Gå til innhold
Hundesonen.no

Agria sin forsikring - hvorfor forsikre?


Tyson

Recommended Posts

Og jeg er superfornøyd med Gjensidige! Jeg har hatt to hunder forsikret der, og begge har vært ut og inn av diverse veterinærkontorer i årevis. Begge er blitt kastrert, den ene pga cyster og den andre pga begynnende, svak livmorbetennelse (noe jeg i følge denne tråden ikke hadde fått dekket gjennom Agria). De har også vært gjennom andre små operasjoner, de har blitt undersøkt opp og ned i og i mente med til dels dyre apparater (bl.a MR), og en masse mer og alt er blitt dekket enkelt og greit. De siste to årene har jeg brukt opp hele forsikringssummen på 30.000 per hund, og jeg vil tippe at Gjensidige har hatt utgifter på et sted mellom 50.000 til 100.000 på hver hund hvis man summerer alt. De dekker også fem rehabiliteringsbehandlinger per år.

Egenandelen er vel ganske høy, men jeg har aldri opplevd å få igjen så lite som Huldra. For de dyreste behandlingene har jeg vel betalt 10-20% i egenandel og fått dekket resten, mener jeg å huske.

De siste gangene har jeg nesten ikke turt å ta behandlingene på forsikringen i tilfelle de tror jeg driver med forsikringssvindel eller dyremishandling siden det har vært så mye galt med hundene mine... Men det har gått veldig greit, har bare fått pengene inn på konto etter noen dager uten spørsmål. Men jeg antar de begynner å bli lei av meg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det STÅR jo på Agrias sider at de ikke dekker kastrering med mindre det er pga f.eks cyster- en fysisk sykdom. Det står det jo, og det er jo meningen at man skal lese gjennom det på forhånd, sant..

Bare til opplysning så dekker ikke Agria kastrering ved cyster!

Vår hund hadde et alvorlig hudproblem som ikke skyldtes noen sykdom (etter masse biopsier, avskrap, blodprøver - you name it) Det eneste som var sikkert var at det ble forverring ved løpetid og innbildt svangerskap. Innimellom klarte vi å holde det i sjakk med spesialfor (800,- for 15 kilo) Kortisonsprøyter hver 8. uke og jevnlige bad med spesial shampo.

Etter 1,5 år på kortison behandling tålte ikke binyrene mer og avliving var eneste utvei.

Hvis hunden var blitt sterilisert da veterinæren anbefalte det første gang, ville den levd et godt og langt liv. Hvis Agria hadde dekket kastrering da vi fant cystene i januar, kunne hunden mest sannsynlig blitt frisk.

Men slik gikk det ikke, og etter å ha kjempet i 2 år, fikk hunden slippe. Men aldri om jeg elger Agria igjen. Men må dessverre fortsette å ha mine gamle hunder forsikret der, siden de ikke får ny forsikring pga alder.

Jeg undersøker nå andre selskaper slik at jeg kan ha noe å anbefale ved neste kull, for Agria kommer jeg IKKE til å anbefale.

PS Før Agria ga meg dette super tilbudet, hadde vi Gjensidige, og der dekket de kastrering pga cyster.... Så dette ble en dyrekjøpt erfaring... Og det gikk ut over en helt uskyldig hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å si opp forsikringen min i agria rett og slett fordi det er omtrent umulig å få igjen noe der. Det hjelper fint lite om du teoretisk sett kan få igjen mer der enn hos andre når sannsynligheten for at du får igjen noe er såpass liten. Loke får feks ikke noe igjen med mindre jeg lar han bli så dårlig at han må operere for så å starte på rehabelitering. Rehabelitering etter skade uten et kirurgisk inngrep dekker de nemlig ikke. For en etikk...

Gjensidige har jeg helt andre erfaringer med så jeg tasser tilbake dit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg er superfornøyd med Gjensidige! Jeg har hatt to hunder forsikret der, og begge har vært ut og inn av diverse veterinærkontorer i årevis. Begge er blitt kastrert, den ene pga cyster og den andre pga begynnende, svak livmorbetennelse (noe jeg i følge denne tråden ikke hadde fått dekket gjennom Agria). De har også vært gjennom andre små operasjoner, de har blitt undersøkt opp og ned i og i mente med til dels dyre apparater (bl.a MR), og en masse mer og alt er blitt dekket enkelt og greit. De siste to årene har jeg brukt opp hele forsikringssummen på 30.000 per hund, og jeg vil tippe at Gjensidige har hatt utgifter på et sted mellom 50.000 til 100.000 på hver hund hvis man summerer alt. De dekker også fem rehabiliteringsbehandlinger per år.

*klippet*

Hm, jeg kan da ikke helt forstå at Agria ikke dekker sterilisering/kastrering grunnet livmorbetennelse? Jeg fikk dekket det på katten min da det var nødvendig. Nå skal det sies at de først sa nei, fordi de trodde at det var noe annet hun hadde blitt utsatt for (de trodde det var analkjertelbetennelese.. uvisst av hvilken grunn, hihi..). Men pengene kom tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke helt å bestemme meg hvor jeg skal ha forsikring på Tini hen..

