Gå til innhold
Hundesonen.no

Sydenferie


Wanderlust

Recommended Posts

Hvilket sted vil du anbefale?

Jeg vil at det skal være fine strender, litt billig, trenger ikke være et skikkelig ungdomssted, så kan godt være familievennlig.

Fortell :P

Jeg har kun hvert på Lanzarote og Alanya, og tyrkia skal jeg ikke tilbake til nå (ikke at jeg ikke likte meg der, for det gjorde jeg, men av andre grunner )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Gran Canaria. Der er været utrolig stabilt, med deilig varme. Fine strender! Spesielt billig er det vel ikke, men det er heller ikke av de dyreste reisemålene. Liker forresten kanariøyene generelt veldig godt. Har vært på Lanzarote, Tenerife og Fuerteventura i tillegg til Gran Canaria. Likte alle veldig godt, med unntak av svart sand på Tenerife og nudiststrender på Fuerteventura. Om tre uker skal jeg til Portugal, det gleder jeg meg til! Det er alltid spennende å reise til nye steder. Jeg liker Tyrkia forresten, men hvis du ikke vil reise dit er jo det greit. Finnes jo utrolig mange andre fine reisemål. Mamma og pappa var på Mallorca for en stund siden, og der var det visst kjempefint. By the way; Ilicha(husker ikke hvordan det skrives) i Tyrkia er nydelig! Fantastisk sandstrand med varme kilder i vannet. Disse gjør at temperaturen i vannet er akkurat passe. Og! Ingen moské i byen! Det er kanskje det beste med hele stedet; at man slipper å bli vekket klokken fem om morgenen. :P Vi bodde ikke akkurat der da vi var i Tyrkia, men vi tilbrakte mye tid der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har bare vært i tyrkia da. -Alanya-

Vi var på kleopatra stranda.. Den var nydelig.. Det deilige vannet:P

var jo utrolig billig der.

Spør hvis det er noe du vil vite.

Syntes det var veldig fint der da..

Vi skal kanskj ete bulgaria i år..

Har hørt det er så fint der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stort sett sluttet å dra på pakketur, men reiser heller med rutefly (billig med Sterling og Norwegian). I fjor var vi på Kreta, her:

http://www.albatross-crete.com/amoudara.html

For et par år siden var vi i Kroatia, her:

http://www.croatiaholidayapartments.com/ro...ation-h917.html

Billige steder, begge deler.

Vi har alltid kost oss veldig der vi har bodd, men syns det er gøy å prøve litt nye steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i "Syden" to ganger, den første gangen dro vi til Rethymnon på Kreta. Veldig hyggelig by og sånn, men jeg er ikke akkurat typen til å ligge på ei strand og bli soltørka tomat i to uker, så jeg likte den andre turen bedre. Da dro vi til en liten by ca fem mil nord for Barcelona. Den første uka var vi i ro i den byen, bare tok en dagstur inn til Barcelona, men så leide vi oss bil og kjørte nordover ei uke. Veldig, veldig fint! Utrolig gøy å kjøre rundt der, og vi tok oss god tid og dumpet borti masse herlige steder, bl.a. en bondegård rett ved grensa til Andorra hvor vi fikk bo kjempeflott til en billig penge. Vi var også såvidt innom Frankrike, før vi kjørte sørover igjen og bodde i Barcelona et par dager og så oss om der. All overnatting og sånn tok vi på sparket, bortsett fra den uka i den lille byen samt de to nettene i Barcelona - de hadde vi bestilt på forhånd. Den typen ferie anbefales om du er interessert i litt andre ting enn bare å ligge på stranda og feste med fulle femtiårige svensker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var delvis derfor vi sluttet å dra på pakketurer, også. ikke gøy med voksne folk som drikker fra flyet letter på Gardermoen til de kommer hjem. Gjerne med ungene sine rundt omkring på "frifot" i flyet. Ved å snekre turen selv, kommer du unna de typiske "pakketur" stedene, men det går fint an å reise til populærer turistmål likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sousse i Tunisia. Virkelig å anbefale. :P Flotte forhold, god mat, ikke så dyrt, og ikke noe utpreget fyllested.

Ellers har jeg en stor svakhet for Budapest da. Selv om ikke det er en tradisjonell "sydenferie".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk, og bare sleng på med flere steder :P

jeg har bare vært i tyrkia da. -Alanya-

Vi var på kleopatra stranda.. Den var nydelig.. Det deilige vannet:P

var jo utrolig billig der.

