Gå til innhold
Hundesonen.no

Han vil ikke på do


Turnip

Recommended Posts

Begynner å bli litt bekymret nå, i natt så vekte Mike meg kl 03:00 og peip mye, vi gikk da rett ut og han tisset masse før det kom ganske rennende avføring. Men i dag har han ikke gjort nr 2. Vi har vært masse ute, han har fått målitdene sine som vanlig, men må ikke på do. Han prøver ikke heller, akkurat som han har glemt det. Han har jo spist endel i dag, så må jo opp og ut. Redd han kan få forstoppelse, men tar kanskje litt lengre tid enn et døgn? Noen erfaringer? Han virker helt ok i formen, glad for å gå på tur, sover mye inne og sipper litt (den er pga tispa vi passet en ukes tid dro i sta)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. han gjorde nok det, men han har jo fått 3 måltider i dag, og har spist de, og han pleier alltid å bomelibome på turen vi går 1 time etter måltid. Uff... alltid ett eller annet, gjør han det ikke i morgen heller, så tar jeg en tur til vetten med han!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei... han prøver ikke engang, han ville heller ikke på morgenturen, men det gjør han stort sett aldri, men han ville heller ikke tisse, og det pleier å være det minste problemet, så bestiller time til veterinæren i dag tror jeg. Tar ingen sjanser med han nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg ville sett det ab litt, jeg. Eventuellt ringt til veterinæren for et godt råd. Det er helt normalt at det tar litt tid å fylle opp tarmen etter en "utblåsning". På den andre siden kan jo løs mage tyde på at det egentlig er en forstoppelse, men da ville han ikke hatt avføring i dagene før den løse magen heller, ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, bestilte time likevel jeg... uansett så skal han ha vaksine, så da kan de sjekke magen hans i tilegg hvis han ikke har hatt noe avføring i dag. Han ville heller ikke tisse på morgenturen, syns det var ekkelt å dra fra når jeg måtte på jobb da... Håper han egentlig tisser inne hvis han plutselig må da :wub:

Men var endel opplevelser for han i går som kan ha gjort at han ikke går på do, han så og hørte en hund som ble banket opp av eieren, dette reagerte han (og jeg) veldig sterkt på. 3 minutter senere kommer den 2 løse hunder bort til han og snuser han i rompa og tissefanten og såret hans, og han står ganske bekymret og ikke vet hva han skal gjøre, prøver å få bort de løshundene, men de var helt sykt intense, til slutt kommer eieren, men tok litt tid før hun fikk tak i begge hundene. Båndtvang hallo!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på hvem du og hunden din er og hva dere har vært igjennom! (Begynner å bli gammal, vet du.) Skjønner godt at du er redd, jeg. Bedre å ta en tur for mye til vetten, enn en for lite! Det er nok ingentng, men likevel. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ikke noe problem, prøver bare å holde han frisk nå fremover :wub:

men mulig han ble redd hendelsen i går, han ble helt fortvilet da eieren på den hunden vi møtte i går tok hunden sin så ille (har aldri sett maken noen gang) og han var litt skeptisk resten av dagen, så mulig det var det også, men drar til vetten uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror nok ikke hunden din reagerte på det han så like mye som deg, dessuten er ikke korttidsminnet til hunder mye å skryte av. når mine hunder er dårlige i magen så faster jeg de en dag, den påfølgende dagen får de fiskeboller og ris. i dagene som kommer integrerer jeg foret inn i små doser. dette har alltid fungert godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, han gikk på do kl 15:30 dagen etter han ikke hadde vært på do, så det kom ganske masse. Dro til vetten likevel pga måtte sjekke om slimhinnene hans var på bedringens vei og måle blodverdiene. Så han er på god vei til å bli helt fin igjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet hvor vondt det er å leve i usikkerhet om hvorvidt hunden har det bra eller ikke. det er så vanskelig når veterinærene ikke vet om tilstanden til ross er kronisk eller ikke. det er vondt å se et så stolt og vakkert dyr bli sjanglete og usikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betill en MR av hodet til hunden din. Det koster noen kroner, men så får du svar om det kan være noe mer der eller ikke. Aner ikke om det gjøres på din klinikk, men Jeløya har det i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...