Gå til innhold
Hundesonen.no

Luka


KatrineB

Recommended Posts

Luka er en hund på 3 år.

Veldig sosial og glad hund, litt sky for fremmede mennesker. Har veldig fint språk, og fin med andre hunder.

Vet det er schafer i ham, men ble fotalt at han var blandet med husky. Men så er det flere og flere som sier det er elghund i ham. Noen som kanskje klarer å se hva blanding han er?

Han er mest en tur-kamerat, og skal trenes opp til kløv, da han liker å bli brukt.

Har åpnet øynene for blant annet agility, derfor har jeg meldt meg inn i dette forumet, for å lære.

n657451404_247170_6598.jpg

n657451404_247254_6464.jpg

n657451404_247171_7622.jpg

i261868298_29212_5.jpg

n657451404_247323_9224.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luuuuka:D Så flott han har blitt:D (Luka og Puma bodde sammen en periode for et par år siden). Jeg vil tippe på elghund/schæfer/bc eller buhund/bc/elghund eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar alle sammen ;) Og så fine tilbake medinger om Luka-gutt :)

Så da er det ingen husky i ham altså? hehe.

Hmm..Buhund, hvordan er de i lynnet i forhold til eghund?

Og hallo Aya :) Ja Luka har lagt seg ut litt, vokst seg penere :D

Stakkar Puma. Luka var jo så sjalu på ham pga Marco, så Puma fikk jo litt juling av ham :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor høy er han? :poke: Ser ut til at det kan være spisshund i han hvertfall.

Buhunden vs elghunden gemyttmessig...jeg vil tro buhunden er noe mindre skarp enn elghunden, selv om den heller ikke er spesiellt skarp(?). Begge rasene er selvstendige og bærer preg av å være, og å ha vært jakthunder. Buhunden er veldig snill, og liker å være med der det skjer. Både elghund og buhund har mye lyd, som en del av de andre spisshundene.

Luka var hvertfall ekstremt nydelig! En av de peneste blandingene jeg har sett :):hyper: (og det sier jeg ikke bare fordi det muligens er buhund i ham altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Åååå tuuuuusen takk, det var veldig fint sagt =)

Så gøy å høre fine ting om hunden sin! Hvor høy vet jeg ikke, men han rekker over knærne mine hvertfall :ahappy: Har ikke målebånd.

Jeg har tatt noen nye bilder av ham:

n657451404_300322_7065.jpg

n657451404_300332_6157.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definitivt Schæfer ja! Men jeg ville kanskje tippet BC og elgund også. Minner meg mye om BC/elghund blandingen vi hadde for noen år siden. Bortsett fra at hun ikke hadde fargene til din da... Også har din definitift ørene til Schæferen! :ahappy:

Veldig flott hund da! (glømte å skrive det i stad...) Sikkert morsom å trene med. Han ser veldig våken ut på bildene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...