Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjerning av uønsket hårvekst

JailyTina

Recommended Posts

Skrevet

Fjerner du hår på legger o.l.? Hva bruker du i såfall av hårfjerningsremedier? Jeg har brukt høvel i alle år, men er litt lite oppmerksom noen ganger og har dermed fått ørtenhundre små arr etter alle kuttene... :rolleyes: Har prøvd å vokse, men håra vokser tilsynelatende fortere ut igjen. Prøvde også hårfjerningskrem, men det fjernet ikke et eneste hår.. :icon_confused: Hva har dere andre her inne best erfaring med i hårfjerningsavdelingen?

Skrevet

Epilator er en kjekk ting. Gjør vondt i begynnelsen, men det er en vanesak. Maskinen fjerner hårene ved roten, mange små pinsetter som napper. Hårene blir borte lenge og er myke når de vokser ut igjen. Kan brukes på alle hudområder..

Skrevet
Epilator er en kjekk ting. Gjør vondt i begynnelsen, men det er en vanesak. Maskinen fjerner hårene ved roten, mange små pinsetter som napper. Hårene blir borte lenge og er myke når de vokser ut igjen. Kan brukes på alle hudområder..

Epilator? Har jeg ikke hørt om før.. :icon_confused: Hvor får jeg kjøpt det? Elkjøp e.l.? Og hvor mye sånn ca koster det?

Skrevet

Det hørtes vondt ut :closedeyes: Jeg bruker høvel, og synes det funker helt greit. Tar ikke så lang tid hvis man bare gjør det under den daglige dusjen. Da er porene mer åpne også,så man får kuttet håret bedre.

Skrevet
Så kanskje jeg beholder litt av huden på beina arr-fri ... :rolleyes:

Det toget har gått for meg.. Fotball-legger, masse skrubbsår arr osv.. Så bruker høvel. Noen av arra må jeg hoppe over med høvel og nappe m pinsett etterpå om jeg skal være nøye.. :icon_confused: hehe..

Skrevet

Bruker epilator jeg også, og det gjør vondt! Regner med at det blir bedre etterhvert, får prøve det litt lengre.

Skrevet

Jeg bruker barbermaskin som man kna bruke i dusjen, bruker den hver dag så jeg får bort de små stumpene som vokser ut.

Jeg har panikk for barberhøvel, tro det eller ei, jeg blir helt kvalm av tanken på å skjere meg selv... :icon_confused::shocked:

Skrevet
Jeg bruker barbermaskin som man kna bruke i dusjen, bruker den hver dag så jeg får bort de små stumpene som vokser ut.

Jeg har panikk for barberhøvel, tro det eller ei, jeg blir helt kvalm av tanken på å skjere meg selv... :icon_confused::shocked:

Den barbermaskinen du bruker, fjerner den alt? Det blir ikke igjen korte stubber?

Isofal, hvilken bruker du?

Selv bruker jeg høvel, prøvd hårfjerningskremer og de har hvert supre de, men noen få hår blir igjen. Og barbermaskinen jeg bruker etterlater korte stubber.

Skrevet

Dere som bruker epilator, får dere noen gang problemer med ingrodde hår etterpå? Altså hår som ikke klarer å trenge helt gjennom huden? (Hvis dere har hatt problemet, så skjønner dere hva jeg mener...)

Skrevet
Dere som bruker epilator, får dere noen gang problemer med ingrodde hår etterpå? Altså hår som ikke klarer å trenge helt gjennom huden? (Hvis dere har hatt problemet, så skjønner dere hva jeg mener...)

Jepp! Vil ikke si at det er et stort problem, men ja jeg har det litt sånn innimellom.. Noen råd på hvordan bli kvitt det? Sånn utenom å slutte med epilatoren da :icon_confused:

Skrevet

Det er jo litt gøy å pelle på sånt da :icon_confused:

Men for å unngå noe av det så er det visst anbefalt å bruke skrubb eller peeling for å få av det øverste av huden. Aner ikke om det hjelper..

Skrevet

Uff, ja nå er det på tide å stå på "hodet" i dusjen og barbere leggene igjen... Vinter er fint sånn sett, men jeg ser jo ut som en mann på leggene. Her er det høvel det går i.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...