Gå til innhold
Hundesonen.no

Forhudsrens.....

Vala

Recommended Posts

Jah, da ser det ut til at Sofus igjen er i gang med en liten infeksjon her. Nå er det så lenge siden sist at jeg har helt glemt hva man kunne ta i bruk for å rense dette (bortsett fra å reise til dyrlegen og kjøpe dyrkjøpte forhudsrensdråper seff).

Mener å huske at det var en eller annen blanding mellom vann og klorhexidin eller noe? Grønnsåpe kanskje?

Er det noen som husker dette, eller som helst VEt dette godt?

Takker og bukker på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kanskje du kunne forklart hvordan hun skal bruke naturell yougurt i samme slengen da?

Hehe, jeg vil anta at Lotta da mener at den skal sprøytes inn i forhuden som f.eks. vanlig forhudsrens osv. Men en ting jeg lurer på, er hvilken mengde det er snakk om og om det bare skal "dyttes" rundt litt inni der før det tas vekk eller hvordan fremgangsmetoden er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vil anta at Lotta da mener at den skal sprøytes inn i forhuden som f.eks. vanlig forhudsrens osv. Men en ting jeg lurer på, er hvilken mengde det er snakk om og om det bare skal "dyttes" rundt litt inni der før det tas vekk eller hvordan fremgangsmetoden er...

Du bruker det på nøyaktig samme måte som den forhudsrensen du kjøper hos veterinæren.

EDIT: Det er selvsagt ingenting "å spare på" - det renner jo ut igjen samme vei som det blir puttet inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Det går an å bruke h202, munnskyllevann. Fåes kjøpt på apoteket :icon_redface:

Ehhh......... Kommer det uten smak det eller? Og hva inneholder det?

Den type munnskyllevann jeg har sett/smakt har overhodet ikke vært egnet til behandling av ømfintlige hudområder med mindre målet er å påføre ubehag/smerte. De svir jo som f.... og jeg kan bare forestille meg hvor ubehagelig det er "der"

Yogurt har jeg aldri hørt om - men man lærer stadig noe nytt.

Ellers så vil jeg anbefale deg å koke opp en liter vann med salt i - avkjøl vannet og bruk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoghurt er nok ikke så dumt det - det er mye gode melkesyrebakterier der som kan hjelpe til med å få den naturlige bakteriefloraen på rett kjøl.

Uten sammenligning for øvrig - kvinner som plages med sopp nedentil kan med fordel bruke yoghurt naturell som "behandling".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yoghurt er nok ikke så dumt det - det er mye gode melkesyrebakterier der som kan hjelpe til med å få den naturlige bakteriefloraen på rett kjøl.

Uten sammenligning for øvrig - kvinner som plages med sopp nedentil kan med fordel bruke yoghurt naturell som "behandling".

Hmmm - det er nok direkte sammenlignbart, faktisk :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, du har rett i det - det er ubalanse i normalfloraen hos begge, hos hunden i urinrøret - hos kvinnen vaginalt. Så sånn sett er det sammenlignbart hehe - men vet ikke om folk liker å sammenligne sine edlere deler med en hannhundtissetass :rolleyes::Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"En kan bruke forhudsrens eller grønnsåpevann (skyll godt med lunkent vann). Uttrekk av timian er også bra. Dette spyles godt inn i forhudsposen med f.eks en øreballong. Deretter tettes huden med hånden, og penis masseres. Gjør dette med et par dagers mellomrom i en ukes tid hvis det er mye gul væske på tuppen."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

H202 er vel uten smak når det er en ren form vil jeg tippe? Nå skal jeg ikke si for sikkert for jeg har ikke prøvd selv, men bare fått anbefalt hos dyrlegen. Vet heller ikke om det svir, men det brukes jo også i munnen?:) Renser opp iallefall! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

forhudsrens er saltvann til flere tusen kroner literen !

Fikk ett råd av en meget flink å erfaren vet. på sveriges største dyreklinikk, han ga meg følgende råd:

Lag saltvannet selv, så kan du spyle så mye du vil ............ tilsett 9 gram salt pr. liter vann og kok opp. Billig, enkelt og det virker.

Ps: etter at vi flyttet til "havet" bader hundene ofte og problemene er borte. Så det er ikke alltid at det er nødvendig å kjøpe dyre produkter for å kurere hannhund problemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...