Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva må man huske på når man flytter?


Turnip

Recommended Posts

Jeg og samboeren min har kjøpt oss ny leilighet i Ski, vi overtar den 22 juli :blink:

men så får jeg litt hetta her, er jo så mye å huske på, og er redd jeg kommer til å glemme noe.

Det jeg har husket på hittil: Søke om å ha hund i borettslaget

Melde om flytting, så jeg får posten min i rett postkasse :P

Si opp parabol abbonementet.

halveis holdt av en svær flyttebil.

Sagt opp leiligheten vi har nå.

Noe jeg har glemt??? Noen gode råd ang flytting??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Banan esker er kjempefine å flytte i. Men ring til butikkene og sdi dem skal holde dem av fordi dem bruker å skvise dem med en gang dem er pakket ut. Begynn å pakke tidlig forda kan du kaste søppel og sende til fretex eller lignende det du ikke trenger. Av esker så kan det fort komme opp i en hel haug. tja san femti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytting er virkelig drepen!! Husker når vi flytta inn i leiligheten vi bor i nå, vi var så lei når alt var kommet i hus at vi ikke gadde å åpne pappesker eller "gjøre det koselig" i leiligheten på 2-3 uker... Så ser ikke frem til det her akkurat, gleder meg til den dagen når alt er ferdig og det er koselig der og jeg kan sitte med beina på bordet å tenke "å så fin leilighet jeg har" *tihi* Stress blir det hvertfall, håper bare Mike tar seg til rette på nytt bosted... Er jo terasseleilighet, ikke egen leilighet "liten enebolig" som vi bor i nå i enden av skogen. Mye mer støy og bråk, men supre turterreng, mange som har hund der også :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriv innholdslister til eskene. Trenger ikke å være så megadetaljert, men såpass at du veit sånn ca hvor du finner hva når du skal starte å pakke ut igjen.

Ikke pakk for tunge kasser. Drepen å bære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke pakk ned vaskeutstyr.

Jeg gjorde det, mamma måtte komme med langkost og såper :)

Takk for et tips som jeg fort hadde driti meg litt utpå her :D

jeg hadde nok fint pakket ned alt vaskeutsyr. Uff.. må jo vaske ned hele leiligheten også, det blir litt av en jobb det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ot. men skal flytte hjem (til bryne fra volda) på tirsdag og gleeder meg så utrolig.. :)

Mamma kommer og skal vaske ut, imens eg har siste eksamen, herlig!

Og har funnet ut nå ikveld at det går så altfor mye mindre ting oppi en pappeske en man skulle tro.. Så som andre har sagt før.. Husk mange pappesker.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og pakk ned de viktigste tingene i en egen eske, så om dere ikke gidder/har tid til å åpne alle, så har dere det viktigste i et par esker:)

Flytting er noe dritt... Da vi skulle flytte til større leilighet (fra min 20kvm ettroms til noe litt større..) hadde vi først en leilighet (etter en god måneds aktiv leting), men ei knapp uke før vi skulle flytte inn fikk vi vite at det var litt for mye mugg på badet til at vi kunne flytte inn.. så da leitet vi etter noe nytt/midlertidig, og fant heldigvis noe fort. I mellomtiden levde vi i hver vår koffert. Fant en fin leilighet og skulle bo her lenge, men bare 5mnd etterpå får vi oppsigelsen; leiligheta skulle selges til sønnen i huset.. og han ville desverre ikke ha oss med på lasset;) Leitet en del, og begynte kjapt å leite etter ny leilighet.. etter en uke var vi lei av leitinga, og bare etter to dager begynte vi sånn smått å pakke for å komme oss fortest mulig ut. Nå har vi kjøpt leilighet, men seksjonering og tinglysning tar tid. Så nå er vi drittlei av å bo her, lei av å vente på leiligheta, lei av å pakke og lei av det meste.. Det positive er at vi kan bo så lenge vi vil i den vi har kjøpt, og der kan vi ha to hunder (sambo vil ha egen hund, siden aussien er min):) Men ja.. flytting er no dritt... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...