Gå til innhold
Hundesonen.no

Pro Plan -Deres erfaringer

Renate A

Recommended Posts

Da skolen min hadde storforbrukeravtale på ProPlan prøvde vi dette en periode på min lite matglade og tynne setter. Han likte dette enda dårligere enn Hills fôret og ble tørr i pelsen. Men han holdt vekten oppe, samt hadde fin avføring. Utifra de erfaringene jeg gjorde den gangen vil jeg nok ikke bruke ProPlan på han igjen med det første, men kjenner mange som er kjempefornøyd med fôret. En del er tørre i pelsen, men det er lite røyting og bra avføring. Hundene holder jo også vekten, og det er vel egentlig et godt tegn, da tar de opp maten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet for noen mnd siden fra Hills til ProPlan av den grunnnen du nevner. For å være ærlig har jeg ikke merket så stor forskjell. Pelsen er omtrent den samme (men så har jeg hele tiden tilsatt Noni)

vekta holder seg lik , og apetitten har vi aldri hatt noen problemer med her i huset, uansett för type.

Avføringa har vært noe fastere og mørkere, men ikke markant.

Sheliten har minsket kløinga sin (Han har hatt perioder med voldsom kløe, og den ser vi ikke så mye til lenger)

Vi er godt fornøyd, og kommer nok til å holde oss til Pro Plan en stund.

(Men vil savne Hills sine valpepakker...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg brukte Pro-plan på mine schäfere for ca 5-7 år siden. Var forsåvidt fornøyd med foret, men etter at Monsen sluttet med agenturet (og derav sluttet arbeidsplassen min å kjøpe inn store kvanta til en billig penge for de ansatte) syns jeg det var himla vanskelig å få tak i. Hvis du har en selger i nærheten er det flott, hvis du skal finne en kan det bli trøblete..

Jeg brukte laks og ris på ei som var litt "hudømfindtlig", det fungerte supert på bikkja, men lukta høgg! excl.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Pro-plan på mine schäfere for ca 5-7 år siden. Var forsåvidt fornøyd med foret, men etter at Monsen sluttet med agenturet (og derav sluttet arbeidsplassen min å kjøpe inn store kvanta til en billig penge for de ansatte) syns jeg det var himla vanskelig å få tak i. Hvis du har en selger i nærheten er det flott, hvis du skal finne en kan det bli trøblete..

Jeg brukte laks og ris på ei som var litt "hudømfindtlig", det fungerte supert på bikkja, men lukta høgg! excl.png

Har flere butiker som tar inn Pro Plan og som selger veldig mye av det så det blir ikke vanskelig å få tak i heldigvis :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du skal fòre hunden din på er like individuelt som hvilken hunderase som passer deg best. Det går på hva du ønsker og synes fungerer best til deg og dit bruk.

Purina Pro Plan har førsteklasses råvarer, perfekt balanse, stor opptakelighet og optimalt resultat, og med sine 15 forskjellige typer finnes det et alternativ for ett hvert stadie i din hunds liv.

Jeg bruker purina på mine huder og er noe av det beste mine får. De elsker fòret og blir aldri leie som de har blitt av alle de andre jeg har prøvd.. Det meget flotte med Pro plan er at det inneholder kun rene produkter, det vil si fersk fisk, kylling og kjøtt. IKKE kjøttmel, kyllingmel eller fiskemel. Melet er en tilsetning av slakteavfall som er blitt kvernet opp i fòret.

Har bare gode erfaringer med fòret, vil absolutt anbefale deg å hvertfall prøve det. Det er virkelig verd et forsøk. Men som sagt, hva du skal fòre på er like individuelt som hvlken hunderase som passer deg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Har brukt det på flere av mine tidligere hunder. Har faktisk ikke noe å klage på.

Og skulle min förtype slutte å levere på døren så hadde nok Pro Plan vært ett alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Pro Plan i snart 3 år og er super fornøyd

Har prøvd litt andre for, men kommer tilbake til Pro Plan som fungerer best for oss.

Som en annen nevnte så har de ulike typer for ( kylling, lam og laks ) Samt at de har to smaker i senior for ( kylling og laks ) og to i light for ( kylling og lam ).

Hos oss gir det bra pels, lite avføring og lett å skaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både min forrige hund og min nåværende hund fungerer optimalt på ProPlan. Vi har av og til prøvd andre merker (pris, lettere tilgjengelighet osv), men ender alltid tilbake på ProPlan.

Han har superblank pels, røyter lite (ikke akkurat nå men... <_< ) og har lite avføring.

Vi forer stort sett på det med laks, men lam eller kylling går også ned på høykant (men gir ikke like god glans i pelsen). Min hund får ingenting i tillegg til foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...