Spør hvis det er noe du vil vite.

Syntes det var veldig fint der da..

Vi skal kanskj ete bulgaria i år..

Har hørt det er så fint der:)

Om du leser første innlegg så skriver jeg at jeg har hvert på Alanya :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Monica, du må dra til Hellas.. Jeg har vært på Corfu og Rhodos- sistnevnte var helt ùberfantastisk. Herlige strender, god mat, nok å kikke på, noe natteliv (men ikke sånn helt psycho, om du ikke bor i Rhodos by), utrolig flott sted. Jeg SKAL tilbake til Hellas, jeg er helt superforelsket. Rhodos anbefales! Og hvis du drar dit, lei en bil og kjør rundt øya (tar en dag med stopp), stopp i Butterfly valley. *Savne*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Monica, du må dra til Hellas.. Jeg har vært på Corfu og Rhodos- sistnevnte var helt ùberfantastisk. Herlige strender, god mat, nok å kikke på, noe natteliv (men ikke sånn helt psycho, om du ikke bor i Rhodos by), utrolig flott sted. Jeg SKAL tilbake til Hellas, jeg er helt superforelsket. Rhodos anbefales! Og hvis du drar dit, lei en bil og kjør rundt øya (tar en dag med stopp), stopp i Butterfly valley. *Savne*

Der var jeg i tidenes morgen! Sukk. Vi traff en gjeng med kjekke Stocholmsgutter og var i Sommerfugldalen og på noen strender utenfor byen som var helt skjønne og ute og danset og olala hele natten, ooo du herlige ungdomstid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allitd greit å dra til øyene i Hellas. Ikke så mye å ta seg til i grunn men det er stabilt vær og hyggelige folk og trygt å dra. Har vært på Kreta, Santorini, Korfu og Naxos og syntes alle øyene i grunn er ganske like og har det samme å tilby.

Vært steder på costa blanca i Spania. Ikke spesielt glad i spania. Har også vært på Lanzarote og syntes det var et forblåst høl :P

Har vært i Sunny Beach i Bulgaria. Drar aldri tilbake dit.. Var veldig billig men maten var fæl og man er anbefalt å ikke dra utenfor det inngjerede hotellbyen pga mafia og fare for kidnappinger osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært i "Syden" to ganger, den første gangen dro vi til Rethymnon på Kreta.

Der var jeg for to år siden! Digget det!

Har også vært på Gran Canaria, stortrivdes der også, men likte Rethymnon bedre (syns det var billigere og mer liv der). Om to dager reiser jeg til Kypros da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyhopping i Hellas!

Jeg har stort sett vært i Hellas de gangene jeg har vært i syden, og trives godt der. Masse flotte øyer, og flotte steder. Maten er god og befolkningen er hyggelig (stort sett). Kreta synes jeg igrunn er litt "kjedelig" i forhold til mange av småøyene rundt om.

I fjor var jeg på Mallorca, og syntes det og var veldig ok. Da var jeg kun avgårde for å slappe av, nyte late dager i solen og bade (samt litt shopping i palma selvfølgelig), og da var i grunn Mallorca perfekt.

Har du god tid (minst 2 uker) og har lyst til å oppleve litt, er Thailand landet å dra til (jeg hadde aldri orket "syden" i 2 uker).

Bulgaria har jeg og vært en gang for "hundre år siden" og aldri mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Monica, du må dra til Hellas.. Jeg har vært på Corfu og Rhodos- sistnevnte var helt ùberfantastisk. Herlige strender, god mat, nok å kikke på, noe natteliv (men ikke sånn helt psycho, om du ikke bor i Rhodos by), utrolig flott sted. Jeg SKAL tilbake til Hellas, jeg er helt superforelsket. Rhodos anbefales! Og hvis du drar dit, lei en bil og kjør rundt øya (tar en dag med stopp), stopp i Butterfly valley. *Savne*

Her sitter jeg å drømmer om en sydenferie, også kommer du med dette. <_< Tror du jeg får noe mindre lyst til å dra da eller?

Men hvordan er standarden på hotellene der? Er det mye dårlig?

