ble han igjen. Dette er en hund som virker helt nydelig. Oppdretteren ville gjerne beholde ham selv men siden hun har broren hans som avlshund så igjen dumt med to hannhunder av samme blod. Denne hunden ser ut til å bli eb av de peneste hann hundene som norge hadde hatt (om jeg da kjøper han). Og om alt stemmer kunne jeg ha brukt den som avls hanne. Men vi har ennå ikke flyttet bor i en liten leilighet på 67 kvm. Vi er tre personer to voksne og ett barn. samt to eller 4 stykker på+ fire bein. Pluss at vi nå har 4 valper (men de drar jo første august). jeg har veldig lyst på denne hunden men...

Og så har vi jo det med økonomi har nettop mistet jobben min (men jeg finner sikkert kjapt noe). Så den er jo ikke halt på topp. Men denne hannhunden er da like billig som om jeg skulle kjøpt en valp her i norge. Så den er jo egentlig kjempe billig med tanke på at du alerede kan se at han blir veldig fin. Både farge messig tennene er jo skiftet alerede og alt. Men huf og huf trenger litt hjelp her nå...

Skall jeg eller skall jeg ikke??

Ps. Glemte å skrive at vi egentlig kun har lov å ha en hund i leiligheten. Men siden dette er ett utleiekompleks har vi jo ikke en eier som ser det. Og de plager jo ingen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om hundene ikke plager noen er det alltids noen som irriterer seg og kan finne på og klage til huseier. Da risikerer du å må velge ut en av hundene som skal få bli mens du må kvitte deg med de andre - alternativt flytte til en ny leilighet.

Ja men siden det er flere hunder her som bor rundt omkring og vi holder jo på å "flytte" det vil si holder på å finne oss en gård vi kan kjøpe. Og vi har bodd her i 2 år med fire hunder uten at noen har klagd så tviler jeg på at de klager om en til kommer og vi blir fire igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men siden det er flere hunder her som bor rundt omkring og vi holder jo på å "flytte" det vil si holder på å finne oss en gård vi kan kjøpe. Og vi har bodd her i 2 år med fire hunder uten at noen har klagd så tviler jeg på at de klager om en til kommer og vi blir fire igjen?

Jeg forstår ikke helt problemet, jeg. Du er jo allerede innstilt på å bryte reglementet for antall hunder (har igrunnen gjort det hele tiden), har ingen spørsmål vedrørende det å mestre å stimulere fire hunder nok, eller andre praktiske spørsmål. Den økonomiske side kan jo ingen av oss gjøre noe med, så igjen, jeg forstår ikke helt hva du lurer på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...