Gå til innhold
Hundesonen.no

Røyting

Recommended Posts

Vet ikke om dette emnet er tatt opp før her.

Men noen tips for hund som røyter hele året?

Kost tilskudd eller noe? Mener jeg hørte D-vitamin kan hjelpe?

Hunden fôres på fôr kjøpt av dyrlegen.

Er det enkelte raser som er fæle med å røyte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fòr å anbefale? Og hvor man får kjøpt det?

Vi har prøvd forskjellige typer hos dyrlegen. Hunden er frisk, og trives og er glad. Kanskje blodprøve kan hjelpe, at han har noe vitamin mangel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke typer har du prøvd da?

Det er vanskelig å anbefale fôr egentlig, man må egentlig bare prøve seg fram og finne et som hunden fungerer på. Kanskje den fungerer bedre på et fôr med lam og ris enn et vanlig fôr av samme merke?

Royal Canin, Hills og Eukanuba er vel de som som oftest blir solgt på dyreklinikker, men det kan være vel verdt å prøve ProPlan, Sportmans pride, Precept, Vom&hundemat, Norwegian Polar, Olivers, Lone Star etc... Noen fôr blir levert ut (Olivers f.eks., se Olivers.no), andre har spesielle leverandører (Norwegian Polar og Vom&hundemat, det er bare å søke opp hjemmesidene for å finne ut hvor man kan få kjøpt det), mens resten blir solgt rundt omkring i diverse dyrebutikker. Sportsbutikken XXL selger ProPlan og Hills.

Det er mulig han er allergisk mot noe (men da hadde du antageligvis merket en del kløing, ikke bare røyting), og det er meget mulig at du bare ikke har funnet et fôr som hunden fungerer helt godt på. Vi har prøvd seks fôrtyper, bare to av dem fungerer hunden min godt på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hunden min røyter bare noen ganger i året, og da bruker jeg å ha i litt hvetekimsolje i foret hennes, syns det hjelper, men du kan også bruke vanlig olje:) Bruker selv labb ( felleskjøpet) og er veldig fornøyd med det. Hunden liker det veldig godt:) (du får vel kjøpt hvetekimsolje både på dyrebutikker, men også på helsekost og apotek, trur jeg) :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...