Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn er vanskelig...

Peers

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er litt tidlig ute nå, men klarer rett og slett ikke å vente. Det blir valp på meg etter sommeren, og jeg sitter allerede og tenker på navn :P Det er ikke helt bestemt når det blir valp, men det blir en gang mellom sensommeren/høsten og nyåret. Kommer an på hvilket kull det blir...

Det blir en pinschertispe, om det blir rød eller black/tan får vi se. Det blir høyst sannsynlig tispe, fordi det allerede kommer til å være en tispe og en hannhund (begge springere på 5 år) i husstanden når det er aktuelt med valp, og jeg tror det blir lettere å ha tispe/tispe/hannhund fremfor tispe/hannhund/hannhund. Har foreløpig disse alternativene, men er åpen for forslag fra andre også:

Thema/Tema

Twila

Vega

Faiga

Terra

Praxis

Edda

Ebba

Thyra

Tindra

Hvilket navn liker dere best av disse? Jeg klarer ikke å bestemme meg...

Og som sagt, dere kan komme med andre forslag dersom dere har noen.

Håper virkelig på hjelp her :P

Skrevet
Er i litt samme situasjon, pass deg så jeg ikke stjeler navnene hehe

Likte Tema og Vega jeg :P

Bare å stjele, bare ikke akkurat det jeg til slutt velger <_< (:P)

Er for øyeblikket mest "gira" på Tema, Vega, Twila og Faiga selv, men resten av listen min er veldig sterke konkurrenter de og. Navn er vanskelig...

Skrevet

Er så glad i navnet Tindra. Det betyr "stjerne-blinking" på svensk . (Twinkling star)

En an mine tidligere valpekjøpere kalte valpen for det, da moren het "Indra" på stamtavlen. En herlig voff (som bor i Sverige, ja...)

Skrevet

Takk for alle svar! Ser ut til at Vega og Thyra har fått flest "stemmer"fra dere her inne hittil, men har enda ikke klart å bestemme meg.

Men listen er i hvert fall kortet ned til Vega, Thyra, Tindra, Thema, Twila og Faiga :wub:

Hvorfor er sånt så vanskelig? <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...