Vurderer uspesifisert reise, (fattig *ler) men vet ikke hvor dumt det er jeg. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror turistenes krav til komfort har gjort standarden mye bedre, selv på de stusseligste stedene. Tror det er større sjanse for å havne langt uti ødemarka på et kjedelig sted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sitter jeg å drømmer om en sydenferie, også kommer du med dette. <_< Tror du jeg får noe mindre lyst til å dra da eller?

Men hvordan er standarden på hotellene der? Er det mye dårlig?

Vurderer uspesifisert reise, (fattig *ler) men vet ikke hvor dumt det er jeg. :closedeyes:

*Knis*

Vi hadde et veldig billig hotell, lite, familiedrevet. Vi hadde uten mat, men hadde en liten kjøkkenavdeling på rommet. Helt OK, rent og sånt, men ikke noe luksus.. Passet oss utmerket, vi brukte heller pengene på å spise ute og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er jeg fordomsfull, men jeg ville ikke anbefalt mine jenter å reise til Nord - Afrikanske land, Tyrkia eller andre muslimske områder. Det er ikke alltid så greit å få være i fred, hvis man ikke har med egen "bodyguard" og da blir det fort veldig begrenset hvor man kan bevege seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje er jeg fordomsfull, men jeg ville ikke anbefalt mine jenter å reise til Nord - Afrikanske land, Tyrkia eller andre muslimske områder. Det er ikke alltid så greit å få være i fred, hvis man ikke har med egen "bodyguard" og da blir det fort veldig begrenset hvor man kan bevege seg.

Jo da, ser hva du mener. Er kanskje tryggest med De greske øyer? Har veldig god erfaring med Kreta! Herlige strender, godt klima, og god mat + en del kultur og severdigheter i tillegg til sol/ bading.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreta er vel et bra sted å reise, hvis budsjettet er sånn passe og behovet for strand og varme er større enn behovet for å være "kul". Det er en forholdsvis stor øy og jeg har vært der kanskje en ti - tolv ganger. Første gangen i 1975 og var den som ble plystret etter... :P Den rollen har nå mine døtre, mens jeg kan mimre over bedre tider :rolleyes: . Jeg har enda til gode å kjede meg der, men hvis det er natteliv man er ute etter, er Platanias i vest et bedre alternativ enn Paleohora i syd, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Knis*

Vi hadde et veldig billig hotell, lite, familiedrevet. Vi hadde uten mat, men hadde en liten kjøkkenavdeling på rommet. Helt OK, rent og sånt, men ikke noe luksus.. Passet oss utmerket, vi brukte heller pengene på å spise ute og sånt.

Sånn vi bodde i Tyrkia da. Ikke mye luksus, og en liten kjøkkenkrok. Men spiste middag ute hver dag, og det hører liksom med sydenturer :P

Jeg likte tyrkia veldig godt, selvom det var mange impåslitne menn der, men det var ikke noe stort problem. Maten var god og billig. Alt var generelt billig der. Men Tyrkia frister ikke nå.

Må si at Hellas er noe som frister, men jeg må ha en BILLIG tur :P og da mener jeg billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn vi bodde i Tyrkia da. Ikke mye luksus, og en liten kjøkkenkrok. Men spiste middag ute hver dag, og det hører liksom med sydenturer :P

Jeg likte tyrkia veldig godt, selvom det var mange impåslitne menn der, men det var ikke noe stort problem. Maten var god og billig. Alt var generelt billig der. Men Tyrkia frister ikke nå.

Må si at Hellas er noe som frister, men jeg må ha en BILLIG tur :P og da mener jeg billig...

Om du har skikkelig is i magen så kan du jo vente på restplasser. Gjorde det for noen år siden og endte opp med en ukes ferie på lanzarote for 700kr.. Men da må man være forberedt å reise dagen etter eller kanskje samme dag og man kan endte opp hvor som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har skikkelig is i magen så kan du jo vente på restplasser. Gjorde det for noen år siden og endte opp med en ukes ferie på lanzarote for 700kr.. Men da må man være forberedt å reise dagen etter eller kanskje samme dag og man kan endte opp hvor som helst.

Dette vi lurer på da. :wub: Blir hvertfall en restplass. Og de selges jo flere uker fremover. Men jo nærmere jo billigere. Så vi venter nok...

Får se an. frister veldig med sydentur nå for å si det sånn.- Særlig når det er så grått og trist ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...