Gå til innhold
Hundesonen.no

Kattunger 6 uker gamle


Tiniuspuza

Recommended Posts

Skrevet

Har fått to små kattunger på 6 uker nå, og lurer på hva jeg skal gi de å spise og drikke.

De har fått kattungetørrfòr, noe tørt og noe jeg har blandet ut med vann, og det spiser de.

Den ene har også vært å drukket litt av vannet.

Burde jeg kjøpe noe kattemelk?

Noen andre tips?

De spiser jo, vasker seg og går i sandkassa på egenhånd.

Skrevet
morsmelkerstatning. og babyfor fra veterinær eller dyrebutikk.

De fikk ikke lenger melk av kattemoren før jeg fikk de, kattemoren ville ikke lenger la de patte.Så de spiste heller tørrfòret. Trenger jeg da morsmelkserstatning? Hvor får jeg tilfelle kjøpt det? pris?

Kattemelk a? hva er det bra for?

Skrevet

trodde dette var kattunger du hadde tatt til deg for at det hadde skjedd noe med moren jeg..

Kattunger skal jo være med moren i minst 12 uker.

Selv om de ikke har sett henne amme så kan det godt hende hun gjorde det.

Kattemelk på butikk er bare tull.

Erstattning får du kjøpt hos veterinær og på dyrebutikk.

Skrevet
trodde dette var kattunger du hadde tatt til deg for at det hadde skjedd noe med moren jeg..

Kattunger skal jo være med moren i minst 12 uker.

Selv om de ikke har sett henne amme så kan det godt hende hun gjorde det.

Kattemelk på butikk er bare tull.

Erstattning får du kjøpt hos veterinær og på dyrebutikk.

Eieren ville ikke ha kattungene lenger, og skulle bare hive ut alle sammen.

Dessuten har jeg vært i kontakt med vetrinær som sa at hvis de skulle bli hivd ut, så går det bra om jeg tar de siden de er 2 stykker, og spiser, drikker og går på do selv.

Dette var ikke et stort problem.

Vet mange syns det er galt å skille kattungene fra moren når de er så små, men i denne situasjonen hadde jeg ikke noe valg. Og setter pris på at dere svarer på spørsmålene, og hjelper meg med dette isteden for å fortelle meg hvordan det burde vært, for jeg vet godt det.

Der de var hadde de det ikke noe bra.

Kattungene ser ut til å ha det veldig bra, de flyr rundt og leker, spiser og går på do.

Skrevet

Fint du har tatt til deg 2 små. Sikkert nydelige skapninger. :)

Morsmelkerstatning er ikke livsviktig nå, men hvis du får tak i litt hos en veterinær så er jo det veldig fint. Eller så er de mer enn store nok til å spise tørrfòr (kattungefòr som du får hos veterinæren/dyrebutikk) Anbefaler deg da royal canine da bitene er veldig små, da kattungene er 6 uker. Det finnes også "baby tørrfòr" men siden de er såpass gamle, så vil vanlig tørrfòr gå bra (for kattunger seff)

Melk skal de ikke ha og heller ikke kattemelk fra butikken :P

Skrevet
Fint du har tatt til deg 2 små. Sikkert nydelige skapninger. :)

Morsmelkerstatning er ikke livsviktig nå, men hvis du får tak i litt hos en veterinær så er jo det veldig fint. Eller så er de mer enn store nok til å spise tørrfòr (kattungefòr som du får hos veterinæren/dyrebutikk) Anbefaler deg da royal canine da bitene er veldig små, da kattungene er 6 uker. Det finnes også "baby tørrfòr" men siden de er såpass gamle, så vil vanlig tørrfòr gå bra (for kattunger seff)

Melk skal de ikke ha og heller ikke kattemelk fra butikken :P

Takk for hjelpen Silje85 :P

De virker som de er i kjempefin form begge to, og leker rundt på kjøkkengulvet :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...