Gå til innhold
Hundesonen.no

Pro Plan -Deres erfaringer


Renate A

Recommended Posts

Da skolen min hadde storforbrukeravtale på ProPlan prøvde vi dette en periode på min lite matglade og tynne setter. Han likte dette enda dårligere enn Hills fôret og ble tørr i pelsen. Men han holdt vekten oppe, samt hadde fin avføring. Utifra de erfaringene jeg gjorde den gangen vil jeg nok ikke bruke ProPlan på han igjen med det første, men kjenner mange som er kjempefornøyd med fôret. En del er tørre i pelsen, men det er lite røyting og bra avføring. Hundene holder jo også vekten, og det er vel egentlig et godt tegn, da tar de opp maten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi byttet for noen mnd siden fra Hills til ProPlan av den grunnnen du nevner. For å være ærlig har jeg ikke merket så stor forskjell. Pelsen er omtrent den samme (men så har jeg hele tiden tilsatt Noni)

vekta holder seg lik , og apetitten har vi aldri hatt noen problemer med her i huset, uansett för type.

Avføringa har vært noe fastere og mørkere, men ikke markant.

Sheliten har minsket kløinga sin (Han har hatt perioder med voldsom kløe, og den ser vi ikke så mye til lenger)

Vi er godt fornøyd, og kommer nok til å holde oss til Pro Plan en stund.

(Men vil savne Hills sine valpepakker...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Jeg brukte Pro-plan på mine schäfere for ca 5-7 år siden. Var forsåvidt fornøyd med foret, men etter at Monsen sluttet med agenturet (og derav sluttet arbeidsplassen min å kjøpe inn store kvanta til en billig penge for de ansatte) syns jeg det var himla vanskelig å få tak i. Hvis du har en selger i nærheten er det flott, hvis du skal finne en kan det bli trøblete..

Jeg brukte laks og ris på ei som var litt "hudømfindtlig", det fungerte supert på bikkja, men lukta høgg! excl.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Pro-plan på mine schäfere for ca 5-7 år siden. Var forsåvidt fornøyd med foret, men etter at Monsen sluttet med agenturet (og derav sluttet arbeidsplassen min å kjøpe inn store kvanta til en billig penge for de ansatte) syns jeg det var himla vanskelig å få tak i. Hvis du har en selger i nærheten er det flott, hvis du skal finne en kan det bli trøblete..

Jeg brukte laks og ris på ei som var litt "hudømfindtlig", det fungerte supert på bikkja, men lukta høgg! excl.png

Har flere butiker som tar inn Pro Plan og som selger veldig mye av det så det blir ikke vanskelig å få tak i heldigvis :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva du skal fòre hunden din på er like individuelt som hvilken hunderase som passer deg best. Det går på hva du ønsker og synes fungerer best til deg og dit bruk.

Purina Pro Plan har førsteklasses råvarer, perfekt balanse, stor opptakelighet og optimalt resultat, og med sine 15 forskjellige typer finnes det et alternativ for ett hvert stadie i din hunds liv.

Jeg bruker purina på mine huder og er noe av det beste mine får. De elsker fòret og blir aldri leie som de har blitt av alle de andre jeg har prøvd.. Det meget flotte med Pro plan er at det inneholder kun rene produkter, det vil si fersk fisk, kylling og kjøtt. IKKE kjøttmel, kyllingmel eller fiskemel. Melet er en tilsetning av slakteavfall som er blitt kvernet opp i fòret.

Har bare gode erfaringer med fòret, vil absolutt anbefale deg å hvertfall prøve det. Det er virkelig verd et forsøk. Men som sagt, hva du skal fòre på er like individuelt som hvlken hunderase som passer deg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Har brukt det på flere av mine tidligere hunder. Har faktisk ikke noe å klage på.

Og skulle min förtype slutte å levere på døren så hadde nok Pro Plan vært ett alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Pro Plan i snart 3 år og er super fornøyd

Har prøvd litt andre for, men kommer tilbake til Pro Plan som fungerer best for oss.

Som en annen nevnte så har de ulike typer for ( kylling, lam og laks ) Samt at de har to smaker i senior for ( kylling og laks ) og to i light for ( kylling og lam ).

Hos oss gir det bra pels, lite avføring og lett å skaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både min forrige hund og min nåværende hund fungerer optimalt på ProPlan. Vi har av og til prøvd andre merker (pris, lettere tilgjengelighet osv), men ender alltid tilbake på ProPlan.

Han har superblank pels, røyter lite (ikke akkurat nå men... <_< ) og har lite avføring.

Vi forer stort sett på det med laks, men lam eller kylling går også ned på høykant (men gir ikke like god glans i pelsen). Min hund får ingenting i tillegg til foret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...