Jeg hadde jo Agria.. men måten de behandlet meg på ble jeg ganske så sur..

Men de dekker jo ganske mye hvis det skulle skje noe med henne... Man vet jo aldri.. tenk om hun ødlegger seg på noe måte å opurasjonen blir dyr.. Da dekker jo de 30.000 i året..

Det var ikke bare det med at de ikke dekker sterilisering for innbilt svanger skap.. Skjønner jo at de ikke kan dekke alt.. Men De må da se ann sitasjonene når hunden har det vondt og trenger den opurasjonen for å bli frisk så bude de ha dekket litt da.. men samme det.. Nå er hun sterilisert så blåser i det...

Jeg så også på If.. da må man jo ha andre forsikringer der ellers må du betale 1000 kr ekstra i året..

ellers er det 1800 kr ca.. Men jeg ser jo å at de dekker jo 5000 kr i hver ulykke.. det er jo ganske lite.. egentlig..

Hvor mye dekker gjensidige a?!?! jeg er litt usikker på hva jeg skal velge jeg...

Vil velge en som jeg stoler at kan hjelpe meg hvis det plutselig skulle skjedd noe med henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke helt å bestemme meg hvor jeg skal ha forsikring på Tini hen..

Jeg hadde jo Agria.. men måten de behandlet meg på ble jeg ganske så sur..

Men de dekker jo ganske mye hvis det skulle skje noe med henne... Man vet jo aldri.. tenk om hun ødlegger seg på noe måte å opurasjonen blir dyr.. Da dekker jo de 30.000 i året..

Det var ikke bare det med at de ikke dekker sterilisering for innbilt svanger skap.. Skjønner jo at de ikke kan dekke alt.. Men De må da se ann sitasjonene når hunden har det vondt og trenger den opurasjonen for å bli frisk så bude de ha dekket litt da.. men samme det.. Nå er hun sterilisert så blåser i det...

Jeg så også på If.. da må man jo ha andre forsikringer der ellers må du betale 1000 kr ekstra i året..

ellers er det 1800 kr ca.. Men jeg ser jo å at de dekker jo 5000 kr i hver ulykke.. det er jo ganske lite.. egentlig..

Hvor mye dekker gjensidige a?!?! jeg er litt usikker på hva jeg skal velge jeg...

Vil velge en som jeg stoler at kan hjelpe meg hvis det plutselig skulle skjedd noe med henne..

Den typen forsikring jeg har i Gjensidige (husker ikke hva den heter...) dekker utgifter for inntil 30.000 i året. Da betaler jeg et sted mellom 1000 og 1500 kr i året (husker ikke helt :) ). Jeg har ingen andre forsikringer der.

Nå har jeg ikke lest forsikringsvilkårene, men inntrykket mitt er at de dekker det meste nær sagt uansett grunn. Eller... hvis du bestemmer deg for å sterilisere en tispe fordi du synes det er kjipt med løpetid så dekker de det vel ikke, men hvis veterinæren mener at hunden din trenger denne operasjonen for å ha det godt så tror jeg de dekker det. Som sagt har jeg ikke lest gjennom vilkårene, men jeg har altså fått dekket alt jeg har bedt om uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den typen forsikring jeg har i Gjensidige (husker ikke hva den heter...) dekker utgifter for inntil 30.000 i året. Da betaler jeg et sted mellom 1000 og 1500 kr i året (husker ikke helt :) ). Jeg har ingen andre forsikringer der.

Nå har jeg ikke lest forsikringsvilkårene, men inntrykket mitt er at de dekker det meste nær sagt uansett grunn. Eller... hvis du bestemmer deg for å sterilisere en tispe fordi du synes det er kjipt med løpetid så dekker de det vel ikke, men hvis veterinæren mener at hunden din trenger denne operasjonen for å ha det godt så tror jeg de dekker det. Som sagt har jeg ikke lest gjennom vilkårene, men jeg har altså fått dekket alt jeg har bedt om uten problemer.

Hun er sterilisert nå.. Hun hadde innbiltsvangerskap hele tiden.. Så hun hadde det ikke så bra...

Men Gjensidige hørtes jo greie ut.. Jeg tenker jo mest på hvis hun skal være utsatt for en ulykke... Man var jo aldri. Men skal lese litt mer om de jeg. Hadde jeg valgt If eller gjensidige hadde de dekket opurasjonen med sterilisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gjensidige ,og var "så heldig" å nettopp ha satt forsikring på hundene mine for første gang i min livshistorie..Det skulle vise seg og være meget smart,da jeg har brukt flere tusen kroner den siste uka.Og tapt en hund.

Jeg fant ut at det var smart og ha dette gjort etter at min hund for ca 3 år siden ble overkjørt,og behandlet for over 10 000 kr.Allikevel måtte han avlives pga skader.

At jeg tok så lang tid å forsikre er en skam.JEg kommer til å bruke gjensidige dersom de viser seg å være greie i denne situasjonen jeg kom i nå.Følte egentlig at gjensidige så bedre ut en agria...irriterende at det er agria som brukes på kull,for da får man ikke dekket Hd opplegg fordi man bytter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker gjensidige ,og var "så heldig" å nettopp ha satt forsikring på hundene mine for første gang i min livshistorie..Det skulle vise seg og være meget smart,da jeg har brukt flere tusen kroner den siste uka.Og tapt en hund.

Jeg fant ut at det var smart og ha dette gjort etter at min hund for ca 3 år siden ble overkjørt,og behandlet for over 10 000 kr.Allikevel måtte han avlives pga skader.

At jeg tok så lang tid å forsikre er en skam.JEg kommer til å bruke gjensidige dersom de viser seg å være greie i denne situasjonen jeg kom i nå.Følte egentlig at gjensidige så bedre ut en agria...irriterende at det er agria som brukes på kull,for da får man ikke dekket Hd opplegg fordi man bytter.

Så lenge valpen blir forsikret før den er 3 måneder så spiller det selvsagt ingen rolle hvor OPPDRETTEREN har sin valpeforsikring. Man velger jo selv hvor man vil ha hunden forsikret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsikret Isak i Gjensidige og har vært fornøyd med det. Theo har jeg faktisk ikke hatt forsikring på. Han var voksen da jeg fikk han og jeg har ikke helt fått bestemt meg om jeg skal forsikre han eller ikke. Men etter alt styret med Isak i fjor, så fikk jeg jo litt skrekken. Jeg har penger stående på konto, slik at jeg kan betale hvis noe skulle skje, men det er jo ergelig å måtte betale mange tusen hvis jeg kan unngå det. Derfor lurer jeg litt på om jeg skal forsikre Theo likevel. Siden han er "gammel" er det bare Agria som jeg kan tegne forsikring hos. Han blir 10 år til jul, og det høres kanskje litt rart ut å forsikre en 10 år gammel hund, men hvis man ser på levealderen til rasen, så kan han leve i 4-7 år til. Men man får jo dårligere forsikringsvillkår når hunden er over 7 år, så jeg får ikke helt bestemt meg. Rasen har heldigvis den laveste premien, så om jeg f.eks velger Agrias Maksimal, så koster det 400-500 kr i året. Da får jeg 10 000 i året hvis noe skulle skje. Hva ville dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tegnet maksimal + livsforsikring hos Agria, men ble ganske paff da jeg fikk forsikringspapirene i dag: tegnet livsforsikring på valpen (innkjøpspris 10000kr), valpen var forsikret hos oppdretter i samme selskap så vi har ikke karentstid. Ble ganske paff at livsforsikringen er midlertidlig satt til 6000kr pga manglende reg bevis? Hvem har vel de papirene i hånden når valpene er så små.. Hmm dette er elendig! Bajas var full forsikret fra 1 dag i sparebank1 selvom vi ikke hadde mottat reg papirene ved tegning av forsikring.

Hadde jeg visst dette hadde jeg ventet med å tegne livsforsikringen til jeg hadde mottat reg papirene :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tegnet maksimal + livsforsikring hos Agria, men ble ganske paff da jeg fikk forsikringspapirene i dag: tegnet livsforsikring på valpen (innkjøpspris 10000kr), valpen var forsikret hos oppdretter i samme selskap så vi har ikke karentstid. Ble ganske paff at livsforsikringen er midlertidlig satt til 6000kr pga manglende reg bevis? Hvem har vel de papirene i hånden når valpene er så små.. Hmm dette er elendig! Bajas var full forsikret fra 1 dag i sparebank1 selvom vi ikke hadde mottat reg papirene ved tegning av forsikring.

Hadde jeg visst dette hadde jeg ventet med å tegne livsforsikringen til jeg hadde mottat reg papirene :ahappy:

De setter ikke opp livsforsikringen hvis du ettersender registreringspapirene når du får dem, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De setter ikke opp livsforsikringen hvis du ettersender registreringspapirene når du får dem, da?

Jo selvfølgelig blir denne satt opp.

Hundeiere av ureg hunder/blandingshunder vil tape 40% av innkjøps pris på livsforsikring hos agria forhold til f.eks sparebank1.

Syns dette er dårlig av en ren dyreforsikring selskap.

Hvis jeg ikke møter på deg i løpet av dagen: GOD SOMMER! Reiser på Ferie i morgen tidlig;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tegnet maksimal + livsforsikring hos Agria, men ble ganske paff da jeg fikk forsikringspapirene i dag: tegnet livsforsikring på valpen (innkjøpspris 10000kr), valpen var forsikret hos oppdretter i samme selskap så vi har ikke karentstid. Ble ganske paff at livsforsikringen er midlertidlig satt til 6000kr pga manglende reg bevis? Hvem har vel de papirene i hånden når valpene er så små.. Hmm dette er elendig! Bajas var full forsikret fra 1 dag i sparebank1 selvom vi ikke hadde mottat reg papirene ved tegning av forsikring.

Hadde jeg visst dette hadde jeg ventet med å tegne livsforsikringen til jeg hadde mottat reg papirene :P

Hørtes merkelig ut - måtte ikke sende inn noen ting jeg og livsforsikringen ble fastsatt ut i fra beløpet jeg oppga på telefon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...